Hei,

minun täytyy kiinnittää kisko vinokattoon siten, että kiskon alapuoli on vaakasuora, kun se on kiinnitetty. Eli kiskon poikkileikkaus täytyy olla kuin kolmio, ja halkaistu samaan kulmaan kuin katon kaltevuus. Se tulee olemaan noin 4 metriä pitkä.

Onnistuuko tämä itse pyörösahalla? Voiko jostain saada apua ostaa tällainen kisko ja mihin kannattaisi kääntyä siinä tapauksessa?

Helpoin tapa on käyttää pöytäsahaa, mutta käsipyörösaha käy myös hyvin. Kokeile mallinpalalla ennen kuin sahaat pitkän parrunkappaleen.

Se on paljon heikompi sääntö, jos sen tekee sillä tavalla? Luulen, että normaalisti sijoitetaan kulma jokaiseen kiinnityskohtaan sen sijaan, että säännön alareuna ei olisi seinää vasten.

P
Selvitä, mikä kulma haluat. Mene hyvään rakennusliikkeeseen, jossa on hyvä saha ja pyydä heitä sahaamaan puutavara. Ehkä maksaa sinulle kympin, mutta säästää paljon aikaa.

P
Vaihtoehtoisesti käytä talttaa urittaaksesi säännön. Ei sen kai tarvitse olla niin tarkkaa, jos aiot laittaa jotain eteen tai ehkä et aio...

Valitettavasti minulla ei ole pöytäsahaa.

Mjoo se heikkenee tietysti, mutta se mitä aion tehdä on rakentaa rajaseinä, jossa on vino katto, ja minun täytyy kiinnittää palkit johonkin, ja ajattelin, että sellaisen avulla voin vain kulmikkaasti kiinnittää palkit halkaistuun palkkiin, ja halkaistu palkki voidaan sitten ruuvata kiinni kattotuoleihin.
Toinen vaihtoehto on tietysti katkaista jokainen palkki yläosassa jiirillä, mikä on kyllä yksinkertaista, mutta niiden kiinnittäminen kattoon on silloin vaikeaa, koska useimmat eivät tule täsmälleen kohdalleen kattotuolin kanssa.

Toisaalta yksinkertaisempi ratkaisu voisi olla katkaista palkit joka tapauksessa ja jotenkin kiinnittää ne taipuneella kulmaraudalla kipsikattoon kipsiankkureilla? Mutta silloinkin on hankalaa saada kulmaraudat paikoilleen hyvällä tavalla.

Kuten sanottu: kolmio jokaisen kattotuolin kohdalla. Ruuvaa kokonainen lista kolmioihin kiinni.

Normaalisti on pystysuorat listat, yksi jokaisen kattotuolin kohdalla, jotka on viistetty ylhäältä. OSB sen päälle, ja sitten kipsi.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.