N
nilu: Kiitos siitä.
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
N
2 vastausta · 1,1k lukukertaa
P
Perrabyggerhus2: Kuinka vakautetaan tiiliseinä, joka poistetaan, jos se on seinän pääty? Eli en voi laittaa palkkia, joka kiinnitetään kahden seinän väliin, kuten oviavauksessa esim. Se on sisäseinä, mutta ei kantava. Aion avata keittiöstä olohuoneeseen. En halua tarvittaessa pystysuoraa pilaria puoliväliin tukemaan jäljellä olevaa 20 cm tiiltä kattoon saakka, jonka ajattelin säilyttää.
0 vastausta · 956 lukukertaa
pelpet
pelpet: Onko mielesi tarpeeksi avoin pizzavalville? Siitä tulee taatusti supertrendikäs muutaman vuoden sisällä. Muista lisätä led-valaistus.
1 vastaus · 766 lukukertaa
T
TobiasGren: [citat] Olen päätynyt tekemään siitä version, mitä sanot. Laajennetussa osassa, missä muovi nousee alakerrasta yläkertaan, olen päättänyt teipata ja muovittaa ulkoseinää pitkin ja jatkaa vinokattoa pitkin. Vanhempi osa vuodelta 1923 pakottaa valitettavasti siihen, että diffuusiosulku katkeaa välipohjan välillä. Teen niin, että laitan noin 40/60 cm irrallista muovia alaspäin
5 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
ANR
ANR: Mitä tekisi ilman tätä foorumia! Googlettelin träullit ja näyttää siltä, että sillä on etuja vähintäänkin. Kiitos vastauksesta, yritän olla repimättä liikaa rappausta pois, kun maalia poistetaan. Varmuuden vuoksi irrotan rappausta alhaaltapäin lattiaa vasten jostain kohdasta ja katson, että träullit on ok, koska se on ollut aiemmin kosteudelle alttiilla seinällä ja
2 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
G
goldfish1977: Kiitos linkistä Oldboy! Vaimoni kävi Byggmaxissa, mutta tuo paneeli, johon linkitit, näyttää todella samalta... Ehkä minun kannattaa käydä siellä ja katsoa, voisiko sitä käyttää. Sovitinpala, joka minulla on, on 12 mm korkea, mutta niin kauan kuin se on muuten samanlainen, voin poistaa yhden millimetrin. Minun tarvitsee vain sovittaa pieni pala. [citat]
5 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
D
Drömma: Kiitos vastauksista kaikille!
4 vastausta · 11,9k lukukertaa
ekblom
ekblom: Hei kaikki asiantuntijat! Olen tekemässä pientä laajennusta (+50% asuinalasta) taloon, ja samalla vaihdan talon paneelit (miksi ei tehdä kaikkea kerralla? :)). Vaihdan paneelit pystysuorasta vaakasuoraan kartanonpaneeliin (peruspaneeli, z-paneeli tai mikä nimi sille nyt annetaan) ja joudun vaihtamaan takaosan koolauksen suuntaa. Mutta nyt ongelmaan: Kuinka teen ilmanvaihtoraon kanssa, en voi
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
S
Skooda: Tein leikkauksen upposahalla, best for wood, 48t, Siisti ja huoliteltu leikkaus. [bild]
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
Demmpa
Demmpa: Todennäköisesti siinä on vain vähän oksideja painikkeessa, osta uusi painike, tarjolla on monia eri vaihtoehtoja. http://www.elbutik.se/category.html/dorrklockor http://www.gyllenhak.com/webbutik/index.php?main_page=index&cPath=10_163 http://www.grunda.se/products/category/ws66539/dorrsignaler https://mkelectric.mtivity.com/StreamFile/binaryContentStream?token=EB7ro6smbnJAvafdnDGd&method=db
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
Demmpa
Demmpa: Kattolevyn aluskermiksi voi pingottaa/asentaa vahvistetun muovikankaan, esim. http://www.tradgardsteknik.se/katalog/artikel/armerad-plastduk-320g-m-sup2-3-3-x-200meter/11250-0-11/ Se ei lisää korkeutta, joten sitä voidaan käyttää, jos ei käytetä sponttia ja pappia kattotiilien alla, monet veneenomistajat käyttävät tällaista muovia rakentaakseen telttoja veneiden yllä säilytyksessä
5 vastausta · 953 lukukertaa
F
falkn: Suurin ongelma siinä, että rappaus ulottuu maahan asti, on se, että se likaantuu ja vahingoittuu mekaanisen vahingonteon takia, kuten polkupyörät ja vastaavat, joita nojaillaan siihen. Betonisokkeli, jonka korkeus on 100-200 mm, on ehdottomasti parempi vaihtoehto, koska talo näyttää siistimmältä pidempään.
37 vastausta · 10,1k lukukertaa
·
P
Pysslare: kiitos vastauksesta :) mistä niitä tavaroita voi löytää? Onko niitä rakennuskaupassa?
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
P
Anonymiserad 146782: Olen jumissa ja tarvitsen hieman neuvoja. Aion asentaa puolipainavan (17 kg) esineen kipsiseinään talossa. Seinällä on yksikerroksinen kipsilevy, tähän asti ei ongelmia. Haasteena on, että sähkökeskus on asennettu tähän seinään takapuolelta. Kun mittaan seinän ulkopuolelta, siinä on 25 mm tilaa sähkökeskuksen takapuolelle (eli noin 12 mm ilmaa siis). Olen kokeillut erilaisia
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
B
bigdaddy: Ei, se ei ollut yhtä hieno, mutta kiitos vinkistä. Katso, voitko auttaa minua vastaamaan kysymyksiin, jotta voin aloittaa.
2 vastausta · 876 lukukertaa
A
Alej: Miksi ei porata 70 mm syvälle, ottaa kemmassa ja asettaa gängstänger?
4 vastausta · 1,9k lukukertaa
N
Nahpets: Lisäys - yhtiönimi Stabilisation Technology Sweden AB
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
ClasseClas
ClasseClas: ESSVE kevytbetoniruuvia olen käyttänyt hyvällä menestyksellä. Esi-porauksia ei tarvita, mahdollisesti säännön päissä. Sitten on tärkeää lopettaa kiristäminen, kun ruuvi on pohjassa. Jos jatkaa, kiinnitys vaurioituu.
14 vastausta · 43,6k lukukertaa
·
altaxis
altaxis: Kiva että sain vähän palautetta kysymyksiini, vaikka se tuli pari vuotta myöhässä... :) Valu sujui aika hyvin, betoniauto pystyi peruuttamaan ränni ladon sisään ja ylsi melkein koko lattialle. Vähän isi ja appi joutui levittämään nurkkiin. Kun kaikki oli levitetty, heilutimme betonia muutamalla viemäriputkella, jotka kiinnitimme harjanvarsiin niin, että ne näyttivät ylösalaisin
4 vastausta · 10,1k lukukertaa
·
AXS
AXS: Tai jos löydät kokonaan uuden jalan pidemmällä kierteellä. Ostan tällaista: http://www.wiberger.se/templates/fotter-rorplugg.htm
3 vastausta · 6,7k lukukertaa
·
J
Jääns: Kiitos vastauksista. Aion kokeilla hieman täällä kotona :). / Jens
3 vastausta · 2,3k lukukertaa
J
Jennifer Forsberg: Super!! Kiitos vastauksesta. Sitten kokeilemme sitä:)
4 vastausta · 10,0k lukukertaa
·
E
Eld: Käytä tavallista ilmankeittokalkkilaastia.
1 vastaus · 2,6k lukukertaa
Y
Yrrol: Juuri Alcro bestå vaatii ensin pohjamaalin, joten se tulee erityisen kalliiksi, mutta se sanottiin antavan hengittävämmän paneelin. Tyhmää ottaa riskejä noin, mutta ah, minun pitää miettiä vähän.
19 vastausta · 18,5k lukukertaa
·
Chrissofsweden
Chrissofsweden: Kun teimme keittiömme 'vanhan' uudelleen kolme vuotta sitten, saimme maanantaikappaleen työtason. Useiden kiistojen jälkeen Ikean kanssa luovuimme ja ratkaisimme ongelman itse. Halkemat olivat melko monta ja jotkut todella suuria. Suurimman täytin silikonilla pohjalta joka toimi stopparina, sitten täytin kaikki halkeamat 2-komp. epoksilla sekoitettuna eksentrisen hiomakoneen sahanjauhoilla.
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
L
Lane: [bild] [bild] ok, kaksi kuvaa jotka löysin. ensimmäinen on alkuperäinen piirustus ja toinen on tuleva pohjapiirros. kuten suunnitelmassa näkyy, talo pitää suoristaa punaisessa neliössä. katon uusimisen yhteydessä teimme siitä suoran, katso oranssia viivaa. maa ei myöskään mene kuvan mukaan vaan enemmän vihreän viivan mukaan. Punaiset ovat sitten se laajennuksen korkeus, eli noin
4 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
Anna_H
Anna_H: Ikkunalaudat asbestista näyttävät marmorisilta, useimmiten tummanharmaat/mustat väriltään. Kuitenkin huomaa käsiteltäessä, että ne eivät ole yhtä kovia kuin kivi olisi ollut. Nämä levyt ovat vaarattomia niin kauan kuin niihin ei aleta sahata, sillä juuri kuitujen hengittäminen on vaarallista. Talomme edellinen omistaja oli vaihtanut suurimman osan näistä ja käyttänyt niitä
6 vastausta · 10,9k lukukertaa
·
Oldboy
Oldboy: Toisaalta, tuuliverkko on kevyt (mitä painoon tulee) vaihtoehto 45 mm paksuille pinotuille rimoille. Miten se toimii, jos hevoset raapivat itseään sitä vasten tai potkivat, en tiedä.
14 vastausta · 8,8k lukukertaa
·
Manberg
Manberg: Aloita katosta. Jos aloitat seinistä, levyjen on oltava tarkalleen mitoitettu kaikissa suunnissa, koska sinulla on määrätyt mitat kaikkiin neljään suuntaan. Jos sen sijaan aloitat katosta, anna aina kipsilevyn olla 1 cm lyhyempi pituudeltaan lattiaa vasten ja sen jälkeen sovitat sen helposti seiniin ja kattoon, mikä ei aina ole tarpeen.
5 vastausta · 26,5k lukukertaa
·
I
Ida95: Sitten se oli valmis (muutama viikko sitten itse asiassa :)) ja siitä tuli mahtava tälläkin kertaa! Stressasin loppuun asti, mutta valitsin vaihtoehdon kaksi ja aloitin koko levyllä alavasemmasta kulmasta. Näin jälkikäteen voin todeta, että sillä ei ollut merkitystä, te olitte täysin oikeassa siinä, että noita turhauttavia senttejä ei huomaa lainkaan, niitä on itse asiassa vaikea
6 vastausta · 10,3k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.