Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Peter_K: Odotan seinää lattiaan asti on avattu, jotta voin nähdä, onko lisälattiareguleille mitään tukea, joka pitäisi asentaa.
Hoffmeister: [citat] Vanha ketju tiedän.. mutta minulla on sellainen kamiina, ja minun täytyy poistaa yläkivi, jotta voin irrottaa sivuosat. Yksi on haljennut.. Tiedätkö täytyykö savupiippu irrottaa, tai miten se tehdään? Savupiippuni on leveämpi kuin itse ritilä ylhäällä, mikä tekee mahdottomaksi nostaa yläkiveä suoraan ylös... Onko sinulla mitään aavistusta?
Mikael_L: Suuri ero tulee, vaikka se kattaa vain 1/3 kattopinta-alasta. Mutta enemmän pinta-alaa olisi vielä parempi, pinta-ala yhteensä huoneessa, joka vastaa lattiaa tai kattopinta-alaa, on hyvä, sitten akustiikkakäsittelyn lisähyöty alkaa todennäköisesti vähentyä.
carinashem: Kyllä, jos olisin voinut valita, olisin odottanut tasoittamisen kanssa kattojen ja seinien jälkeen.
klaskarlsson: Kosteuden kannalta ei ole ongelmia (sinullahan on ilmarako ulkopuolella), mutta kysymys on, riittääkö cc60 vai pitäisikö paneelin olla esim. cc30? Jos niin, saatat tarvita lyhennyspaloja Suunta saattaa olla myös hankala? Oletan, että cc60 koolaukset ovat pystysuorassa? Jos paneeli asennetaan pystyasentoon, siitä tulee hankalaa - muuten se on helpompaa :) /K
Pstenius: [citat] Solumuovi kielekkeiden välissä oli aika fiksu, sitä pitää tutkia! Kiitos vinkistä
Vermilion: Jaa, sinun argumenttisi ovat hyviä. Täytyy siis puhdistaa.
SBH: [citat] no.ehkä ei sillä tavalla vähän.korjata ja porata uudelleen
Willy William: Hei Pelig! Jos päätän purkaa koko laatan, täytyy se kaivaa ja eristää. Viemäri sijaitsee joko kellarilattian sisällä tai alla. Vaihtoehtona, jos se edes on, voisi olla purkaa osia laatasta ja tasoittaa, sen jälkeen laittaa klinkkerit, mutta silloin on varmaan käytettävä tohveleita. Mutta kysymys on, pystyykö lattialämmitys lämmittämään koko tilan, kun kellariseinät ovat
A-Man_08: Käytä oikeaa tulppaa tarkoitukseen, on olemassa tulppia, jotka on tarkoitettu lecalle ja kevytbetonille.
JimpaLimpa: Okei, onko jollain muulla ideoita? Toinen kysymys aiheesta; kuinka "karkealle" pinnalle voi mennä, jos harjaa kipsilaastia?
Krypstocken: Hei Suunnittelen kylpyhuonetta 2. kerrokseen ja siellä on matala katto, joten haluan minimoida rakennuskorkeuden. Harkitsen seuraavaa lattiarakennetta: CC 600:n palkisto 21x120 ulkopaneeli harvakseltaan ja vesikiertoinen lattialämmitys Lattian jäykistyksen/liimausta kipsilevyllä Kuituvahvistettu tasoitusmassa Vesieristys Laatoitus Haluan mainita, että talo on 100 vuotta vanha, lattianpalkit
Earplugged: Olen juuri asentanut kattopaneelit cc60:een, ruuvasin ne kiinni pitkältä sivulta koolausta pitkin ja lähdin siitä, että halusin, että katto lampun kohdalla on keskellä kokonainen levy, ja sitten mittasin ulospäin nähdäkseni, ettei lopuksi jää liian pientä saumapalaa.
claes_g84: [citat] Kiitos, nyt saamme sanat hieman oikein täällä!
Oldboy: Sammal on suoraan verrannollinen varjon määrään. Paljon varjoa => paljon astianpesuharjaa. Ne ovat aika suuria paloja, ja vaikka niiden suunnittelu on ilmavaa, niistä tulee varmasti melko raskaita. Onko tarkoitus pystyttää ne ja sitten työntää hieman saadakseen "lukituksen" "ponteen"? Siinä tapauksessa se voi olla vielä hankalampaa kuin itse pystytysvaihe. Luulen, että paras ratkaisu
senmathal: Joissakin tapauksissa se ei pidä paikkaansa, mutta pystyttämäni levy on kiinnitetty kolmella ruuvirivillä. Yksi kummassakin reunassa ja yksi keskellä. Loput levyt liimaan. Tuntuu siltä, että se pysyy riittävän hyvin. Se oli vähän kuin kengänhornilla sovittamista ja vaikeaa saada se pieneen huoneeseen, joten olen iloinen, ettei sitä tarvitse poistaa. /Mats
öringen: kiitos kommenteista. Lisää ideoita otetaan kiitollisena vastaan Ehkä se on täysin hullu idea, mutta pidän vanhoista taloista, joissa on hieman erikoisia ratkaisuja :)
huggan: Tai voit tehdä ne itse internetissä ilmaiseksi. http://www.zhitov.ru/sv/lestnica/
f91jsw: On tärkeää tietää, miten seinä on rakennettu, koska se vaikuttaa siihen, tuleeko asentaa muovikalvo tai höyryjarru, ja jos niin, mihin se tulisi asentaa.
Janus82: Muutamassa kohdassa olen nähnyt kotitekoisia liukumäkiä, joissa on liukupintana pelkkä puu.
Tosse: Ajoin ilman takareunakehystä. Mielestäni siitä tuli silti hieno.
Mikael_L: Todella tyylikästä. Riippumatta siitä, mitä kaikki perfektionistit ja pikkutarkat sanovat! :p :) Olen vaikuttunut siitä, että vieläkin voi löytää ura-ruuveja, mutta mukavaa, että on mahdollista saada niitä heille, jotka haluavat tämän visuaalisen ilmeen.
fahlis: Ehkä vähän myöhässä tullut kommentti, mutta miksi käyttää kuvattua listaa lattian vieressä? Sehän on ovien/ikkunoiden vuoraus … Tavallinen lattialista ei tarvitse kvarttipyöristystä liittyäkseen lattiaan.
FG: Äänieristetyt muoviviemäriputket eivät kuitenkaan ole yleensä kovin hiljaisia. Rehau raupiano plus kumiripustuksella on hyvä alku. Mutta pitää varmistaa, että ne asennetaan ohjeiden mukaan eikä niillä ole kosketusta palkistoon. https://www.rehau.com/se-sv/bygg-och-anlaggning/tappvatten-och-spillvattensystem/avloppsror#tab1 Koska muoviputket ovat niin kevyitä, ne kuitenkin loiskuvat
KnockOnWood: [citat] Ehkä rakennuspiirustus tai luonnos voisi näyttää, mitä tarkoitat. Koska muuten kuvauksesi sekoittaa minut vain lisää.
Johan Gunverth: RM Snickerierillä on 7x20M hinnastossa. Soita ja kysy, mitä he veloittavat kapeamman tekemisestä.
BGA: Olen putsannut joitakin betoniharkkoja ja puhdasta valettua betonia ja oppinut, että on tärkeää valita oikea materiaali, jotta työskentely olisi helppoa ja tulos hyvä. Nyt minun pitäisi putsata hohkakivitakka. Kiinnitän laudan kumpaankin puoleen takkaa, jota vasten sitten vedän pois, mutta kuinka paksu rappaus pitäisi olla? Mikä materiaali? Sen pitäisi olla luonnollisen "betoniharmaa"
Kristina J: Kääntää ne ympäri muutaman vuoden kuluttua, se oli myös hyvä vinkki, kiitos