Olen parhaillaan korjaamassa vanhaa autotallia, jossa seinät ovat osittain olleet erittäin huonossa kunnossa katon vuodon vuoksi.

Nyt on aika tarkastaa autotallin ovi. En oikein ymmärrä vanhaa rakennetta. Se on puupalkki, joka on noin 80 x 220 (hiomaton) ja kulkee koko aukon yli. Tämä on naulattu joihinkin ohuempiin rakenteisiin, jotka myös kulkevat aukon yli. Näyttää siltä, että paksu puupalkki on kiinnitetty vain ohuempiin rakenteisiin, jotka taas lepäävät 90x90 pilarien päällä oven kummallakin puolella (nämä pilarit olivat mädäntyneet alaosasta, joten roikkuivat vapaasti ilmassa). Näyttää siltä, että itse ovenkarmi on kantava.

Asiaan. Portti on 250 cm leveä, mikä on oletettavasti standardimitta. Minkä kokoisen palkin minun pitäisi valita portin yläpuolelle?

Olen rakentanut uuden seinän 45 x 145 kooltaan. Mietin, että naulaan kaksi kappaletta 45 x 145 kummallekin puolelle porttia pitämään palkkia. Sitten ehkä kaksi tai kolme naulattua koolauspuuta pystyasennossa. Ehkä 45 x 195 tai 45 x 220?

Seuraavat tiedot tarvitaan: Garagen mitat, lumivyöhyke, onko ovi sijoitettu pitkälle sivulle?

Portti sijaitsee lyhyellä sivulla. Katto kallistuu portista taaksepäin nykyään (4 astetta). Muutetaan myöhemmin harjakatoksi, jossa pieni osa kallistuu eteenpäin jyrkällä katon kaltevuudella (40 astetta) ja suurin osa taaksepäin (14 astetta).

Autotalli on 7 m leveä ja noin 11 metriä syvä. Kantava väliseinä 5.5 metriä sisäänpäin (95 paksu).

Lumivyöhyke 3.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.