Hei!

Alkaa tuntua siltä, että olen aloittanut useita säikeitä mutta en ole saanut niitä päätökseen, mutta voin rauhoittaa heitä, jotka tietävät kuka olen, etten tee "vihaisensnickeriä" ja ole kaikkialla yhtä aikaa, vaan otan yhden asian kerrallaan :D

Mutta tarpeeksi siitä! Nyt siirrymme päivän kysymykseen, johon uskon monien teistä voivan samaistua!

Niin, vaimolle kotona näyttää olevan liian pimeää portaikossa/eteisessä ja hän haluaa asentaa ikkunan saadakseen valoa, ja tavalliseen tapaan saan kuulla päivittäin, kuinka pimeää siellä on, kunnes ikkunat on asennettu.

Ongelma on, että seinässä ei ole ikkunaa tällä hetkellä, ja lisäksi se on reiällistä kiveä tiilijulkisivulla. Joten kysyn lyhyesti, miten tämä voitaisiin ratkaista parhaiten? Ajatukseni on asentaa 2 kpl 40 tai 50 cm leveitä ikkunoita, jotta vaikutus leveyteen olisi mahdollisimman vähäinen.

Ajatellun ikkunasijoittelun yläpuolella seinä jatkuu vielä noin metrin. Ei ole suoraa rakenteellista rasitusta tälle seinälle kattokannatin tai vastaavan osalta, joten ei tunnu siltä, että sen pitäisi olla suurempi ongelma.

Miten tekeminen kannattaisi lähestyä helpoimmalla tavalla? Leca-palkin tai vastaavan asentaminen olisi melko suuri operaatio, ja haluaisin päästä vähemmällä vaivalla.

Olen jo tietoinen rakennuslupien ja vastaavien tarpeellisuudesta, joten ainoa, mistä olen epävarma, on itse toteuttaminen :)

Ystävällisin terveisin, Jimmy

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.