Miten minun pitäisi rakentaa sisäkattoa spottivaloilla?
Ajattelin käyttää 45x45 koolauksia, mutta mietin pitäisikö ne laittaa molempiin suuntiin niin sanotusti?
Vai riittääkö, että laitan yhden rivin?
Ehkä huonosti selitetty, mutta toivottavasti joku ymmärtää 😊
 
Tarvitsetko 45mm syvyyden spottivaloille? Ehkä voit käyttää pienempiä kehikoita tai vastaavaa?
Kuinka tiheään ajattelit asentaa ne ja mitä alakattoa käytät?
 
Joo, ajattelin sitä, niin jää tilaa letkuille ja muille spotteja varten. Forestia on katon nimi, jonka aion hankkia.
 
Ok. Mitkä sädekaiuttimet ja kuinka monta?
 
Aja led-spottien kanssa niin kestät lämmön
 
Mitä sinulla on yläpuolella alakatossa? Jos pääset käsiksi niin on parempi asentaa ROT-kotelot ja led. Harmi menettää 5,8 cm kattokorkeudessa jouduttua alentamaan kattoa.
 
  • Tykkään
Lars48
  • Laddar…
S
aina mukavaa, kun on enemmän kuin 45mm pinta-alaa, kun kiinnittää sellaisia levyjä mieluiten 70mm leveänä.
 
richardtenggren
Ajoin 28x70:llä, kun laskimme kattoa spottien ja sähkön takia. :)
 
Okei, oikein hyviä vinkkejä täällä😊
Tiedätkö joku hyviä led-spotteja?
 
Korvmedbröd sanoi:
Okei, paljon hyviä vinkkejä täällä😊
Onko kenelläkään tietoa hyvistä led-kohdevaloista?
Me käytimme Hidealite comfort G2, melko kalliita mutta mielestämme toimivat hyvin sekä asennuksen että käytön aikana (yksi ohjainyksikkö per lamppu). Huomasin nyt, että siitä on myös versio nimeltä "tune", joka antaa keltaisempaa valoa kun himmentää ja valkoisempaa valoa kun valoteho on korkeampi - kuulostaa mielenkiintoiselta.
 
  • Tykkään
Halvsju
  • Laddar…
Seinäkehikko, jossa on asennettu 45x45-koolausta ja näkyvissä olevat putket ja sähkörasiat LED-spottilampuille. Käytin 45x45 rimoja, jotta laiterasiat LED-spottivaloille Malmberg MD-90 mahtuvat. Testasin spotteja ja himmennintä keittiön pöydällä ennen, tuli todella hyvä. Kipsi on nyt paikallaan.
 
Mihin suuntaan laitat katon sitten?🤔 Onko sillä oikeastaan merkitystä?
Ajattelin vaan, että on helpompaa laittaa rimat poikittain sen sijaan, että ne olisivat saman suuntaisesti kuin katon pitäisi olla.
 
Bikden on kierretty, kaikki on jo kiinnitetty kattoon. Halusin koolaukset poikittain nykyisiin puulankkuihin nähden ja kehys ympärille. Sen alle tuli kipsilevyä, joka ei ole kiinnitetty mihinkään erityiseen suuntaan.
 
Vaihdoinkin vanhat halogeenispottini uusiin Philipsin led-lamppuihin, jotka ostin Jula:sta noin 100 kruunun kappalehintaan. Ne olivat myös himmennettäviä. Olen erittäin tyytyväinen. Kesämökillä olen vaihtanut 12 voltin spotit Biltemans led-lamppuihin, ainoana haittana on, että ne häiritsevät stereoita!
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.