Googlaamalla löytyvissä kuvissa ei koskaan näe miltä avointen portaiden askelmat näyttävät alapuolelta, kun ne on kunnostettu sellaisilla askelmasarjoilla, jotka ovat saatavilla.

Minun tapauksessani, jossa vanhat askelmat ovat yhdensuuntaisia edessä ja takana, syntyykö rakoja? Vai?

Onko ideoita, kuinka saada se näyttämään hyvältä?

ei kukaan?

Mihin ajattelit saada rakoja? Portaiden kunnostussarja istuu sekä etu- että takareunassa, joten jos sinulla on tasaiset päät askelmissa, ei tule rakoja.

Stefan N sanoi:
Mihin ajattelit, että tulee rakoja? Portaan kunnostussarja on kiinni sekä etu- että takareunassa, joten jos askelmien reunat ovat tasaisia, ei tule rakoja.
Sitä minulla ei ole. Etu- ja takareuna eivät ole yhdensuuntaiset. Vaikka olisivatkin, portaissa on melkein aina pieni pyöristys, joten rako syntyy silti. Omassa tapauksessani suurempi rako. Miksi en löydä kuvia kunnostetusta portaasta alapuolelta otettuna?

Tarkoitatko, että askelma on kiilamainen? Olen asentanut stepkitin avoimeen u-portaaseeni. Mielestäni siitä tuli upea. Alkuperäisissä askelmissa on pieni pyöristys, joten siihen jää pieni rako. Mutta se ei minua häiritse.

Se oli parin illan työ upotusahan kanssa, mutta siitä oli valtava ero siirtyä kuluneesta mäntyportaasta uuteen hienoon öljyttyyn tammeen.

Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa :)

Rinnakkaisia?

Jos vaiheet eivät ole rinnakkaisia, sillä ei ole väliä, sahataanhan askel sopivaksi.

A
Onko se tällainen portaat?

Valokuva avoportaikosta, jossa näkyy pienet raot portaiden välissä.

On näköjään vähän rakoja siellä... :eek: En ole huomannut sitä aikaisemmin.😀

Eikö sinulla ole bakkantslist?

A
Se on takareunalista, joka näkyy kuvassa. Se on periaatteessa tammen kulmalista.

Ajoin ilman takareunakehystä. Mielestäni siitä tuli silti hieno.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.