Olen nyt vaihtanut otsalautoja kuistilla, talon takaosan laajennuksessa ja toisella talon päädyistä. Jäljellä on vielä toinen pääty. Ongelma on vain, että on erittäin vaikeaa päästä ylös ja vaihtaa otsalautaa, koska noin 1,5m korkea kallio on noin 1m talon seinästä. Kallio on telineen tiellä, eikä ole hyvää tapaa kiivetä tikkailla. Ei myöskään pääse käyttämään henkilönostinta, ellei käytä isoa henkilönostinta, jonka vuokraaminen maksaa maltaita. Näin ollen ainoaksi vaihtoehdoksi jää rakentaa paikalle teline mielestäni. Joitain ehdotuksia, miten rakentaa, materiaalit ja kustannukset? On noin 6 metriä harjalle ja seinä on noin 7 metriä leveä.

Teline, tyyppiä Haki tai vastaava, voidaan rakentaa vähän kallion päälle/ympärille?

• Tykkään
Tosse
  • Laddar…
Vaimo pelkää, että putoan alas... 😉

Voidaanko se rakentaa eri korkeuksilla olevalla maalla luuletko? Huonosti perehtynyt...

K
Jos on oikeat jalat, ei ole ongelmaa rakentaa sitä huomattavilla korkeuseroilla. On kuitenkin etu, jos on olemassa suhteellisen tasainen pinta, jolle voi asettaa jalan (esim. halkeama 15x15 cm)..

Olin varmaan vaihtanut ne katolta. Jos kaltevuus on jyrkkä, poista tiilet, jotta voit kulkea ruoteita pitkin. Jos katto on peltiä tai vastaavaa, usein onnistuu kiinnittää tikkaat tai vastaavat makaamaan katolle.

Mitä tulee vaimoon, teen yleensä sellaista, kun hän ei katso 👍

• Tykkään
Jored
  • Laddar…
Jored sanoi:
Voiko sen rakentaa eri korkeuksilla oleviin maihin luuletko? Vähän huonosti perillä...
Ehdottomasti. Googlaa haki niin näet miltä teline näyttää, neljän kulmapylvään välillä voi olla useiden metrien ero.

Olin vaihtanut katolta turvavaljailla. Jos et tarvitse telineitä myös räystään ja paneelin maalaamiseen.

Kuinka mahdotonta on päästä käsiksi henkilönostimella?

Vuokrasin sellaisen aiemmin tänä kesänä, jotta pääsisin maalaamaan toisen päädyn. Minulla on noin 10 metriä harjalle, ja parveke teki telineen rakentamisen vaikeaksi (harkitsin telineen rakentamista parvekkeelta).

Vuokraamani pystyi kaventamaan raideleveyttä, joten se mahtui 70 cm kulkuaukosta. Kuitenkin melko kömpelö kääntää.

Rakenna paikan päällä puinen teline 45x95 pylväillä ja 45x140 kantopalkkeilla. Ranskalainen puuruuvi on hyvä tarkoitukseen. Voit ehkä tehdä kiinnityksiä kallioon poravasaralla ja betonilaajennusankkureilla ja kiinnittää teline siihen, sen pitäisi olla riittävän vakaa.

Laajennusankkureita on edullisesti Biltemassa.

http://www.biltema.se/sv/Bygg/Faste...rzinkat-galvaniserat/Expanderbult-2000020522/

Nosturi tuntuu enemmän viimeiseltä vaihtoehdolta, koska minulla on melko kumpuileva tontti, jossa on paljon kalliota. Olisi yksinkertaisesti vaikeaa saada se seisomaan vakaasti.

Joo, se oli fiksua! Valitettavasti minulla ei ole poravasaraa, mutta sen ostaminen voi olla myös suhteellisen edullista, jos tyytyy johonkin halvempaan merkkiin.

bYkICr sanoi:
Meillä oli sama ongelma, kun rakensimme vierasmajaamme. Ei ollut tilaa telineelle naapurin pensasaidan takia. Mitä me teimme, oli että ostimme tusinan verran konsolia Julasta ([linkki]) ja ruuvasimme kiinni julkisivuun. Käytä sitten kaksi 170x45mm:ä seisomiseen. Peltiseppä sanoi, että se ei ollut ongelma. Halvaksi tuli, kun saimme ostaa ne 79kr/kpl
Haha.. Onko sinulla kuva tästä? Näen mielessäni, että ruuvaatte ne niin, että siitä tulee kuin portaat päätyyn!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.