2 719 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
"Lattia" ryömintätilaan?
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 052 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 052 viestiä
Hei!
Mitä materiaalia teillä on lattiana yläkerran ullakkotilan yläpuolella olevassa ryömintätilassa?
Riittääkö 20 mm raakapontti? Kaveri puutavaraliikkeessä oli sitä mieltä, että sileäpontti (hyvelspont 189kr/m2) olisi vähän liioiteltua, mutta että 20 mm raakapontti voisi olla liian heikkoa ja halusi mieluummin myydä välimuotona 23 mm raakaponttia. Noin metri on matkaa harjalle, joten kyseessä on noin metrin levyinen kulkusilta, jotta pääsee käsiksi päätyventtiileihin ja vaihtamaan suodattimet FTX-laitteistoon. Toisin sanoen sinne ei ole tarkoitus viedä pianoa tai suuria ihmisjoukkoja.
Mitä materiaalia teillä on lattiana yläkerran ullakkotilan yläpuolella olevassa ryömintätilassa?
Riittääkö 20 mm raakapontti? Kaveri puutavaraliikkeessä oli sitä mieltä, että sileäpontti (hyvelspont 189kr/m2) olisi vähän liioiteltua, mutta että 20 mm raakapontti voisi olla liian heikkoa ja halusi mieluummin myydä välimuotona 23 mm raakaponttia. Noin metri on matkaa harjalle, joten kyseessä on noin metrin levyinen kulkusilta, jotta pääsee käsiksi päätyventtiileihin ja vaihtamaan suodattimet FTX-laitteistoon. Toisin sanoen sinne ei ole tarkoitus viedä pianoa tai suuria ihmisjoukkoja.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Olen asentanut 22 lattialastulevyä, kunhan sen saa ylös, niin se käy nopeasti.
Yhdessä kohtaa minulla on "vain" 12 mm vaneri ja se toimii myös.
Protte
Yhdessä kohtaa minulla on "vain" 12 mm vaneri ja se toimii myös.
Protte
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 052 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 052 viestiä
Okei. Katsoin vanhempieni luona, ja heillä on myös 22 mm lattialastulevy. Sitten 20 mm raakapontti tuntuu paremmalta. Sahaan sen niin, että saumat tulevat tukien päälle. Voin yrittää olla laittamatta useita saumoja samalle tuelle!
Kiitos mielipiteistänne.
Kiitos mielipiteistänne.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Minulla on tavallinen raakapontti (20, 21 tai 22 mm?) vinttilattiaksi 55 neliömetrin kokoisen pienen tallin päällä.
Siellä ylhäällä minulla on muun muassa varastoituna puuta, ulkoverhoilua, koolauksia, strö/bärläkt ja sisäverhoilua.
Eli varsin raskasta kuormaa, mutta ei mitään ongelmia.
Lattia on rakennettu kattotuoleista, joiden väli on 1200 mm sekä välissä olevista palkeista, joten yhteensä väli on 600 mm.
En oikein muista, mutta luulen, että liitimme vapaasti runkojen välissä.
Kunhan ei aseta useita liitoksia vierekkäin, vaan jättää vähintään kaksi kierrosta liitosten väliin samassa osassa.
Siellä ylhäällä minulla on muun muassa varastoituna puuta, ulkoverhoilua, koolauksia, strö/bärläkt ja sisäverhoilua.
Eli varsin raskasta kuormaa, mutta ei mitään ongelmia.
Lattia on rakennettu kattotuoleista, joiden väli on 1200 mm sekä välissä olevista palkeista, joten yhteensä väli on 600 mm.
En oikein muista, mutta luulen, että liitimme vapaasti runkojen välissä.
Kunhan ei aseta useita liitoksia vierekkäin, vaan jättää vähintään kaksi kierrosta liitosten väliin samassa osassa.
Klikkaa tästä vastataksesi