2 931 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Kipsi, t-lista liittää raakapontti
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 046 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 046 viestiä
Minulla on vanha kangastapetti kaikilla seinillä. Ajattelin laittaa normaalia kipsilevyä useimmille seinille ja joillekin alueille remonttikipsiä.
Sisäseinät koostuvat:
kipsi 13 mm
Ponttilauta 22 mm
Koolaus 2” (50x50)
ponttilauta 22 mm
Kipsi 13 mm
Täytyykö minun kiinnittää seuraava kerros kipsilevyä koolauksiin vai voinko asentaa sen suoraan ponttilautaan ilman alla olevaa koolausta?
Tarvitsenko siinä tapauksessa käyttää ns. T-listaa kipsilevyjen välissä?
miten olisitte tehneet?
Sisäseinät koostuvat:
kipsi 13 mm
Ponttilauta 22 mm
Koolaus 2” (50x50)
ponttilauta 22 mm
Kipsi 13 mm
Täytyykö minun kiinnittää seuraava kerros kipsilevyä koolauksiin vai voinko asentaa sen suoraan ponttilautaan ilman alla olevaa koolausta?
Tarvitsenko siinä tapauksessa käyttää ns. T-listaa kipsilevyjen välissä?
miten olisitte tehneet?
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 046 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 046 viestiä
täytyy jatkaa kysymistä.....
1) Joissakin paikoissa on 120 cm väli takana olevien kipsilevyjen välissä, tarvitaanko silti t-listaa levyjen väliin?
2) Jos joidenkin tukipuiden väli on epäsäännöllinen, miten silloin tehdään viiste, kun pitää kitata levyjen väli?
3) Tulisiko levyjen olla tiukasti kattoa tai lattiaa vasten, missä on paras paikka jättää rako? Ajattelen, että on hyvä jättää rako, koska talo liikkuu (onko kyseessä puutalo)?
1) Joissakin paikoissa on 120 cm väli takana olevien kipsilevyjen välissä, tarvitaanko silti t-listaa levyjen väliin?
2) Jos joidenkin tukipuiden väli on epäsäännöllinen, miten silloin tehdään viiste, kun pitää kitata levyjen väli?
3) Tulisiko levyjen olla tiukasti kattoa tai lattiaa vasten, missä on paras paikka jättää rako? Ajattelen, että on hyvä jättää rako, koska talo liikkuu (onko kyseessä puutalo)?
Klikkaa tästä vastataksesi