Haluan rakentaa muutamia hyllyjä, jotka ovat 85 cm pitkiä ja 40 cm leveitä. Ne kiinnitetään vain lyhyistä sivuista. Hyllyjä käytetään keittiöastioille. Haluaisin käyttää valmiita valkoisia lastulevyhyllyjä, mutta pelkään, että ne taipuvat keskeltä, enkä tiedä, minkä kokoisia tarvitsisin joko lastulevystä tai kuusesta/mäntystä.

• Tykkään
Htckorrr
  • Laddar…
Ne, joita myydään valmiina rautakaupoissa, ovat yleensä 18 mm paksuja. Ne kestävät melko hyvin painoa.
Jos lastia on todella paljon, voit aina laittaa kaksi päällekkäin.

Voisitko kuvitella laittavasi pienen tukikepin hyllyn keskelle?

Vinkki:
Minulla on neljä 80-senttistä (765x350) hyllyä, joilla suurin osa pöytäastiastamme ja laseistamme on, noin 12 kattausta. No, paljon ja ehkä raskain on pohjalla kaapin pohjassa.
Hyllyt ovat karkaistua lasia, 6 mm paksuja, IKEA vakiosisustus.
Ei mitään näkyvää taipumista siellä :)

Kirjoista viis, sanon, että 850 18mm kiinnitettynä ulkoreunaan tulee taipumaan, jos lastaat kunnolla posliinilla. Nimittäin, vakio sensorimotoriset vaa’at käsissäni sanovat, että kunnon posliinipino voi jopa painaa vähän enemmän kuin kirjat. Siirrän konsolit C-C 600, kun asetan hyllylevyt 800 t=18. Pidempi konsoliväli aiheuttaa taipumista. Jos sinun on oltava se jänneväli, harkitse T-profiilin ruuvaamista teräksestä alapuolelta – se tekee paljon sillä jännevälillä!

Karkaistu lasi, sitä vaihtoehtoa en ole ajatellut. Tutkin asiaa.

Jos käytän 18 mm puulevyä, mänty tai kuusi, eikö sen pitäisi olla jäykempi kuin tavalliset lastulevyhyllyt?
Olen nähnyt jossain myös 25 mm.
Yksi vaihtoehto voisi olla kokeilla ilman T-profiilia, sen voi aina lisätä tarvittaessa. Haluan, että se on mahdollisimman huomaamatonta. Olin ajatellut kiinnittää L-kulman lyhyille sivuille, johon hyllyt voi laittaa, koska molemmilla puolilla on kiinteät seinät.

• Tykkään
polaris800
  • Laddar…
Jos se ei väänny heti, niin ajan kanssa se kyllä tekee niin, on kokeiltu (hyllytasot kannattaa kääntää muutaman vuoden kuluttua)
Täyspuu toimii paremmin ja 25 on parempi kuin 18.

Kääntää ne ympäri muutaman vuoden kuluttua, se oli myös hyvä vinkki, kiitos

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.