Olen juuri saanut autotallin pystytettyä sisäseinien ja sisäkaton osb- ja kipsilevyillä.

Onko olemassa jokin erityinen syy (paitsi ulkonäkö) sille, että kipsisaumat tasoitetaan?

Omasta puolestani sillä ei ole väliä. Olin vain ajatellut maalata kaiken jollain puolimattalla vaaleanharmaalla värillä.

Autotallia tullaan käyttämään autot korjaamona.
 
R
Vain esteettisesti ei muuta, joten maalaa vaan
 
Ajattelin paloluokitusta tai jos mahdollinen kosteus pääsee saumakohtiin?
 
Tähän tarkoitukseen tasoite ei vaikuta. "Brandvägg" kaksinkertaisella kipsillä rakennetaan limittämällä levysaumat.
 
BigR
Jos sinulla ei ole höyrynsulkua/höyryjarrua, on järkevää tasoittaa ja maalata kaikki kipsilevysaumat, esteettisen puolen lisäksi.
 
Seinissä on kipsi/osb/muovi ja sisäkatossa kipsi/harvarima/muovi siinä järjestyksessä, joten kosteudelle ei ole vaaraa. Sitten on puurunko eristyksellä ja kuitusementtilevyt ulkoseinillä, raakapontti ja kattohuopa katolla.

Ehkä tasoitan ruuvinreiät, joissa ne näkyvät, koska se ei ole kovin työlästä :)
 
Muista laittaa "nauha" tasoitteeseen, jos tasoitat saumoja, muuten se halkeaa helpommin.

Tein mokan ilman nauhaa vanhassa paikassa=halkeili
Uudessa autotallissa käytin nauhaa ja se on kestänyt, se painuu myös enemmän ilman nauhaa
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.