On vastarakennettu talo, sekä ulko- että sisäpuolelta rapattu Ytongilla ja rappauslaastilla C. Joissakin huoneissa rappaus on mielestäni jäänyt hieman "liian karkeaksi", eli filtteriä ei ole käytetty tarpeeksi ja seinä on jäänyt "karkeaksi" ballastin takia.
Ajattelen nyt korjata tätä joko kipsirappaamalla ja harjaamalla saadakseni rakennetta, tai vaihtoehtoisesti lisäämällä toisen kerroksen rappauslaastia C ja filttaamalla sen paremmin.
Mutta mietin hullua ideaa, voiko karkean ballastin yksinkertaisesti hioa pois, jotta rakenteen karkeus katoaisi? Onko joku kokeillut tätä tai voiko sanoa, että idea on täysin epäonnistunut?