Ostin jokin aika sitten vanhan röttelön vuodelta 1947, joka tarvitsee paljon rakkautta, ja katossa olleen vuodon korjattuani on nyt aika käsitellä sisällä syntynyttä vahinkoa. Yläpuolella on eristämätön ullakkotila, joka on eristetty kutterspånilla.
Ajatuksena on asentaa remonttikipsi ja sen jälkeen kipsikatto paperoidun katon tilalle, jonka olen purkanut. Kysymys kuuluu, miten minun tulisi parhaiten edetä nyt kuivan mutta kuvassa näkyvän vahingon kanssa?
Eihän tuo juuri näytä vahingolta..........harjaa pois valkoinen niin eihän siinä ole juuri muuta? Ei kai sinne ole voinut vuotaa mitään erityisen pitkään?
Tuskin näyttää vahingolta..........harjaa pois valkoiset, niin eikö olekaan muuta kuin se? Tuskin sinne on pitkään aikaan mitään erikoista vuotanut?
Ei ole selvää, kuinka kauan se on ollut tuollainen. Ostin "ödehusin". Omistaja oli istunut kodinhoidossa reilun puoli vuotta ja on/oli sekava, joten tietoa ei saatu.
Olen käynyt katolla ja korjannut vuodon viime syksynä, joten se on varmasti kuivunut nyt. Oli onni, että oli maailman kuumin kesä oston yhteydessä. Kyllähän siellä on hieman vaurioita raakapontissa, joten kattoremontti on tuleva projekti.