Rakennuksen leikkauspiirustus, jossa näkyy kattotuolit, kerrosten korkeusmittaukset ja rakennemerkinnät.

Hei kaikki asiantuntijat!

Minulla on oikeastaan ​​kaksi kysymystä piirustuksesta.
1. Voiko piirustuksen perusteella nähdä, ovatko kattoristikot "itseään kantavat" (sanotaanko se näin:o?)? Pohjimmiltaan mietin, onko joku toisen kerroksen sisäseinistä kantava.
2. Suunnitelmissa on puraa vanha autotalli kellarissa eristääkseni ja valaa uusi laatta lattialämmityksellä ja sisustaa sitten tavallisena huoneena. Mitä piirustus oikeastaan ​​sanoo? Miksi se näyttää siltä kuin se näyttää vasemmassa alakulmassa ja mitä se oikeastaan ​​tarkoittaa?

Talo on rinteessä ja rakennettu 60-luvun puolivälissä.

Toivon, että joku haluaa käyttää aikaa ja auttaa minua näissä kysymyksissä:)

1: Kattotuoli on itsestään kantava mutta koska talolla on tietty ikä, voi olla, että kattotuoli on taipunut alas ja nojaa sisäseinään, joka on sitten tullut kantavaksi. Pura varovasti, niin huomaat, miten asia on.
2: Toimenpide on mahdollista toteuttaa, mutta mitä piirros tarkoittaa upotuksella, ehkä tilaa asennuksille. Onko sinulla myös pohjapiirustus?

Löysin muutaman lisäkuvan, jotka saattavat auttaa ymmärtämään paremmin tilannetta.
Kuvassa talon julkisivu ja pohjapiirros, joka esittää huoneiden ja autotallin järjestystä. Mittakaava 1:100.
Rakennussuunnitelman piirustus ulkoseinän leikkauksesta, sisältäen mitat ja materiaalit kellarista; piirrettynä Aneby Industriet -yritykseltä.
Rakennusselvitys, joka näyttää seinärakenteen poikkileikkauksen sekä kaivon syvyysmitat ja materiaalit.
Rakennuksen pohjapiirustus, joka sisältää huoneiden mitat ja käyttötarkoitukset, kuten kylpyhuone ja autotalli. Kuvattu paperilla käsin piirretty suunnitelma.
Rakennuspiirustus talon leikkauksesta, jossa näkyy katon ja seinien rakenne. Detaljit sisältävät eristys- ja materiaalikerrokset.

Ymmärtääkseni asuinhuoneissa on upotettu laatta, jotta palkit ja/tai eristys mahtuvat. Leikkauksesi juuri näyttää sellaisen osan. Konstruktiosuunnitelmassasi on leikkaus vasemmassa makuuhuoneessa, G-11, tuo leikkaus näkyy alemmassa leikkauskuvassa. Joka tapauksessa sinun tulee piikata pois laatta ja eristää ennen uuden lattian tekoa.

Miksi ylipäätään asentaa lattialämmitys?

Olemme eläneet täällä Pohjolassa tuhansia vuosia ilman lattialämmitystä, enkä minulla ole sellaista uudessa, nyt kuusi vuotta vanhassa talossani.

Osta sen sijaan tohvelit à 10 kr lähimmästä tavaratalostasi, jos jalkoja palelee :)

Ja aseta pari mattoa kulkureiteille kellarikerroksen lattialle.

On selvää, että voi tyytyä pariin tossuihin, mutta minä suosin ehdottomasti lattialämmitystä. Nyt on kuitenkin niin, että viemäri ja tuleva vesi, jotka kulkevat tämän tilan läpi, täytyy joka tapauksessa kaivaa esiin ja vaihtaa, ja silloin sinne tulee todennäköisesti sekä eristys että lattialämmitys uuteen laattaan :)

Kiitos vastauksesta piirustusten suhteen :thumbup:

Rahaa hukkaan lattialämmitysoperaatiossa, olen samaa mieltä Senioren KoW:n kanssa tässä. Ok, sinulla on paljon vapaa-aikaa ja liikaa rahaa, ehkä, mutta muuten...

• Tykkään
KnockOnWood
  • Laddar…
one- sanoi:
On selvää, että voi tyytyä pari tohveleihin, mutta minä ehdottomasti pidän enemmän lattialämmityksestä...
OK, se ovat sinun kilowattitunnit.

Kuinka lämmität talon muuten?

KnockOnWood sanoi:
OK, det är dina kilowatt-timmar.

Hur värmer du upp huset förresten?
Maalämpö on se mikä pätee täällä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.