On vastarakennettu talo, sekä ulko- että sisäpuolelta rapattu Ytongilla ja rappauslaastilla C. Joissakin huoneissa rappaus on mielestäni jäänyt hieman "liian karkeaksi", eli filtteriä ei ole käytetty tarpeeksi ja seinä on jäänyt "karkeaksi" ballastin takia.

Ajattelen nyt korjata tätä joko kipsirappaamalla ja harjaamalla saadakseni rakennetta, tai vaihtoehtoisesti lisäämällä toisen kerroksen rappauslaastia C ja filttaamalla sen paremmin.

Mutta mietin hullua ideaa, voiko karkean ballastin yksinkertaisesti hioa pois, jotta rakenteen karkeus katoaisi? Onko joku kokeillut tätä tai voiko sanoa, että idea on täysin epäonnistunut?
 
Åsa Lund
En ollut koskaan uskaltanut hioa kipsiä. On varmaan riski, että pinta repeää ja palasia irtoaa.
 
Okei, onko jollain muulla ideoita?
Toinen kysymys aiheesta; kuinka "karkealle" pinnalle voi mennä, jos harjaa kipsilaastia?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.