Hei.

Aion laajentaa autotallin ovea niin että siitä tulee 4,5 metriä leveä, enkä voi käyttää liimapalkkia korkeuden vuoksi, joten käytän ipe200 palkkia. Ymmärtääkseni palkki tulisi asentaa mahdollisimman lähelle tien sisäpuolta, jotta se pysyy lämpimänä eikä aiheuta kondensaatiota (lämmintalli, jota käytetään vain harrasteautoihin, eli ei sulamisvettä tms.). Seinämä on ohut, joten en voi asentaa kovin paljon eristystä (noin 5 cm) palkin ulkopuolelle, kun itse palkki on 10 cm leveä. Miten te tekisitte? Ajatukseni on jättää palkin sisäpuoli eristämättä ja peittää se kaksinkertaisella kipsilevyllä paloturvallisuuden vuoksi.
- Täytyy löytää hyvin eristävä levy, mielellään pitkä, jotta välttää liian monta saumaa, ja jota voi ostaa pieninä määrinä. Ehdotuksia?
- Eristäisittekö palkin ulkopuolen, ehkä jopa uretaani?!
- Olen harkinnut hitsaavani kiinnikkeitä/3-4 mm pystyssä olevia metalliliuskoja palkin ulkopuolelle, jotta voisin asentaa/kiinnittää puupaneelin. Eihän se vaikuttane palkin toimintaan/lujuuteen suuresti?
- Olen myös miettinyt käsitteleväni palkin ruosteenestoaineella ja lakalla, esimerkiksi autolakalla. Muita ehdotuksia?
- Muuta huomioitavaa?

Miten te tekisitte?
 
Ei kukaan?! Joku, joka on palannut lomalta ehkä? :-)
 
Oli täyttänyt elämän eristyksellä sitten eristetty laipan ulkopuolelta niin paljon kuin mahdollista tuulenohjaimen/paperin sisäpuolella.

Hitsauksen tekeminen palkkiin ei pitäisi vaikuttaa merkittävästi, mutta tarvitsetko sitä todella?

Yleensä käytetään profiiliputkia, jotka eristetään sisäpuolelta ja sitten niin paljon kuin mahdollista ulkopuolelta, asennettu 100-taset pylväät korkeisiin rakennuksiin, jotka oli perustettu vain 60My, joten jos levität 2-3 kierrosta primerilla, olet turvassa.
 
Hyvä, se on tavallinen mineraali/lasivilla, jota käytetään siinä.

Olen keksinyt ratkaisuja palkin verhoilun kiinnittämiseen ilman hitsausta, joten uskon, että se ratkeaa nyt. Palkki tulee toimimaan enemmän tai vähemmän yläkarmana. Kuitenkin haluaisi vähän eristystä myös autotallin oviaukon alapuolelle, joten luulen, että se saattaa olla liimattu solumuovi ja puupaneelit alapuolella.

On kuitenkin hieman outoa, ettei löydy mitään räjäytyskuvia, valokuvia tai vastaavaa ratkaisuista.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.