Hei
Minulla on kellarihuone, jossa satunnaisesti esiintyy kosteutta yhdellä seinällä. Se muuttuu märäksi seinästä lattiaan asti.
Kaikki muut seinät on salaojitettu ja eristetty ulkopuolelta, mutta koska autotalli on rakennettu tätä lyhyttä sivua vasten, ei ollut mahdollista kaivaa uutta salaojitusta sinne täysin. Kaikki sisäpuoli on nykyään vain muurattu, ei ole seinäverhousta tai rappausta. Tällä hetkellä se on vain varastotila, jossa on 2 tuloilmaventtiiliä kummassakin seinässä.

Jotta tätä tilaa voisi hyödyntää enemmän, on ajatus laittaa Platon lattialle ja ylös seinään, sitten rakentaa sen päälle. Voiko alumiinikiskon asettaa teräsprofiilien alaosaan Platonin päälle ja rakentaa tämän kaltaisen luonnoksen mukaisesti? Siitä tulee siis laitettua ruuveilla Platonin läpi alas laattaan.
 
  • Poikkileikkaus kellariseinän rakenteesta, jossa näkyy ulkoseinä, platon-levy, teräskisko ja kipsi, lattialla laminaatti, askeläänieristys ja platon.
Ei, sitten deformoit platonmattaa.
 
Miksi rakentaa seinä ulkoseinän sisäpuolelle? Anna alkuperäisen seinän toimia pintakerroksena ja maalaa jollain, joka päästää kosteuden läpi. Platon voit käyttää laminaattilattian alla yhdessä tuuletettujen jalkalistojen kanssa, mutta jos sinulla on tilaa, laittaisin mieluummin granab-lattian, joka tekee lattiasta lämpimämmän.
 
Niin, yksi vaihtoehto on putsata seinä. Nykyään se on vain "huolimattomasti" muurattu reikätiili.
 
Mutta näin jonkun kuvan platonin ohjeissa, missä se oli seinän alla?
 
Onko niin kostea, että seinä kastuu, niin se ei ole hyvä idea. Kipsilevy tulee homehtumaan siellä tilassa takana. Jos sitä ei voida ratkaista kuivatusjärjestelmällä, on vain hyväksyttävä tilanne ja tehtävä paras mahdollinen. Eli ei rakentaa seinää umpeen, vaan pitää se näkyvillä, jotta kosteus voi haihtua pois. Ja panostaa hyvään ilmanvaihtoon.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.