Mielenkiintoista, olen viimeistelemässä elokuvahuonetta, jossa minulla on tilaa noin kaksinkertaiselle centerille, ja näitä voisi ehkä käyttää myös omaani (ehkä).
Kiitos päivityksestä!
Katso reikäsylinterit, punaiset kaiuttimet vähän alempana
[linkki]
Jotkut valmistajat käyttävät niitä alkuperäisinä esimerkiksi surround-kaiuttimissa
[kuva]
Kyllä, sellaiset tunnen, sellaiset ovat juuri surround-kaiuttimissa. Jostain syystä en halua kiinnittää sellaisia keskikaiuttimeen, lisäksi uskon, että kaiuttimeen tarvitaan melko suuret puuruuvit, jotta se pysyisi paikoillaan. En usko, että se pysyy paremmin kuin mitä nyt olen asentanut, pelkään, että ongelmakohta on valitettavasti itse kipsiseinä.
Mietin, olenko ehkä kuitenkin käyttänyt vääriä expandereita. Ne on tehty 16 mm ja suuremmille, joten jos 16 mm on pienin paksuus, voi olettaa, että tässä tilanteessa jalat toimivat enemmän kynsinä kuin että ne olisivat tasaisesti seinää vasten.
Pitäisikö sitten vaihtaa expanderi johonkin pienempään, esim. sellaisiin, joissa maksimitilanne on 16 mm, siinä tilanteessa jalkojen pitäisi olla tasaisesti sisäpintaa vasten ja sillä tavalla rakenteen pitäisi tulla huomattavasti paremmaksi?
Kestävyysnäkökulmasta en oikeastaan usko, että se on mikään tuote kipsille ja puurunkoiselle seinälle, kun ajattelen, että edellinen kaiutin, joka minulla oli, oli kiinnitetty pelkästään kipsiin. Mutta toki en muista oliko se kaksoiskipsi tai yksinkertainen kipsi, mutta todennäköisesti se oli yksinkertainen kipsi, kun kyse oli asunnon sisäseinästä.
Katsoessani historiaani näen, että asensin TV:n kahdella 6e:llä, kahdella 5e:llä ja kahdella paksulla puuruuvilla runkoon, ja se näyttää toimivan hienosti. Joten olen todennäköisesti käyttänyt vääriä expandereja, kun 6e:t on tehty yksinkertaisille levyille.
Muistan kuitenkin heikosti, että joku sanoi, että oli äärimmäisen tärkeää, että jalat leviävät täysin, mikä teki "suuremman" mallin valitsemisesta paremman, mutta toisaalta se ei ehkä ole hyvä, jos jalat eivät oikein riitä. Uskon ehdottomasti, että kiinnitys on parempi, jos ne istuvat juuri marginaalilla, eli 16 mm, jotta jalat makaa tasaisesti sisäseinää vasten.
Kuulostaako järkevältä vaihtaa nämä 2 expandersia?
Ostin kotiin toggle(M5) ja expander(M6), mutta päädyin kuitenkin käyttämään expander, joka on tehty 13 mm kipsille, koska se toimi niin hyvin TV:lle. Ennen kuin poistin vanhat, kokeilin, kuinka ne olivat kiinni, ja ne olivat todella löysiä seinässä, joten ei ollut ihme, että hylly ei ollut täysin vakaa.
Kun kiinnitin uuden expandern, käytin tietenkin expander-työkalua, joka helpottaa tietämään, milloin expandern on täysin avautunut. Viime kerralla pystyi vain painamaan ja painamaan tässä, ja kuului vain, kuinka kynnet porautuivat syvemmälle kipsiin, mutta tällä kertaa se pysähtyi kunnolla, mikä viittaa siihen, että varret olivat asettuneet oikein, vaikka kipsin paksuus oli erikoinen.
Koska uusi expander asettui paljon paremmin, myös ulkoinen prikka katosi, mikä tarkoitti, että konsoli tuli aivan seinään asti.
Koska minulla oli viime kerralla ongelmia, että konsolin alahuuli ei ollut täysin kiinni hyllytasoa vasten, valitsin liimata pieniä prikkoja alahuulien taakse seinää vasten. Tämä ei todennäköisesti olisi ollut tarpeen nyt, kun ne osuvat aivan seinään. Tuloksena oli, että hyllytason lasti osoittaa hieman ylöspäin, mutta hyvin vähän, pääasia on, että se ei osoita alaspäin kuten aiemmin.
Nyt se on hyvin kiinni seinässä, se tuntuu todella vakaalta, ja olen varma, että se kestää kissan, jos se onnistuisi hyppäämään ylös.
Voin todella suositella konsoleja, kunhan on kärsivällisyyttä kiinnittää ne oikein seinään.
Okay, niinpä olen asentanut myös DURALINE-version, mutta silloin betoniseinään, tältä se näyttää:
Vasemmalla mukana tulleet ruuvit, oikealla ruuvi, jonka valitsin käyttää. Se sopi konsoliin (eli suurin mahdollinen ruuvin koko), mutta minun piti porata vähän liukumekanismiin takapuolella.
Se on vähintäänkin tukeva ruuvi.
Voi todeta, että Duraline-konsolit ovat moninkertaisesti parempilaatuisia kuin Bilteman versio, eli eivät ole samanlaisia. Duraline on paljon vahvempi, ei taivu ja on mahdollista säätää pystysuunnassa jonkin verran, jos rei'istä ei tule täydellisiä. Maksoin vain 20-30 kr neljästä Duralinesta suurella alennuksella, normaali hinta on noin 100 kr / kpl, selvästi kalliimpaa kuin Biltema, mutta myös paljon parempi laatu ja helpompi asentaa.
Jos ostaisin konsolit uudelleen, ne olisivat Duraline.
Samalla haluan varoittaa Beslag Design AB:stä, josta ostin aiemmat konsolit.
Rakenne oli vähintäänkin puutteellinen, aivan liian lyhyet ruuvit, täysin väärät proput. Konsoli koostuu erikoisruuvista, joka on erittäin vaikea irrottaa rikkomatta kierteitä. Pahinta on, että Beslag Design AB ei ota vastuuta eikä auta saamaan uusia erikoisruuveja, sen sijaan he sanovat vain, että he eivät valmista niitä. He haluavat, että heitän pois 500 kr arvoiset konsolit sen sijaan, että vaihtaisin vain erikoisruuvin?
Ero yläkerrassa olevaan konsoliin on näennäisesti mitään (paitsi väri), mutta se näyttää selvästi kömpelömmältä tässä viimeisessä asennuksessa, ja se johtuu luultavasti siitä, että TV on melko paljon pienempi (50" kontra 65").
Ostin tänään hyllytukia ja leikkasin kiskoa vähän matkaa keskikohtaa viistäen.
Kaiuttimet Xtz 95 5.1 ja 12.17 basso.
Stereohuonekalu oikealla, valmistettu 16 mm MDF:stä basson mukaiseksi
Kivan näköistä, mutta olen epäileväinen, kuinka hienolta se olisi näyttänyt, jos keskikaiutin olisi sijoitettu TV:n yläpuolelle (missä pidike näkyisi). Sijoituksesta puheen ollen, TV:si vaikuttaa olevan aika korkealla? Jos mittaat TV:n yläreunasta lattiaan, kuinka pitkä matka siihen on?
Ei siitä olisi tullut kovin hienoa. Ajattelin ensin tehdä omat avainreikäkiinnikkeet, mutta tästä tuli tukevampi, lapsiturvallisempi.
On 152 yläreunaan, 80 alareunaan (55" tv) ja silmät noin 100 cm lattian yläpuolella.
Olen myös lukenut, että ei pitäisi olla taulukorkeutta. Mutta nyt voit laittaa jalkasi sohvapöydälle ja/tai maata divaaniosassa ilman, että se peittää näkymän tai on epämukavaa, joten siitä tuli hyvä korkeus
Ratkaisuni osoittautui kestämättömäksi, laudat taipuivat melko paljon, joten nyt aion käyttää samanlaista ratkaisua kuin sinä PeterStrandberg. Kävin tänään ostamassa tarvitsemiani tarvikkeita, mutta kaupassa ei ollut muita kuin 22 cm pitkiä varsia ja se on hieman liian pitkä, huomasin nyt kun tulin kotiin. Luulen, että 17 cm olisi ollut paljon parempi tapauksessani, joten minun täytyy todennäköisesti lähteä etsimään huomenna.
Minkä pituuden valitsit? Ja miten teit itse seinäkiskon? Oletan, että sahasit ja sitten porasit ylimääräisiä reikiä? Joten yhteensä 4 laajenninta?
Tulee hyvä seinäkiskoilla, mutta mielestäni tällaiset kannattimet olisivat myös hyviä, jolloin keskiö tulee lähelle seinää ja kiinnittyy sivuttaissuunnassa.
Se olisi varmasti näyttänyt hyvältä, mutta ongelma on, että kun vaihtaa centerin, täytyy myös vaihtaa kiinnitys, mikä ei ole kovin hauskaa (ottaen huomioon rei'itys).
Tai tarkoitatko, että kaiutin kiinnitettäisiin suoraan konsoliin?
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.