Olen asettanut kelluvan puulattian betonialustalle ja nyt jäljellä on vain listat. Kaikki seinät ovat kevytbetonia (Siporex), ja listat ovat lakattua tammilistaa. Siksi en ole kovin innokas laittamaan niihin tulppia ja poraamaan (tulee liian ruman näköiseksi, kun paljon ruuveja listassa, koska en voi paklata ja maalata niiden päälle).
Oletan (mutta en ole kokeillut), että niitä ei voi kiinnittää tarruuttimella. Joten ajattelin käyttää esimerkiksi PL400 ja ampua muutaman naulan, jotta ne pysyvät paikallaan liiman kuivuessa (jos se edes onnistuu kiinnittämään niitä riittävästi).
Listojen sisäpuoli on hieman kaareva, joten olen epäileväinen kuinka hyvin liima tarttuu.
Tältä listojen muoto näyttää
Ajattelin laittaa kvartsihelan jälkeen, vähän vanhanaikaista ehkä, mutta haluan peittää kunnolla, jotta lattia ei kutistu niin paljon, että lista ei peitä riittävästi.
Olenko täysin hakoteillä, vai onko tämä hyvä tapa ratkaista kiinnitys?
PS. Koko lista on hieman kaareva (tarkoitan nyt, että ne eivät ole täysin suoria sahaamosta). Joten niissä tulee olemaan jonkin verran jännitystä, joka täytyy voittaa ennen kuin liima on täysin kuivunut.
Itse asiassa mielestäni PL400 tuntuu hieman "liian pysyvältä", mutta en tiedä miten muuten ratkaisisin tämän.
jos sinun täytyy jälkikäteen käyttää kvartstav, et ole tehnyt oikein.
Kvartstav är juh on ruminta mitä voit tehdä, jos olet asentanut uuden lattian. Kamala ajatus. Lattia kutistuu enintään 2-3 mm, joten tavallinen lattialista peittää sen hyvin, jos olet ollut melko tarkka.
Jos seinä on suora ja siisti, voi erinomaisesti käyttää kiinnitysmassaa tai pl400:aa, jonka levität (reilu määrä) listaan noin 600 mm välein. Sitten ammut dyckertpickalla niiden läpi. Tällöin ne pysyvät paikallaan kovettumisen aikana.
No, olen keksinyt, miten asia on. Viimeisen rivin kopioin seinältä väärin (joka ei ole "suora ja hieno"), otin 7 mm liikaa.
Joten harkitsen kvartsilistaa peittämään virheen tai tilaamaan kotiin uuden pakkauksen (2 viikon toimitusaika ).
Mutta idea napsauttaa pl400 ja käyttää pickaan cc600 vaikuttaa kuitenkin kätevältä listan osalta.
Aion kokeilla asentaa vähän kvartsilistaa, minulla on joka tapauksessa vähän kvartsilistaa samassa puussa ja lakassa, joka pitää asentaa johonkin kynnykseen.
jaa tarkistaa voit aina tehdä. Mutta mielestäni voit odottaa 2v ja sitten lisätä uuden viimeisen rivin. Sinähän aiot asua siellä koko elämän =)
Yksi kvartsstav tulee pelastamaan sinut kuolemaan asti for life =(
Olet täysin oikeassa. Se olin eniten minä, joka kyllästyin itseeni ja etsin "helppoja ratkaisuja" jo melko yksinkertaiseen ongelmaan. 2h lisätyö on pieni panos hyvin tehdystä huoneesta siihen asti, kunnes vaihdamme lattian aikojen päästä.
Ehkä vähän myöhässä tullut kommentti, mutta miksi käyttää kuvattua listaa lattian vieressä? Sehän on ovien/ikkunoiden vuoraus …
Tavallinen lattialista ei tarvitse kvarttipyöristystä liittyäkseen lattiaan.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.