Minulla ei ole enempää kuvia, mutta mietin mihin tarkoitukseen sininen muovi, joka on kiinnitetty puulitiitin sisälle, on? Onko se jonkinlainen kosteussulku vai mihin se on tarkoitettu? Suunnitelma tällä hetkellä on liimata lastulevy puulitiitin sisäpuolelle, mutta en oikein tiedä mitä tekisin muovin kanssa?

• Vanha puupalkki ja sininen muovinen suojapeite, mahdollisesti fuktspärr, rakennusprojektissa; valkoinen putki lävistää alueen.
  • Vanha rakennusrakenne, jossa on sinistä muovia, mahdollinen kosteussulku, näkyvissä puisia pintoja ja vaalea putki.
Kuvissa näyttääkin siltä, että laho on kantava lankkuseinä. Se on siis massiivinen puurakenne. Joten sinun tulisi ehdottomasti tukea. Ja oikeastaan mahdollisimman pian, riippumatta siitä, puretko nyt. Koska seinällä ei ole kantavuutta vahingoittuneena.

Tämä siitä, voitko sulkea katon ennen kuin korjaat seinän, on vaikea sanoa. Mutta sinun pitäisi itse pystyä arvioimaan, onko kaikki vahingoittunut vaihdettavissa alhaalta käsin.

H hempularen sanoi:
Kuvissa näyttää siltä, että lahonnut osa on kantava plankvägg. Se on siis massiivinen puukonstruktio. Joten sinun tulisi ehdottomasti tukea. Ja itse asiassa mahdollisimman pian riippumatta siitä, puratko nyt. Sillä seinällä ei ole kantavuutta vaurion kohdalla.

On vaikea sanoa, voiko katon sulkea ennen seinän korjaamista. Mutta sinun pitäisi itse pystyä arvioimaan, onko kaikki vaurioitunut helposti vaihdettavissa alapuolelta.
Kyllä, on totta, että kyseessä on kantava plankvägg. Kirjoitin/ajattelin väärin.

Kuinka kaukana seinästä yleensä tuetaan?

Viimeksi muokattu:
Jos aiot tehdä sen kunnolla, on luultavasti helpompaa purkaa ja rakentaa uusi seinä tavanomaisin menetelmin. Se on luultavasti ollut jo alun perin huonosti tehty, kun he tekivät jotain aikaisemmin. Siksi nuo kummalliset levyt ja muovit sekä varmasti paljon muuta mitä olet löytänyt.

Jos haluat korjata vahingot pysyvästi, sinun pitäisi repiä pois KAIKKI, mikä on vaurioitunut. Poista myös sininen muovi, se ei varmasti tee mitään hyötyä. Jos se olisi ollut kosteussulku, se ei olisi auttanut niin paljon. Tukipalkkeja voi vuokrata pienellä rahalla. Varmista, että lattia on kantava. Rakenna seinä uudelleen terveellä puutavaralla, joko massiivipuisena seinänä tai runko- ja eristyslokeroilla. On erilaisia mielipiteitä muovikalvosta, kyllä tai ei, mutta minä jättäisin sen pois. Odota katon kanssa, kunnes seinä on korjattu, ja peitä se väliaikaisesti pressulla. Hyödynnä tilaisuus vetää uusi sähkö pistorasioihin ja kytkimiin nyt, kun seinä on auki.

• Tykkään
Leif i Skåne ja 1 muu
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.