Minulla on kiinteistö Gotlannissa, jonka ajattelin muuttaa kesäasunnoksi. Alun perin rakennettu maaseutukaupaksi, mutta vuoteen 1993 asti se oli pankkikonttori ja sen jälkeen yleinen varasto.
Yhteensä se on 80-90 neliömetriä jaettuna 4 huoneeseen, joista yksi on noin 30 neliömetriä, 25 neliömetriä, 20 neliömetriä ja 12 neliömetriä + pieni eteinen ja pieni wc nykypäivänä.
Korkeus 2,8 m, mutta sitä täytyy laskea keskinkertaisten putkien ja sähkökaapelointien takia katossa.
Tulen siirtämään joitain ovia ja vaihtamaan ikkunat, ensisijaisesti kaksi näyteikkunaa, jotka ovat nykyään 2x2m, lasiosiin liukuovilla.
Vesi ja viemäri ovat olemassa. Sähkö pitäisi tarkastaa. Automaattisulakkeet, mutta vanhat kaapelit.
Kylpyhuoneelle ajattelin muovimattoa ja märkätilalevyjä seinille.
Keittiö ajatuksena pitää pienenä, enintään 2-3 keittiökaappia + hyllyt ja kodinkoneet.
Lattiat aion todennäköisesti poistaa muovimaton ja hyödyntää aluslattiana olevaa mäntylattiaa.
Joten varsinaiseen kysymykseeni. Mitkä materiaalivalinnat? Värit, tapetit, sisäkatot, seinälevyt, kylpyhuoneratkaisut ja keittiöratkaisut antavat minulle ehdottomasti alhaisimman kokonaiskustannuksen tässä projektissa.
Olen ajatellut ostaa 200 käsityötuntia ja käyttää enintään 100 000 kaiken materiaalin ostoon.
Olen ajatellut ostaa 200 tuntia ja suorittaa tarvittavan. Mutta itse edellytykset eivät ole ne, joista haluan saada palautetta, vaan enemmän siitä, mitä menetelmiä ja materiaaleja voin käyttää valitakseni halvimman ratkaisun. Esim. halvin sisäkatto jne.
Sitten voin arvioida, voiko niitä soveltaa projektiini.
Mutta soitin ja pyysin mittoja, jotta voisin tehdä luonnoksen. Kaikki oli hieman pienempää kuin ajattelin.
7 m2 huonetta ei ole olemassa, vaan se on enemmän ajateltu eteiseksi, koska sinne päin on ulko-ovi. 4 m2 kylpyhuone ei näytä edes siltä, vaan se on vain 1 wc maksimipinta-ala 1.5 m2.
Minulla on myös muutamia huonoja kuvia sisältä ja talosta. Katso alla.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.