Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
tobbbias: Kiitos tiedosta. Muuraisin itse ensimmäisen tukeni ikinä eilen. Lecablock. Olen aika varma, että sekoitin liian löysän sekoituksen muurauslaastia b. Se oli hieman paksumpaa kuin velli... Mutta ajattelin, että prkl, täytyyhän yrittää kuitenkin, jos haluaa oppia jotain. Joten tänään menen kastelemaan saumoja vähän!! Kiitos tiedosta ja että teit myös oikean selvityksen.
Jarlsgård: Hei! Alkaa tuntua siltä, että olen aloittanut useita säikeitä mutta en ole saanut niitä päätökseen, mutta voin rauhoittaa heitä, jotka tietävät kuka olen, etten tee "vihaisensnickeriä" ja ole kaikkialla yhtä aikaa, vaan otan yhden asian kerrallaan :D Mutta tarpeeksi siitä! Nyt siirrymme päivän kysymykseen, johon uskon monien teistä voivan samaistua! Niin, vaimolle kotona
SBH: [citat] kevytbetoniruuvi on tarkoitettu juuri kevytbetoniin. tarvitset pidemmän naulauskorkin.
HannesH: Kiitos vanpire Rakennusalue on rajoituksena, siksi mahdollisimman ohuet seinät. Tuntuu siltä, että on vaikea täyttää BBR-vaatimukset 0,33 U-arvoon, jos rakentaa Lecalla. Seinien U-arvo ylittää 0,3 käytettäessä 50 mm PIR, ja yli 0,35 käytettäessä EPS.
Anna_H: Kuten sanottu: kolmio jokaisen kattotuolin kohdalla. Ruuvaa kokonainen lista kolmioihin kiinni. Normaalisti on pystysuorat listat, yksi jokaisen kattotuolin kohdalla, jotka on viistetty ylhäältä. OSB sen päälle, ja sitten kipsi.
tobbew: Hei Kiitos vinkeistä, mutta mikään lähettämistäsi linkeistä ei täytä vaatimuksia niin kuin näen (valkoinen + sileä + >=110mm). Joka tapauksessa aion ostaa paikalliselta kaupasta. Mutta kuten sanoit lopussa, minun täytyy varmaan ottaa yhteyttä paikalliseen puusepänliikkeeseen ja ehkä joutua maalaamaan itse. En tiedä kuinka helppoa on maalata itse ja saada lopputulos, joka vastaa
SBH: [citat] luulisin, että ajatus on laittaa pinnoite kattotuolin jaloille. mikä tarkoittaa, että sivut täytetään eristeellä.
Zlingo: Kylpyhuoneessa laitoin ensiksi lattialastulevyn, jättäen 10 mm raon seinään. Muistan, että sahasin pontin pois seinään päin. Sen jälkeen tuli kipsi (13mm) seinille, ja silloin oli kätevää laittaa sauma kipsin ja lattialastulevyn väliin estämään tasoitemassan täyttämästä koko lattiarakennetta :)
larsbj: Teoriasi on luultavasti oikea, riippuen siitä miltä kattokannattimet näyttävät ja mihin suuntaan palkisto sijaitsee kellarin ja bv:n välillä.
wsp: Ajattelen, että jos se kastuu, siitä tulee home. Ja että haju homeesta leviää ylös muovin läpi.
slaskman: Vaihdoinkin vanhat halogeenispottini uusiin Philipsin led-lamppuihin, jotka ostin Jula:sta noin 100 kruunun kappalehintaan. Ne olivat myös himmennettäviä. Olen erittäin tyytyväinen. Kesämökillä olen vaihtanut 12 voltin spotit Biltemans led-lamppuihin, ainoana haittana on, että ne häiritsevät stereoita!
Fixarjon: Työpaikalla tapahtuneen remontin jälkeen on jäänyt yli useita Moelven-merkiltä olevia laatuovien. Ne ovat lakattuja MDF:ää ja painavat paljon. Ovet ovat lasitettuja ja ovat kutakuinkin juuri sitä, mitä etsin puutarhahuoneeseeni. Jos ovia käsitellään, voisivatko ne olla käyttökelpoisia, mitä luulette? Tiedän, että MDF imee kosteutta, mutta ehkä se voisi silti toimia. Voin
Daniel__s: Ota näyte ja lähetä analyysiin, kuva ei kerro paljoa
justusandersson: Sinulla tulee olla ilmarako raakapontin ja PIR:n välillä. Ei missään muualla. En usko, että Isovers Vario -kalvo sopii tähän, kun käytät PIR-eristettä. Rakennevaneri on kevyempi ja vahvempi kuin OSB, mutta kalliimpi. Kun halutaan saada kiinnitettävissä oleva alusta kipsilevyn alle, se on ylivoimainen.
Manganbangan: Katso kuviani ketjuni alussa niin näet, mitä betoni ja kosteus tekevät puulle. https://mobil.byggahus.se/forum/golv/279231-renovera-gillestuga.html
oas: Käännä se ylösalaisin vuodeksi, niin se saattaa suoristua taas. :p
larsbj: 140mm liimapuuta pitäisi toimia, jos maksimi palkkikorkeus on 145mm Jos maksimi palkkikorkeus on 195, tavallinen c24 toimii. Liimaaminen olemassa olevan palkin sivulle ei lisää juuri mitään verrattuna siihen, että laittaisi sen vain viereen. Liimauksen hyöty on, jos palkin korkeutta lisätään.
snowjim: Okei, sitten on Elfa-hylly paikoillaan. [bild] http://i.imgur.com/9eyUTwF.jpg Laitoin yhteensä yhden molly-ruuvin ja yhden puuruuvin, käytin uudelleen loput paitsi sen keskellä. [bild] http://i.imgur.com/bJQEpZD.jpg Kokeilimme ensin ilman valkoista hyllyä ja siksi voi nähdä valkoiset tassut kannattimissa. Emme kuitenkaan olleet täysin tyytyväisiä ulkonäköön, joten kokeilemme hetki
SBH: voisit laittaa kipsiä. tasoittaa maalata ja sitten laittaa valkoiset kulmalistat
Hallerudsbo: [citat] Täällä Värmlannissa on suuri kontti, johon voi heittää. Ja Karlstadissa on kaatopaikalla asbestireikä, jonne voi heittää
corre: Siitä voi tulla katosta riippuvaa, joka näyttää epämiellyttävältä. Ei paljon, mutta 15-20mm näkyy tietenkin. Onko yläpuolella ullakko? Onko siellä tilaa päällimmäiselle palkille ullakolla?
spaxx: Se on luultavasti raakapontti, 20mm tai luksuksena 23mm.
Tosse: Stepkit askelmäkisatsilla ja maalaa alapuoli? Älä unohda estomaalia... Maalasin omani harmaaksi, mielestäni siitä tuli hieno. Ostin askelmat byggmaxista ja sahasin parina iltana. Portaat on maalattu alcro kraft-maalilla pohjalle ja sitten alcro lattiamalilla, s2500-n. [bild]
snowjim: Se olisi varmasti näyttänyt hyvältä, mutta ongelma on, että kun vaihtaa centerin, täytyy myös vaihtaa kiinnitys, mikä ei ole kovin hauskaa (ottaen huomioon rei'itys). Tai tarkoitatko, että kaiutin kiinnitettäisiin suoraan konsoliin?
Myhran: kattotuoli on seuraava Ruotsin puuoppaan mukaan niskahirsi 9 m 115x225 kattohirsipalkki 6 m 115x270 alasivuvara 10 m 115x225 nyt kysymys tämä tuli hirvittävän kalliiksi....noin 40 papp voinko vaihtaa kattopalkit liimapuuhun kaksinkertaisella ruuvilla 45x220 c24 tiedän, että rakennusfirmat tekevät tämän... vie enemmän työtä mutta säästö noin 10 papp
Vermilion: Hmm, haluaisin vain tasoittaa sen juuri siinä... hmm Jos haluan käyttää jotain bruk, millä bruk minulla on suurin mahdollisuus onnistua?
Demmpa: Kyllä, voi purkaa savupiipun vesikaton yläpuolelta ja sitten tiivistää kanavat. Luultavasti purkaisin savupiipun niin alas, että se päättyy olemaan seinän puolella ja tiivistäisin reiän ylös ullakolle ja sitten eristäisin. Savupiipun purkaminen saattaa vaatia rakennusilmoituksen, tarkista asia kunnan kanssa.