7 193 lukukertaa ·
9 vastausta
7k lukukertaa
9 vastausta
Jalkapelti savupiippu
Hei,
Ajattelin yrittää asentaa jalkapeltejä kahteen savupiippuun täällä kotona ja mietin, olisiko jollain vinkkejä, jotka voisivat helpottaa työtä? Olen mestari mittaamaan ja sahaamaan/leikkaamaan väärin pari kertaa ennen kuin onnistuu... ;D
Kyseessä on kaksi tiilisavupiippua, jotka nousevat harjan keskeltä, joten minulla on yhteensä neljä jalkapeltiä asennettavana. Mietin lähinnä, onko kellään vinkkejä leikkaamisen/taittamisen suhteen harjalla, jossa molemmat pellit kohtaavat. Ehkä myös siitä, miten saisin ne paikalleen vähän väliaikaisesti samalla kun ruuvaan, leikkaan, taitan ja saumaan...
Liitän luonnoksen.
Joo, minulla on valjaat.
Kiitos etukäteen!
Ajattelin yrittää asentaa jalkapeltejä kahteen savupiippuun täällä kotona ja mietin, olisiko jollain vinkkejä, jotka voisivat helpottaa työtä? Olen mestari mittaamaan ja sahaamaan/leikkaamaan väärin pari kertaa ennen kuin onnistuu... ;D
Kyseessä on kaksi tiilisavupiippua, jotka nousevat harjan keskeltä, joten minulla on yhteensä neljä jalkapeltiä asennettavana. Mietin lähinnä, onko kellään vinkkejä leikkaamisen/taittamisen suhteen harjalla, jossa molemmat pellit kohtaavat. Ehkä myös siitä, miten saisin ne paikalleen vähän väliaikaisesti samalla kun ruuvaan, leikkaan, taitan ja saumaan...
Liitän luonnoksen.
Joo, minulla on valjaat.
Kiitos etukäteen!
Miten meni plåtarna kanssa?
Tuliko vastaan mitään ongelmia matkalla ja mitä käytit esimerkiksi fog jne.?
Kuvia?
Aion myös tehdä tämän pian. Olemme vaihtaneet katon mutta puuttuu fotplåtar savupiipun ympäriltä.
Tuliko vastaan mitään ongelmia matkalla ja mitä käytit esimerkiksi fog jne.?
Kuvia?
Aion myös tehdä tämän pian. Olemme vaihtaneet katon mutta puuttuu fotplåtar savupiipun ympäriltä.
Valitettavasti en ole vielä ehtinyt aloittaa...1939 sanoi:
Nyt on ollut peltiseppä luonani ja olen niin älyttömän tyytyväinen. Siitä tuli niin kaunis ja hyvin tehty. En olisi ikinä pystynyt tekemään noita hienoja yksityiskohtia, jotka luultavasti liittyvät veden kuljettamiseen ja estävät peltejä taipumasta. Laitan joitakin kuvia, jotta sinä ja muut voitte saada inspiraatiota. Päivitän kustannukset sitten, kun lasku on tullut.Ö Österby sanoi:

1939 sanoi:
Nyt minulla on ollut peltiseppä luonani ja olen niin älyttömän tyytyväinen. Siitä tuli niin kaunis ja hyvin tehty. En olisi koskaan pystynyt saamaan aikaan noin hienoja yksityiskohtia, joiden arvailen liittyvän veden kuljettamiseen ja estämään pellin taittumista. Laitan muutaman kuvan, jotta sinä ja muut voivat saada inspiraatiota.
Päivitän kustannukset sitten kun lasku on tullut. [kuva] [kuva] [kuva] [kuva] [kuva]
[kuva]
[kuva] [kuva]
Näyttää hienolta!
Mikä oli kustannus?
Minulla on tarjous peltisepältä samankaltaisesta työstä. Mielestäni se on kuitenkin kallis.
Hei! Se maksoi noin 7500 kr ROT:n jälkeen. He laskivat 4 tuntia verstaalla ja 4 tuntia luonani, joten ROT-vähennys koski vain puolta ajasta. Se oli kallista, mutta nuohooja piti luukusta ja siitä kuitenkin.C Canina sanoi:
Jäsen
· Västernorrland
· 12 010 viestiä
Todella kaunis, mutta en voi olla siteeraamatta erästä rakennussuojelijaa jossain lehdessä. Hän ei ymmärrä, miksi tämän päivän plåtslagare itsepintaisesti tekevät yläosan niin, että se näyttää siltä kuin puolikas tomfat makaisi siellä. Sen osan voi tehdä paljon sirommaksi ilman, että se heikentää mitään, ja siinä on kyllä perää.
Nyt tarjous ei ollut vain jalustalevystä vaan:C Canina sanoi:
• Jalustalevy tiilien alla kattohuopaa vasten
• Kaulus tiilien yläpuolella
• Yläpeltilevy ilman huppua
Jalkalevyt ovat tärkeitä, mutta mielipiteet hupusta ovat jakautuneet. Minulle kyse oli kajakolonioista kanavissa. Olen puhdistanut itse ja voin vain sanoa, että se on helvetti, jos joutuu tekemisiin näiden lintujen kanssa, jotka rakentavat pesiä savupiippuihin yhä pohjoisempana (nuohoojani mukaan). Savupiippuni suhteen rakennin yksinkertaisemman lintusuojan mökillä, käyttäen hieman saatavilla olevaa romua.
Klikkaa tästä vastataksesi