S
Snickarkirre: Voit kokeilla puuliimaa, se saattaa toimia. Tuntuu siltä, että on suuri riski, että se halkeaa, jos yrität naulata nurkkaa yhteen, kun lista on niin ohut. Muuten voit antaa listojen olla hetken ja sopeutua ennen kiinnittämistä. Jos aiot maalata ne, voit parantaa jälkeä, kun se on kuivunut erilleen. Nonailsista en tiedä, en ole koskaan käyttänyt sitä. Mutta olen liimannut paljon
7 vastausta · 2,0k lukukertaa
j.erkers
j.erkers: [citat] Kyllä.
5 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
j.erkers
5 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
Bernieberg
Bernieberg: HEB140:llä on lähes identtinen taipumajäykkyys kuin liimapuupalkilla 115x315 mm. Seuraava standardileveys liimapuun osalta on 140 mm, jos tämä leveys toimii paremmin, kun se on puuta teräksen sijaan (en tiedä tarvitaanko se verhoilla samalla materiaalilla). 140x270 mm, joka on mielenkiintoinen vaihtoehto, on heikompi kuin molemmat muut vaihtoehdot, mutta jäykempi kuin lähin pienempi
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
T
Thomas__S: Olen perinyt melko paljon tiiliä pihalla, jolle olemme muuttaneet. Ajattelin rakentaa uunin, mutta en ole varma, onko kuvan tiili tulenkestävää? Voiko sen arvioida? Kuvan ohuet tulenkestävät tiilet ovat juuri ostettuja ja mukana vertailuksi. [bild]
0 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
S
steve5432: Hei! Meille asennettiin ilmalämpöpumppu, joka on pääasiassa viilennystä varten, tuossa muutama päivä sitten. Sisäyksikkö on yläkerrassa ja ulkoyksikkö on räystään kohdalla noin 6 metriä naapurin autotalliin päin. Ajattelimme, että se ei häiritse ketään, koska paikka on noin 25 metrin päässä heidän terassistaan. Kuitenkin heidän autotallinsa on hieman kauempana tontista
0 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
S
Stuff: [citat] Hieno. Mutta onko ovenkarmi jäämässä ruskeaksi? Olisi tyylikästä maalata se samaan väriin kuin lista.
10 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
Snickrahemma
Snickrahemma: Kiitos yksityiskohtaisesta vastauksestasi, parempaa ei olisi voinut toivoa! Terveisin /Roland
4 vastausta · 3,5k lukukertaa
N
Nygge72: Oooops kuva on näköjään ylösalaisin
1 vastaus · 605 lukukertaa
·
M
Mikael Karl: [citat] Vanha ketju mutta kokeilen. Miten meni tiivistäminen? Olen lukenut monista ketjuista, että ihmiset kritisoivat mahdollisuutta tiivistää sisäpuolelta?
3 vastausta · 2,8k lukukertaa
P
Anonymiserad 138940: Niin pitkälle sisäänpäin tai niin pitkälle ulos kuin mahdollista? Vai keskellä?
9 vastausta · 2,8k lukukertaa
D
Derbyboy: Valitsin ajaa limträbalk.
14 vastausta · 7,6k lukukertaa
·
T
Thomas_Blekinge: Mittaa etäisyys nykyisen käsijohteen ja seinän välillä. Löysää nykyistä käsijohdetta hieman, laita muutamia sopivia pystysuoria palkkeja nykyisen käsijohteen taakse ja kiristä ruuvit niin, että ne puristuvat tiukasti. Sen jälkeen voit kiinnittää uuden käsijohteen palkkeihin sopivalle korkeudelle. Pienet lapset eivät paina mitään, joten rakenteen ei tarvitse kestää norsuja.
4 vastausta · 5,9k lukukertaa
·
B
bossespecial: Miltä näyttää pohjapiirros kerrosta alempana, onko olemassa muita vaihtoehtoja pystysuorille tukirakenteille seinän lisäksi?
4 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
M
m800sweden: Kesä on pian täällä, joten aika aloittaa autotallin rakennus. Aion tilata pian 2 nosto-ovea ja suunnittelin rakentaa uuden seinän näille (nykyisessä rakennuksessa on tällä hetkellä puinen taitto-ovi). Tarvitsen apua itse porttiseinän runkoamiseen. Jos katsotaan seinärakennetta ulkoa sisäänpäin (ajattelin laittaa noin 190-195 paksun eristyksen): -Valkea tp20 pelti -rimoitus
0 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Mutta miksi ei toinen lista? Itse pidän joutsenkaulalistaa hienoimpana: [bild]
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
·
J
JoFoJ: Ajattelin laittaa keinut kahden männyn väliin kulmasidonnalla erään toisen ketjun vinkkien mukaisesti. Etäisyys mäntyjen välillä on kuitenkin melko pitkä, 4,60 m. Onko teillä vinkkejä, miten voimme ratkaista tämän rakenteen? Minkä mitoituksen tulisi valita palkille? Pitäisikö meidän laittaa lisätuki keskelle puiden väliin, esim. kaksi 70x70 palkkia?
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
F
Filiphal: Hei. Ajattelin laajentaa osan parvekkeesta terassin ylle. Miten minun tulisi edetä, jotta välttäisin useita tukipylväitä keskellä? Onko mahdollista käyttää kaksoiskantopalkkia 45x170 hieman ennen keskikohtaa ja sitten yksi uloimmalla reunalla? Näiden kahden kantopalkin välillä on 1500mm. Lattiajuoksujen keskietäisyydeksi suunnittelin 560mm (600 kuvassa) ja ajattelin kiinnittää ne
0 vastausta · 995 lukukertaa
·
Erik-R
Erik-R: Aion leikata suorakulmaista aukkoa "itsenäiseen" vanhaan tiiliseinään mökilläni. Mitä työkaluja minun olisi helpointa käyttää?
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
hscn
hscn: Tämä on todennäköisesti likaa/pölyä. En olisi huolissani, että Tretex saisi jäädä.
1 vastaus · 3,6k lukukertaa
·
Nacrissia
Nacrissia: Aiomme asentaa julkisivuvalaistuksen ja ajattelimme piilottaa johdon laudan alle talon seinällä. Emme ole varmoja, kuinka voimme edetä päästäksemme ohi pellistä, joka on alimpana julkisivussa. Voimmeko porata pellin läpi niin, että johto menee siitä ja sitten terassin alle, vai pitäisikö sen kulkea laudasta, pellin yli ja alas terassin alle? Onko teillä muita vinkkejä? Antakaa ne!
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
general82
general82: Päätetty asentaa 45 mm styroxlevyt ja pukea sisäpuoli vanerilla.
3 vastausta · 14,2k lukukertaa
·
H
HannesH: [citat] Hyvä huomio, onhan se mahdollista. Tosin ehkä se ei tee suurta eroa ulkonäköön, onko paksuus 22 mm vai 28 mm. Tärkeää mielestäni on, että lautojen leveys on oikea, eli en osta 95 jos kuvassa oli 70. Toivottavasti 95x95, 28x95 ja 28x120 sopivat hyvin (y)
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
J
JF.: Olen päättänyt, että terassirakenteeseeni tulee vielä yksi porras, se tulee olemaan noin 3 metriä leveä ja korkeuden yläreuna terassi ja nurmikon väli on noin 1 metri. Kuinka monta pilaria tarvitaan, jotta tämä olisi tukeva ja hyvä? Yksi pilari per kannattaja? Vai pitäisikö minun valaa betonipohja, jossa on lattaterästä, johon kiinnittää kannattajat? Tai onko sinulla joku muu
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
L
Lilllen: Nyt en todellakaan ole mikään asiantuntija tässä asiassa. Ainoa kokemukseni on, että olen asentanut kaksi lämpöpumppua. Niissä oli aiemmin mainitut pehmeästi hehkutetut kupariputket. Pumpun ohjetekstissä luki, ettei putkia tulisi taivuttaa enempää kuin kerran. Sanoisin, että se riippuu siitä, kuinka pitkiä putket ovat ja kuinka kierteisiä ne ovat, kuinka pitkälle voit siirtyä.
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
T
turbo100: Hei, Aion tehdä pohjan kasvihuoneelle ja ajattelin ruuvata ja liimata lavalla 45X145 NTR/A. Kehys tulee olemaan 306 X 406 cm ja ajattelin 7 lavaa, jotka ovat ristissä/päällekkäin kulmissa. Riittääkö, että laitetaan tämä 6 betonilohkolle, vai tuleeko se taipumaan? Onko parempi laittaa se "ojaan" jossa on hieman sepeliä pohjalla? Lasken, että rakenne on tarpeeksi raskas, jotta
0 vastausta · 779 lukukertaa
Freddan101
Freddan101: Hehe. Joo, se on luultavasti eniten minun OCD joka iskee. Jos se olisi ollut takapuolella, en olisi jaksanut välittää, mutta vaurio on ajotielle päin ja siksi melko näkyvä. Luultavasti paras täyttää vähän värillä siinä missä lauta on haljennut, jos ei muuten niin, ettei vesi pääse tunkeutumaan sisään.
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
kulle
kulle: Yksi vaihtoehto on siinä tapauksessa sahata seinien viertä pitkin ja asentaa uusi runko, jonka päällä uusi ja vanha lattia lepäävät.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
·
V
vincentt: Puhutaan kiipeilyseinästä. Valmistui tänään. Pitää vielä viimeistellä vähän ja maalata joitakin reunoja. Katsotaan, kuinka kauan se kestää. [bild]
15 vastausta · 11,0k lukukertaa
·
M
Markus P: Se oli muuten 7 kpl levyjä Lindabilta, jotka leikattiin samalla kertaa.
20 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
T
Turbo123: Aion hakea rakennuslupaa pienemmälle kiinni rakennetulle autotallille (3,5m x 8m). Olen ollut yhteydessä kuntaan, jossa on pidetty tapaaminen rakennuslupaosastolla ja he suhtautuvat myönteisesti ehdotukseeni. Suurin rajoitukseni oli autotallin leveys, tontin rakennusalue jne. Siksi autotallista tuli niin kapea. Autotallissa tulee olemaan kattoterassi (pulpettikatto ja 6º kattokaltevuus) ja
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.