Hei

Ajattelin siistiä avotakkaa ja poistaa syntyneitä halkeamia jne.
Mitä tuotteita käytän ulkopuolella (missä ei tule niin kuumaksi)?
Olen lukenut tulenkestävästä laastista, mutta tulkitsen sen pikemminkin niin, että sitä tulisi käyttää itse avotakassa, savupiipun ympärillä jne. Eikä välttämättä takan koko ulkopuolelle?
Kiitos etukäteen
 
  • Tiiliseinä, jossa näkyviä halkeamia laastisaumoissa ja koristeellinen metalliverkko yläreunassa.
  • Tiiliseinä, jonka kulma-alueella on halkeamia. Seinän vieressä oleva takka on osittain näkyvissä. Kysymys liittyen ulkoiseen seinän hoitamiseen.
S
Onko se vain saumat, joita haluat parantaa?
 
S skutten11 sanoi:
Onko se vain saumat, joita haluat parantaa?
Siten olen ajatellut ainakin :)
 
S
Tavallinen kalkkiseos on varmasti siellä nyt, voit parantaa uudella, kaavi pois sauma jonkun tai joidenkin senttimetrien syvyydeltä, jotta sauma saa vähän syvyyttä, ei vain pieni kakku pinnalla, sen on pysyttävä paikoillaan. Tulee varmaan sävymuutos vanhojen ja uusien saumojen välillä. Sinun täytyy kokeilla miltä se näyttää, muuten on paljon työtä kaapia kaikki saumat pois ja laittaa uutta kaikkialle.
 
  • Tykkään
Stenolofanders
  • Laddar…
S skutten11 sanoi:
Tavallinen kalkkilaasti, sitä on varmaankin siellä nyt, voit parantaa sitä uudella, raaputa sauma muutama senttimetri syväksi, jotta siihen tulee hieman syvyyttä, ei pelkkä pieni kakku päälle, sen täytyy pysyä kiinni. Tulee varmasti sävymuutos vanhojen ja uusien saumojen välillä. Sinun täytyy kokeilla, miltä se näyttää, muuten on paljon työtä raaputtaa kaikki saumat ja laittaa kaikkialle uutta
Kiitos paljon, minun täytyy kokeilla yksinkertaisesti, ja muussa tapauksessa tehdä se uudelleen tai kiillottaa päälle.
 
Tavallinen kalkkilaasti = släckt kalk ("murkalk") + hiekka + vesi.
 
Stenolofanders Stenolofanders sanoi:
Tavallinen kalkkilaasti = sammutettu kalkki ("muurauskalkki") + hiekka + vesi.
Esimerkiksi tämä? https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/murkalk-weber-saint-gobain-släckt-e-10kg

Sen pitäisi kai olla tämä hiekka, jota käytän? https://www.k-rauta.se/byggvaruhus/torkad-sand-weber-saint-gobain-25kg

Avoimessa takassa minulla on niin kutsuttu energiapaketti, jossa on lasiluukku. Lämpö, joka tulee ulos avotakasta, tekee tiilestä/saumoista aivan keraamisen nauhan yläpuolella kuuman. Voinko käyttää kalkkilaastia myös siellä (lämmönkestävyys?) vai pitäisikö minun käyttää toista "tulenkestävää"?
 
S
Ei ongelmia, savupiiput muurataan kalkkilaastilla.
 
  • Tykkään
Silfer
  • Laddar…
Kyllä, se murkalkki johon linkkaat ja vastaava toimii hyvin. Toisin kuin sementti, kalkkilaasti vain paranee, jos annat sen seisoa sekoitettuna jonkin aikaa ennen kuin alat muurata. Joten sekoita se veteen ja hiekkaan muutama päivä ennen.

Kuten sanottu, kalkkilaasti todennäköisesti toimii lähellä luukkua, mutta se voi tulla liian kuumaksi. Ehdotus: kokeile kalkkilaastia. Jos se halkeaa, raaputa puhtaaksi ja käytä savilaastia (=savi + hiekka tai vielä parempi, jauhettu tiili + vesi), joka on tulenkestävää. Kaakeliuunisavi on tavallinen kauppanimi, mutta savi mistä tahansa ojan reunasta toimii hyvin (ainakin minulla).

Eräs hienous sekä kalkki- että savilaastissa on, että on helppo tehdä uudelleen ja korjata, aivan eri tavalla kuin sementti- ja kipsipohjaisilla laasteilla. Laita vain menemään. Savilaastille et tarvitse edes käsineitä ja suojalaseja.
 
  • Tykkään
Silfer
  • Laddar…
Stenolofanders Stenolofanders sanoi:
Kyllä, tuo linkkaamasi kalkkilaasti ja vastaavat toimivat hienosti. Toisin kuin sementti, kalkkilaasti paranee, jos sen antaa seisoa sekoitettuna jonkin aikaa ennen muurausta, joten sekoita se veteen ja hiekkaan muutamaa päivää ennen.

Kuten sanottu, kalkkilaasti voi toimia lähellä luukkua, mutta siitä voi tulla liian kuuma. Ehdotus: kokeile kalkkilaastia. Jos se halkeilee, rapsuta puhtaaksi ja käytä savilaastia (=savi + hiekka tai vielä parempi jauhettu tiili + vesi), joka on tulenkestävä. Kaakeliuunisavi on yleinen kauppanimi, mutta savi mistä tahansa ojasta toimii hyvin (ainakin minulla).

Sekä kalkkilaastin että savilaastin etuna on, että niitä on helppo korjata ja tehdä uudelleen, aivan toisin kuin sementti- ja kipsipohjaisia laasteja. Levitä vain. Savilaastille et edes tarvitse hanskoja ja suojalaseja.
Kiitos yksityiskohtaisesta vastauksesta! :D *Mahtavaa!
 
Hei, savupiipun sivulla on irtonainen tiili, josta tulee ilmaa (kuten näyttää) ryömintätilasta. Perustus on sinänsä tiivistetty ja siihen on asennettu kosteudenpoistaja.

En voi kuvitella, että tämä ilmanvaihto savupiipussa on tarpeellinen, ja että voisin muurata sen umpeen. Mitä mieltä olette?
 
  • Punatiiliseinä, jossa yksi tiili näyttää olevan löyhästi kiinni murroksessa, todennäköisesti osana kodin muuria.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.