Rakennan kasvihuoneen (orangeri) puusta, koko 3,5m x 7,4m, jossa on harjapalkki. Se tulee näyttämään samalta kuin kuvassa –*katso piirustukseni. Haluaisin saman ilmeen kuin valokuvassa ja silloin valitsin liimapuuta, joka näyttää oikealta: 66x315. Kun ensimmäisen kerran käytin Moelvenia ja Rakentamisen ohjeita suunnitteluohjelmaa, tuli esiin 66x315, ja olin iloinen –*estetiikan kannalta se näyttää sopivalta ja parhaalta.

MUTTA, tarkistin huonosti taipumataulukoita. Nyt mietin, mitä tarkoitetaan 29mm (L/255) taipumalla? Jos tarkoitetaan 3cm taipumaa, niin eikö se kuulosta hieman liialliselta –*minulla ei ole liukuovea ja lasit kiinnitetään tälle jaksolle lyhyellä sivulla cc 50, joten on helppo ottaa muutama asteen kulma – mutta onko vakavasti ajateltuna liikaa korjattavaksi?

Rakenteen piirustus: Mittapöytäkirja, jossa näkyy kattorakenteen mitat ja kulmat. Sisältää tiedot korkeudesta ja pituudesta kahdella pilarilla. Valikko, jossa on eri puutavaralajien mittoja ja teknisiä ominaisuuksia, kuten käyttöaste, deformaatio ja minimipituus.

Tässä näkyy liimapuupalkki samanlaisessa suuressa kasvihuoneessa. Näyttää tosin olevan suurempi kuin 66mm täällä?

Suuren kasvihuoneen runko, jossa näkyy liimapuupalkki. Kasvihuone ympäröity vehreillä kasveilla ja puilla. Valkoinen limträbalkki isossa kasvihuoneessa, jossa on kasvillisuutta ja katajalla katettu pöytä, taustalla valkoinen aita.

Koska 140mm leveydeltään ei ole esteettisesti sopiva, tuntuu siltä, että valinta on 66x315, jolla on 29mm taipuma, tai jokin, joka aiheuttaa selvästi pienemmän taipuman, ja silloin 90x405 on lähinnä saatavilla.

Olen nyt päättänyt, että 29mm taipuma ei ole ok. Jäljellä on saada tarjous ylitaivutetusta palkista. Muuten se on 90x405

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.