Syy siihen, miksi olisi hyvä saada leikkaukset keskelle/liitoksen kohtaan, on se, että saa hienot pyöristetyt sivut reunoihin.
Mietin, olisiko olemassa liitoskonsolia... Tai sitten täytyy yksinkertaisesti olla niin kuin kaksi lautaa ja huolehtia, että hioo ja kiillottaa kunnolla.
mutta asbesti ei ole niin vaarallista kuin luulet.
Se ei ole niin vaaratonta kuin luulet (tai haluat uskoa) myöskään. Asbestia tulisi käsitellä kunnioittavasti, mutta yksittäiset altistumiset johtavat erittäin harvoin ongelmiin. Mm. muu elämäntyyli, terveydentila ja perimä vaikuttavat.
Olen asettanut sellaisia kalkkikivitasoja tiiviisti yhteen tavalliselle ikkunalaudankannattimelle, ja se toimii hyvin. Eli päät lepäävät puoliksi kannattimen päällä. Riippuen siitä, kuinka tarkka olet, saatat pitää käsinleikatun leikkauspinnan tarpeeksi siistinä. Käytännössä kukaan muu kuin sinä ei huomaa, jos se ei ole täydellinen.
Sitten vain valitsemaan strategia:
Joko katkaise ne pidemmäksi, suoralla ja siistillä leikkauksella, jotta ne voidaan liittää yhteen. Tai, katkaise ne hieman lyhyemmäksi ja hio ja kiillota ne ja aseta ne pienellä välyksellä.
Tutkin, onko ikkunan alla jotain, mihin ne voi kiinnittää.
Voi, laudat lepäävät edelleen ulkona terassilla. Mutta olen maalaamassa olohuoneessa, joten edistystä tapahtuu hitaasti mutta varmasti.
Nyt olen nähnyt, miten lauta on alun perin toiminut. Se on ollut liian alhaalla kukkia varten, samassa linjassa oikeassa kulmassa näkyvän laudan kanssa. Tämä pitkä lauta (2,60 m) puuttui muuton yhteydessä. Minulla on ollut liitettävä IKEA-hylly ikkunalaukkuna oikealla korkeudella (http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/spr/89112221/).
Viimeisin idea on, että yksi lauta jatkuisi hieman ikkunan ohi kulmaan. Ei kukkia varten, mutta siihen voisi laittaa lampun tai jotain muuta.
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.