D
Minulla on vanha kangastapetti kaikilla seinillä. Ajattelin laittaa normaalia kipsilevyä useimmille seinille ja joillekin alueille remonttikipsiä.

Sisäseinät koostuvat:

kipsi 13 mm
Ponttilauta 22 mm
Koolaus 2” (50x50)
ponttilauta 22 mm
Kipsi 13 mm

Täytyykö minun kiinnittää seuraava kerros kipsilevyä koolauksiin vai voinko asentaa sen suoraan ponttilautaan ilman alla olevaa koolausta?

Tarvitsenko siinä tapauksessa käyttää ns. T-listaa kipsilevyjen välissä?

miten olisitte tehneet?
 
Riittää, että ruuvaat ponttilaudoituksen, listoja ei tarvita.
 
  • Tykkään
Stefan N
  • Laddar…
D
kiitos!
 
D
täytyy jatkaa kysymistä.....

1) Joissakin paikoissa on 120 cm väli takana olevien kipsilevyjen välissä, tarvitaanko silti t-listaa levyjen väliin?

2) Jos joidenkin tukipuiden väli on epäsäännöllinen, miten silloin tehdään viiste, kun pitää kitata levyjen väli?

3) Tulisiko levyjen olla tiukasti kattoa tai lattiaa vasten, missä on paras paikka jättää rako? Ajattelen, että on hyvä jättää rako, koska talo liikkuu (onko kyseessä puutalo)?
 
1. Ei t-listaa.

2. Voit sahata levyn ja viistää reunan vain muutaman millimetrin mattoveitsellä.

3. Rako sekä ylhäällä että alhaalla, mutta enintään 5 mm.
 
  • Tykkään
Derbyboy
  • Laddar…
D
Tuhannet kiitokset!

Ajattelin laittaa peltilistan levyjen taakse sisäovessa ja sitten vain laittaa pehmeän tiivisteen.

Ulkonurkkiin laitan sellaisen aquahuledulelist-kovapahvilistan.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.