Heissan! Minulla on kivillä päällystetty portaikko, joka on rakennettu 'lecablock'-lohkoista. Haluaisin laittaa 50 mm putken portaiden (lecablock-lohkojen) läpi. Tässä mietin reikäsahaa... mutta portaikko on noin 1,5 m ja onko mahdollista porata niin syvälle reikäsahalla? Kiitollinen vinkeistä :-)

Olin joko vuokrannut timanttiporan jatkotangolla tai tavallisen betoniporan ja iskuporakoneen, koska kyseessä on pieni koko, ja porannut ilman iskua.

• Tykkään
Izze
  • Laddar…
N NoOne2k sanoi:
Olin joko vuokrannut timanttiporan jatkovarrella tai tavallisen betoniporan ja poravasaran, koska se on niin pieni halkaisija, ja porannut ilman iskua.
Hienoa, ja jotain sellaista olen ajatellutkin! Mutta miten on timanttiporaan syvyyden kanssa, kun reikästä tulee melko syvä? Porataanko pala kerrallaan niin syvältä kuin timanttipora on, 'tyhjennetään pora', porataan uudestaan ja jatketaan kunnes ollaan läpi? Olen yleensä tottunut siihen, että timanttiporan syvyys ylittää seinän paksuuden, jonka läpi yritetään porata :-)

Leca är så pass bräckligt a
I Izze sanoi:
Fint och det är nått sånt jag tänkt! Men hur blir det med djupet på kärnborren eftersom hålet blir rätt djupt? Borrar man bit för bit så djupt som kärnborren är, 'tömmer borren', borrar igen och fortsätter tills man är igenom?
Är mest van att kärnborren är djupare än väggen man försöker borra igenom :)
Leca är så pass bräckligt att det inte lär vara några större problem att knäcka kärnan, plocka ur den och borra vidare.

• Tykkään
Izze
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.