Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Silfer: Hei, savupiipun sivulla on irtonainen tiili, josta tulee ilmaa (kuten näyttää) ryömintätilasta. Perustus on sinänsä tiivistetty ja siihen on asennettu kosteudenpoistaja. En voi kuvitella, että tämä ilmanvaihto savupiipussa on tarpeellinen, ja että voisin muurata sen umpeen. Mitä mieltä olette?
Thomas_Blekinge: Jos haluat korjata vahingot pysyvästi, sinun pitäisi repiä pois KAIKKI, mikä on vaurioitunut. Poista myös sininen muovi, se ei varmasti tee mitään hyötyä. Jos se olisi ollut kosteussulku, se ei olisi auttanut niin paljon. Tukipalkkeja voi vuokrata pienellä rahalla. Varmista, että lattia on kantava. Rakenna seinä uudelleen terveellä puutavaralla, joko massiivipuisena seinänä tai
Mattias_Eson: Ne voi kiinnittää kattokannattimiin/palkkeihin. Sitten voit laittaa lyhyen gles väliin etäisyydeksi. Vaihtoehtoisesti voit laittaa 2 gles, jotta saat jotain, mihin kiinnittää katon seinän viereen molemmilla puolilla, haluathan myös tehdä kehyksen huoneen ympäri gles avulla. Ja levyt on kiinnitettävä myös ylä- ja alareunaan.
Anonymiserad 173289: Ei, totta kai. Mutta jos se sopii, saat vakaamman rakenteen, jossa on lisäksi mahdollista mennä alas ja eristää sylli.
Ridderstrom: Garage L 8,4 P 6,0, K 2,5 m sisäpuolelta, 22 asteen kattokulma. Aion tehdä varastohyllyn puolikkaaseen autotalliin (noin 4 m) W-rakenteella, ajattelin säilyttää osan nykyisestä sisäkatosta lukuun ottamatta sitä 2,4 x 3 m aukkoa, jonka olen tehnyt. Ulkona on Terraplegel-peltikatto. Pehmeä aluskate, jossa on räystäsventilaatio. Aluskate roikkuu noin 4-5 cm. Kattotuolit ovat 1200 jaolla,
Husgubbe: Muista laittaa "nauha" tasoitteeseen, jos tasoitat saumoja, muuten se halkeaa helpommin. Tein mokan ilman nauhaa vanhassa paikassa=halkeili Uudessa autotallissa käytin nauhaa ja se on kestänyt, se painuu myös enemmän ilman nauhaa
ghia01: Onko jollain vinkkejä?
olofh: [citat] Vähän niin ajattelin minäkin jossain vaiheessa. Minulla on noin 1 m hukkaa pituudessa testattavana, joten katson kuinka raskasta se on. Ajattelen että se on ”vain” 42 paksu, mutta yllä oleva vastaus antaa aika hyvän vihjeen siitä, että se on työlästä. Minulla on myös käytössä upposaha, se hoitaa syvyyden.
olofh: tarvitsen vain yhden 145 liimapuupalkin ja lähden liikkeelle 180:stä. Onko sillä kantavuuden suhteen merkitystä, jos lovean 35mm kohdista, joissa poikittaiset palkit sijoittuvat, tai jos leikkaan 35mm koko pituudelta? Ajattelen, että ehkä on helpompaa vain lovistaa, mutta toisaalta voi olla nopeampaa vain leikata käsisahalla suoraan läpi.. [bild]
Staffans2000: [citat] Ei. Pikemminkin päinvastoin, koska näkemäni kivilevyt eivät ole koskaan olleet hiottuja alapuolelta. Mutta Eternit tai ei, ei ole väliä, jos vain jätät ne rauhaan. Staffan
Nizztos: Kiitos, kuulostaa luotettavalta niillä vastauksilla, jotka olen saanut täällä.
MathiasS: Anna sen surkea plintin olla rauhassa nyt ja aloita seuraavalla sen sijaan. Se tulee selviytymään sekä sinusta että talosta, riippumatta siitä, ruostuuko raudoitus murusiksi vai ei.
icho: Olen välttänyt täyttämästä lattialaattaa jollakin kuten hiekka tai lastu [citat] Joo, askeläänimatto tekee hyvin vähän eroa kevyessä lattiassa, mutta jos metsästää jokaista desibeliä niin... jos aikoo täyttää hiekalla tai muulla raskaalla lattialaatassa, täytyy varmaan tehdä uudestaan alakerran sisäkatto.
justusandersson: Kyllä, kaksi 42x180 halkaistuna 145 toimii.
calzonespecial: [citat] Aivan oikein ;) Minä olin se, joka sotki sen.
Guson: Pitkät ruuvit, jotka ulottuvat kiinteään rakenteeseen, ovat turvallinen tapa. Kokeilisin tutkia reikään, josta voit nähdä kamariruohon, käyttämällä ohutta poranterää, esimerkiksi noin 3 mm. Valitettavasti useimmat 3 mm poranterät eivät ole niin pitkiä. Jos poraat niin pitkälle kuin pääset ja et silti tunne vastusta, ehkä voisit käyttää ohutta ruuvimeisseliä koetintikkuna?
Tjrex: Ja kun sitten naulautat paneelin, varmista, että säädät syvyyden uudelleen, jotta ne eivät mene liian syvälle...
Tjrex: Useimmissa tapauksissa aluslaudan etu- ja takapuoli on erilainen. Uritettu puoli tulisi olla ylöspäin niissä tapauksissa, joissa on yksi uritettu ja yksi höylätty puoli. http://www.vilmabas.se/ECimsRD/Forms/ItemRD/underlagsspont/1/underlagsspont/Search/Search/underlagsspont/6562
ason: Puualustan mukaan 45*195 toimii hyvin ruuvattuun lattiaan. [bild] pisin etäisyys paalujen välillä on 190 cm. Pitäisikö riittää kaksois-45*195 kantavana palkkina? Onko olemassa paikkaa, jossa voi laskea sen?
snuttjulle: Tikkaat katolle ja sitten valjaat ja köysi katolle. Ja sitten valjaat ja köysi, jotka on tehty tukemaan itseään vasten, ja joita pidetään koko ajan kireällä.
KnockOnWood: [citat] On myös jonkin verran "rakentamista", kun pitää koota IKEA-huonekalu. Ja se on paljon helpompi ottaa mukaan sinä päivänä, kun muuttaa :) Ei tarvitse tehdä reikiä seiniin jne.
useless: Vaikka tämä ongelma on olemassa myös jos peittää puutavaran paperilla, masoniitilla, muovilla, teräspalkilla jne? Jos on sellainen rakenne niin eihän se auta erottaa käsittelemätöntä ja kyllästettyä puutavaraa paperilla tai vastaavalla, vai mitä?
leonart: Taita muovi sisäseinälle ja teippaa huolellisesti olemassa olevaan seinäverhoiluun, vähintään 20 cm, sitten uusi seinäverhoilu päälle. Luulen, että ilma, joka kulkee sisäseinän kautta ja sitten ylöspäin yläpohjan eristykseen ja kondensoituu, on minimaalinen. Jos sinulla on puurekkejä tukirakenteina, ilma ei pääse niistä helposti läpi. Mutta jos arvioit, että se voi tapahtua,
offlarjon: [citat] Kiitos palautteesta. Olen nyt korjannut alimmasta askelmaa niin, että sen ulkoreuna on linjassa vangstyckets yläreunan kanssa ja lopulta se meni oikein. Kyllä, siitä tulee mukautettu terassilauta portaikon ja trallin väliin, kun kaikki on valmista.
corre: On olemassa melko laaja säie työkaluforumilla telineistä. https://www.byggahus.se/forum/threads/vilken-byggstaellning-ska-jag-koepa.317993/
martinradbo: Itse asiassa minulla on aivan liian monta tuhatta kuvaa yhdessä isossa ryppäässä tämän rakennusprojektin jälkeen, ja niiden lajittelu on ollut pitkään matalalla prioriteetilla, vaikka olen monta kertaa toivonut, että se olisi tehty. Jonakin päivänä siis...
micsor: [citat] Huippua! Kiitos! Meillä oli jo 16-rauta sokkelissa, mutta täydennämme yhdellä 12:lla.
Mackan1935: En tullut parempaa otsikkoa mieleen. Olen vetänyt spiraaliputket käyttämättömään savupiippuun FTX:ää varten. Haluaisin kiinnittää putket savukanaviin ja pohdin, mikä sopisi parhaiten? Aion laittaa hupun savupiipun päälle, mutta se on kai silti melko altis kosteudelle. Tavallinen lasivilla sitoo kai kosteutta, sitä ei varmaan haluta. En halua käyttää vaahtoa myöskään. Mitä
nimhed: [citat] Valaa yhden lattialämmityspiirin kerrallaan [citat] Jätä raudoitusta hieman tulemaan ulos valusta kohti tulevaa valuja.