10 762 lukukertaa ·
13 vastausta
11k lukukertaa
13 vastausta
Avustus asbestin poistoon?
Hei.
Minulla on talo vuodelta 58, jossa on asbestiputkia ilmanvaihtoon. Ajattelimme poistaa ja vaihtaa ne.
Tietääkö kukaan, onko tällaisiin olemassa jotain avustusta tai vastaavaa?
Terveisin
Minulla on talo vuodelta 58, jossa on asbestiputkia ilmanvaihtoon. Ajattelimme poistaa ja vaihtaa ne.
Tietääkö kukaan, onko tällaisiin olemassa jotain avustusta tai vastaavaa?
Terveisin
Mutta eikö olekin riski, että se leviää?
Onko vähän liioiteltu kuinka vaarallista se on?
Onko vähän liioiteltu kuinka vaarallista se on?
Ei pidä koskaan aliarvioida myrkyllisiä aineita. Mutta jos olet varovainen, ei ole vaaraa. Jos haluat olla täysin varma, voit suihkuttaa vedellä, kun putket ovat kosteita, jolloin partikkelien on vaikeampi levitä ilmaan.
Onnea!
Onnea!
Ei, ei tarvitse sahata niitä, vain nostaa pois periaatteessa
Nyt asbesti ei itse asiassa ole vähäisimmässäkään määrin myrkyllistä.
Sen sijaan sen hengittäminen on epäsopivaa.
Olen purkanut Asbesti-ilmanvaihtoputkia talossani yli kaksikymmentä vuotta sitten, ja olen yhä hengissä.
H2o
Sen sijaan sen hengittäminen on epäsopivaa.
Olen purkanut Asbesti-ilmanvaihtoputkia talossani yli kaksikymmentä vuotta sitten, ja olen yhä hengissä.
H2o
Viimeksi muokattu:
Mielestäni sinun pitäisi ehdottomasti käyttää suojavaatteita ja P3-suodatinta sisältävää maskia joka tapauksessa. Kuten aiemmin mainittiin, tätä ei pidä aliarvioida. Olen itse purkanut julkisivua asbestisementtilevystä ja yritin olla mahdollisimman tarkka saadakseni sen alas kokonaisena ja paketoitua sen muoviin, toki enemmän työtä, mutta säästyy murehtimiselta. Valitse varma vaihtoehto epävarman sijaan, niin se tuntuu parhaalta. 
Remonttinalokas
· Dalarna
· 3 173 viestiä
Eihän asbesti tapa? Kyse on pikemminkin siitä, että sairastut kroonisiin keuhkosairauksiin ja joudut elämään arvotonta elämää.Staffan2000 sanoi:
Kuolemme joka tapauksessa, jotkut aikaisemmin kuin toiset. Mutta enimmäkseen kyse on siitä, että arvostat elinaikaasi ja saat elää sen mukaisesti.
Mutta sanon kuten muutkin; P3-suodatin, vesi ja kertakäyttöpuku. Jos otat alas suurina paloina, olet minimoitunut riskin. Jos sen voi tehdä turvallisesti, on mielestäni tyhmää ottaa riski. On niitä, jotka ovat tupakoineet puolet elämästään eivätkä ole saaneet keuhkoahtaumatautia. Toiset saavat sen joka tapauksessa.
Riippuu siitä, mitä tarkoittaa, että kuolee. Asbesti voi aiheuttaa mesoteliooman (keuhkopussin syöpää), johon voi kuolla. Riski ei ole erittäin suuri, varsinkaan jos kyse on yksittäisistä altistuksista. Työntekijöillä, jotka ovat työskennelleet suuren osan työelämästään asbestin parissa, on 5-10 % riski sairastua mesotelioomaan.Chrissofsweden sanoi:
Ehdottomasti kätevintä tehdä se itse, koska yksityishenkilöt saavat lisäksi heittää sen ilmaiseksi, kun taas yritykset joutuvat maksamaan siitä melko paljon.
Kuten sanottu, kostuta tavarat, jotta ne eivät pölyä ja käytä suojavarusteita.
Pyyhi märällä huolellisesti jälkeenpäin, älä imuroi.
Riski on minimaalinen, mutta noin 10 kertaa suurempi tupakoitsijoille.
Kuten sanottu, kostuta tavarat, jotta ne eivät pölyä ja käytä suojavarusteita.
Pyyhi märällä huolellisesti jälkeenpäin, älä imuroi.
Riski on minimaalinen, mutta noin 10 kertaa suurempi tupakoitsijoille.
Se riippuu siitä, missä se on. Etelä-Skånessa saa heittää enintään 1 neliömetrin määräisiä asbestilevyjä, jotka mahtuvat kierrätysaseman aukkoon, kuten postilaatikon rako. Käytännössä tämä tarkoittaa, että jos on ilmanvaihtokanavia, ne täytyy viedä erityiseen kaatopaikkaan, samoin kuin yritykset. Ei kuitenkaan erityisen kallista. Purin vanhan roskahuoneen, joka oli vuorattu asbestilla, ja maksoin alle 100 kruunua kaatopaikasta.Anna_H sanoi:
H
Hallerudsbo
Työkaluhullu
· Värmland
· 3 837 viestiä
Hallerudsbo
Työkaluhullu
- Värmland
- 3 837 viestiä
Täällä Värmlannissa on suuri kontti, johon voi heittää.f91jsw sanoi:Se riippuu siitä, missä se on. Etelä-Skånessa saa heittää max 1 neliömetrin eterniittilevyjä kierrätysaseman reikään, vähän kuin postilaatikon aukkoon. Käytännössä tämä tarkoittaa, että jos on ilmanvaihtoputkia, ne täytyy viedä erityiseen kaatopaikkaan aivan kuten yritykset. Tämä ei kuitenkaan ole kovin kallista. Purin vanhan roskahuoneen, joka oli verhottu eterniitillä ja maksoin alle 100 kr kaatopaikasta.
Ja Karlstadissa on kaatopaikalla asbestireikä, jonne voi heittää
Klikkaa tästä vastataksesi