tarvitsen vain 145 liimapuupalikkaa ja alustan 180:sta. Onko kantavuudessa eroa, jos uritan 35 mm poikittaispalkkien kohdalle tai poistan 35 mm koko pituudelta? Ajattelin, että mahdollisesti on helpompaa vain urittaa, mutta toisaalta ehkä on nopeampaa vain sahata läpi...

Käsin piirretty kuva, joka näyttää leikatun palkin rakenteen poikkileikkaukselta, ylhäällä täysi palkki ja alhaalla pykälöity palkki.

Onnea vaan tuon sahamiselle käsisahalla, sanon minä.

Tee kuten sinusta tuntuu helpoimmalta vain.

Jos aiot sahata koko palkin käsisahalla, sanon myös: "Onnea matkaan"!
Jos aiot sahata liimapuun korkeussuunnassa, sen tulisi olla merkitty (h) Kirjaimella (c) merkityissä palkeissa keskikerrokset ovat heikompia.

• Tykkään
Joak
  • Laddar…
Tai sitten jakaa puolet kummallekin puolelle niin, että heikennät sitä mahdollisimman vähän, mieluiten käsisahalla.

H huggan sanoi:
Eller då klyva hälften på varje sida så du försvagar den så lite som möjligt, helst med fogsvans.
Vähän niin ajattelin minäkin jossain vaiheessa. Minulla on noin 1 m hukkaa pituudessa testattavana, joten katson kuinka raskasta se on. Ajattelen että se on ”vain” 42 paksu, mutta yllä oleva vastaus antaa aika hyvän vihjeen siitä, että se on työlästä. Minulla on myös käytössä upposaha, se hoitaa syvyyden.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.