Hei!

Luulin, että tämä olisi yksinkertainen kysymys!

Olen laajentamassa olemassa olevaa kellaria talon alla.
Perusta
Ajattelen täyttää 0,1m soralla lattiaeristyksen ja kantosokkelin alle.

Kantosokkeli
Jotta projekti voidaan saattaa päätökseen, täytyy kantosokkeli valaa. (noin 15m)
Se tulee todennäköisesti olemaan 0,6 - 0,7m leveä ja noin 20 - 25 cm korkea.
Kuinka paljon raudoitusta tarvitaan, en ole vielä laskenut. - (Tietääkö joku?)
Kantosokkelin tilavuus on 2 - 3m[SUP]3[/SUP]
Mikä on kustannustehokkaampaa?
Ostaa valmis kantosokkeli, täyttää se raudoituksella ja betonilla, vai rakentaa valumuotti ja sekoittaa betoni itse? (paljonko sekoittimeen mahtuu?)
Onko väliä merkillä valmis kantosokkeli?

Kun kantosokkeli on valmis, tulee muuraus seinä. (aukkoja oville ja mahdollisesti valon sisäänpääsyä)

Kellarin ulkoseinä
Kun pääsin materiaaliin, josta kellariseinän pitäisi koostua, kysymyksiä oli enemmän kuin vastauksia.

Olen soittanut useille eri kivien, lohkojen jne. toimittajille, esim. Weber, Finja, Jakon ym. mutta en ole saanut vastauksia. Kaikki näyttävät vastaavan jotain tyyliin: "kysy jälleenmyyjältämme, emme vastaa tällaisiin kysymyksiin."

Jälleenmyyjät, joille olen soittanut, ovat puolestaan ohjanneet minut jollekin suunnittelijalle. ("Emme tiedä tästä mitään...")

Suunnittelijat, joihin olen ottanut yhteyttä, eivät ole olleet ajan tasalla - esim. "Palaa asiaan 6 viikon päästä."
(Kuitenkin ne maksavat enemmän kuin ajattelin. Ne tarjoavat rakennuslupapiirustuksia ym.) mutta projekti on niin "pieni" ja rakennuslupa on jo myönnetty, luonnoksen mukaan, jonka olen jo jättänyt...
Lisäksi he tarjoavat vain oman ratkaisunsa, omilla "lohkoillaan". Ehkä minun on saatava piirustuksia ja materiaaliluetteloita useilta suunnittelijoilta saadakseni hyvän päätöksenteon pohjan?

Haluan vain saada vastauksen
Miksi ei rakenneta kellarin seinää esimerkiksi H + H -kennoharkoista? (millaista eristystä nämä antavat? - sama kuin Weber Lecaharkot, Leca isoharkot tai vastaavat? tai miksi ei Finjan Exact eristysharkkoja?
(Finjan ohjeissa lukee "Muurauksessa maan alle tai vaativassa ympäristössä, ota yhteyttä Finjaan saadaksesi ohjeita." mutta kuten sanottu, he eivät vastaa tällaisiin kysymyksiin yksityishenkilöille.)
Ratkaisu, joka minusta tuntui hyvältä, oli valaa seinä termolohkoilla ja tuotteilla Jakon, mutta kohtasin kysymyksiä, joihin kukaan ei halunnut keskustella kanssani.

Se, mikä täytyy muurata, ei ole niin pitkä. Mutta "viimeinen kierros" on haaste, sen tulee päättyä talon kannatuspalkin alle.
Pitkään ajattelin, että termolohko olisi täydellinen. Viimeisellä kierroksella betoni ruiskutetaan blokin sivusta olevien reikien kautta, kunnes betoni täyttää kannatuspalkin alle. Mutta minulle se tarkoittaisi 3 pientä betoniauton kuormaa, koska seinän korkeutta ei saa kasvattaa liian nopeasti ja tilavuus on rajallinen. Jos olen ymmärtänyt oikein, kuljetuskustannukset olisivat minulle hyvin korkeat (olen 5-7 mailin päässä lähimmästä betoniasemasta).

Peruskysymys jää .:
Mitä kiviä / eristemateriaalia ratkaisisi ongelmani ja on kustannustehokkainta käyttää, koska seinän tulee olla eristetty?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.