P
pero16: Kesällä rakensimme uuden talon yhden vlymhustillverkaren kanssa, jossa otimme kalustetun yläkerran. Yläkerran yhdessä makuuhuoneessa katto koostuu puukuitulevyistä ja viimeinen rivi (noin 50 cm leveä) kallistuu alas ulkoseinää kohti noin 1 cm. Se näkyy erittäin selvästi ja siitä on reklamoitu. Tarkastajan mukaan täytyy hyväksyä kallistus AMA taulukon 27.E/35 mukaan katolla L/300,
0 vastausta · 3,0k lukukertaa
G
glemmy: Onko jollain enemmän mielipiteitä tästä aiheesta? Minulla on avoin mäntyportaat, jotka ovat tuskin 60 cm leveät (tämän tyyppinen mutta suora: https://cdn2.cdnme.se/cdn/8-1/3308392/images/2012/284882-trappa_187876191.jpg ). Ne on nyt maalattu tylsällä harmaalla värillä, olen yrittänyt poistaa maalia, mutta se on hevosten työtä. Jotta saisin sen näyttämään siistimmältä,
4 vastausta · 6,5k lukukertaa
G
Geddeholm: Hei kaikki, Olemme käynnissä uudisrakentamisen kanssa alueella Västerås'in laitamilla. Runko sekä rakennusmateriaalit (koolaukset ja levyt) olemme ostaneet Mälarvillan'ilta, joka on paikallinen talotoimittaja. Timpuri otti vastaan talotoimituksen ja valmisti asuintalon ulkopuolen samalla kun teemme kaiken sisäpuolella itse. Aloitimme rakentamalla vierasmajan/vajan kesällä pitkästä
0 vastausta · 979 lukukertaa
A
Allinug: Voi, laudat lepäävät edelleen ulkona terassilla. Mutta olen maalaamassa olohuoneessa, joten edistystä tapahtuu hitaasti mutta varmasti. Nyt olen nähnyt, miten lauta on alun perin toiminut. Se on ollut liian alhaalla kukkia varten, samassa linjassa oikeassa kulmassa näkyvän laudan kanssa. Tämä pitkä lauta (2,60 m) puuttui muuton yhteydessä. Minulla on ollut liitettävä IKEA-hylly
35 vastausta · 21,5k lukukertaa
·
F
fsn: [citat] Halkaisu? Voisihan se olla niin, mutta TS ei ole maininnut halkaisua lainkaan. Ja kuinka moni pyörösaha toimitetaan 48-60 hampaisella terällä? Eikö standardina ole 24?
11 vastausta · 5,5k lukukertaa
KnockOnWood
KnockOnWood: Minulla on tavallinen raakapontti (20, 21 tai 22 mm?) vinttilattiaksi 55 neliömetrin kokoisen pienen tallin päällä. Siellä ylhäällä minulla on muun muassa varastoituna puuta, ulkoverhoilua, koolauksia, strö/bärläkt ja sisäverhoilua. Eli varsin raskasta kuormaa, mutta ei mitään ongelmia. Lattia on rakennettu kattotuoleista, joiden väli on 1200 mm sekä välissä olevista palkeista,
5 vastausta · 2,7k lukukertaa
V
VW Transporter: [citat] Mittatarkkuudella höylätty puutavara on varmaan tavallista rakennuspuutavaraa? Tasohöylättyyn odotetaan varmaan olevan huomattavasti parempaa?
5 vastausta · 1,8k lukukertaa
A
andersmc: Monet tukkukauppiaat käyttävät "kickback"-järjestelmää, eli heidän asiakkaansa saavat alennuksen vuoden lopussa, usein hyvityslaskuna. Tällä tavalla rakennusyritys voi esittää asiakkaalleen laskun, jossa on normaalit hinnat, ja lisätä niihin tietyn prosentuaalisen lisän. Loppuasiakas ei koskaan näe rakennusyrityksen alennusta. Tätä ilmiötä on käsitelty varmasti tuhansissa
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
U
UlfTolf: On myös kellari 60-luvun talossa. Riippumatta siitä, mitä päätät tehdä, täytyy olla hyvä salaojitus. Sitten riippuu siitä, mihin käytät kellaria, varastointiin tai enemmän asumiseen. Päätin poistaa kaiken orgaanisen, minulla on puhtaat seinät ja lattiat, jotka ovat joko maalatut tai laatoitetut. Minulla on asunto kellarissa, ei ongelmia kosteuden kanssa. Sen sijaan lattiat ovat
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
·
leby
leby: Eihän siinä seinällä varsinaista kuormaa ole, joten sinun ei tarvitse lisätä tukipuita siksi mielestäni. Sen sijaan lattianhan pitää olla jonkin päällä, ja ei ole hyvä olla cc60 ilman tukea, joten sinun pitäisi laittaa jotain, jonka päälle lattialevy (tai mitä aiotkin käyttää) voi asettua. Sitten ymmärrän, että aiot rakentaa kylpyhuoneen paikkaan, jossa sellaista ei ole
2 vastausta · 982 lukukertaa
E
epw: Yksinkertainen tapa on tasata kulma noin 30° reunasta verhouksessa ja yhtä pitkälle rintalistassa. Näyttää olevan 6-7 mm. Silloin saat pehmeämmän siirtymän.
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
·
R
Robert-san01: [citat] Kiitos! Valitettavasti minulle on liian pitkä matka Puolaan. :( Tarkoitus on tehdä jotain vastaavaa, mutta alapuolisilla vangoilla. Oliko vaikeaa porata reiät kaiteeseen tappeja varten?
28 vastausta · 149,5k lukukertaa
·
T
ThomasEcke: Kiitos! Paljon todella hyviä vinkkejä :) Lähes upplagen irrottaminen on erittäin mielenkiintoinen idea, se toimisi minulle erittäin hyvin. Blindbottenbrädorna ovat irrallisia, mutta spontattu, mutta niitä voi silti ehkä painaa hieman ylöspäin.
7 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
N
Novisfixaren: Mitä olen ymmärtänyt, on pikemminkin kantoköyden mitat ja pylväiden tiheys sen alla tärkeämpiä kuin kantoköysien määrä vai olenko väärässä?
3 vastausta · 4,6k lukukertaa
T
Testarn: [citat] Se ei ole tyhmä kysymys, jos ei tiedä... Se on teline, jossa voi säilyttää levymateriaalia pystyssä joko pyörillä tai ilman. Usein se on tehty nelikulmaputkista, joiden pohjalla on useita putkia, joihin levy nojaa, ja kallistettu tuki, jotta levyt eivät kaatuisi ulospäin. Tuki on joskus peitetty levyllä, jotta se olisi hyvä nojata, ja putket, joihin levy asetetaan, ovat 90
4 vastausta · 4,6k lukukertaa
F
fooney: [bild]
2 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
F
2 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
J
JohanLun: Sitten monet sanovat, että lattioita EI pitäisi hioa, sillä höylätty ja kulunut lattia menettää vahvuutensa, jos sitä hiotaan. Tämä on vain luettua tietoa, ei kokemusta (vielä). Vaihtoehto isolle lattiahiontakoneelle on ehkä "käsin" (tai pienellä käsikoneella) hioa vain lakan, ei puuhun asti, ja sitten levittää uusi lakka... Suosittelisin kuitenkin, että luet hieman aiheesta.
7 vastausta · 12,4k lukukertaa
·
Rabbithole
Rabbithole: Miksi ei, ehkä tulevaisuudessa vain ajaa kuorma-auto paikalle, mitata sijainti sorapohjalla ja tulostaa nosturilla suoraan lavalta. Mutta on monia paikkoja, joissa voi säästää paljon aikaa.
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
Fotografen
Fotografen: Näyttää siltä, että vettä on voinut valua pystyasennossa olevaa, lyhyttä puupalkkia pitkin. Etsi joku, jonka voit saada katolle ja ullakolle tarkistamaan, miltä siellä näyttää. Ilmeisesti vettä valuu sisään jostain syystä, eikä se korjaannu itsekseen.;)
10 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: [citat] Koska kyseessä on levy, se ei ole niin helppo johtuen koosta. Oikean pingispöydän tulee olla 274 x 152,5 cm. Mistä löytää niin suuria levyjä? [citat] Vaikuttaa tähän asti järkevimmältä ehdotukselta. Muuten: "Tavallinen" pingispöytä, joka voidaan taittaa "pystyasentoon" (tai jättää se seisomaan ilman verkkoa), sekä autorata levyllä, joka voidaan nostaa kattoon pois
8 vastausta · 12,1k lukukertaa
Jonatan79
Jonatan79: No, jos se on väliseinä tulevan hotellihuoneesi ja asunnon välissä, tarvitaan erityinen paloseinä. Tämä täyttää myös äänivaatimukset, siksi kysyin. Kunta asettaa varmasti vaatimuksia tähän, jotka sinun ja KA:n on ratkaistava.
7 vastausta · 5,2k lukukertaa
GoForIt
GoForIt: On olemassa useita erilaisia oppeja sauna seinän rakenteesta. Lisätietoja löytyy eri valmistajien kotisivuilta, esim. Harvia. Jos sinulla on jo höyrysulku seinässä kylmää ullakkoa ja ulkokatosta vasten, en laittaisi sinne foliota.
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
T
Tony2: [citat] Ne tulivat lämminvesivaraajan (Biltemas) mukana. Käyttöohjeessa ei mainita mitään muuta kiinnitysmenetelmää. Olen nyt luopunut ajatuksesta käyttää pultteja, ja ajattelen käyttää pitkiä puuruuveja, jotka yltävät hirteen.
2 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
J
jkbpower: Joo, pitää istua jonain päivänä ja laskea se. En ole suoraan huolissani, mutta voi olla hyvä saada jokin luku siitä varmuuden vuoksi. Olen pitänyt paljon tasoitesäkkejä paikassa, johon kylpyamme tulee, mikä oli varmasti noin 400 kg, joten kyllä se kantaa. Olisi kiinnostavaa mitata, kuinka paljon lattia joustaa kuormituksessa juuri kaakeloinnin kannalta, joka on tarkoitus laittaa
9 vastausta · 3,6k lukukertaa
Fjojtmehmet
Fjojtmehmet: [citat] Huone, jossa nyt työskentelen, on tosin vain 12m2, mutta silloin näkyy erinomaisesti, kun sen asettaa keskelle huonetta lattialle. Ostin vielä 2 lisää, kun minun piti kunnostaa olohuone 35m2, sillä silloin katto eteisessä ja aulassa roikkui mukana Se toimi täydellisesti 3:lla, kun minun piti maalata koko katto noin 55m2 koloineen ja nurkkineen.
6 vastausta · 2,0k lukukertaa
AndersPS
AndersPS: Tyylikästä!
12 vastausta · 9,1k lukukertaa
·
TeroM
TeroM: Tulokset, [bild] Lisää kuvia löytyy minun remonttiketjusta.
15 vastausta · 4,2k lukukertaa
·
catherineb
catherineb: Tänään saimme lausunnon tarkastajalta! Kaikki on hyvin, ei ole mitään huomautettavaa eikä mitään, mikä pitäisi korjata.
95 vastausta · 34,3k lukukertaa
·
Rabbithole
Rabbithole: Joo, se katkaisee kylmäsillan hieman. Joten yksi vaihtoehto voisi olla: Klädselbräda/spikläkt/vindväv/145 pystyrunko + eristys/muovi/45 vaakarunko + eristys + sähkö/osb/kipsi
6 vastausta · 836 lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.