3 777 lukukertaa ·
9 vastausta
4k lukukertaa
9 vastausta
Kosteutta epävakaassa rapatussa seinässä.
Omistan asunto-osakkeen, jossa on vähän kosteutta ulkoseinissä. Huomasin sen, kun olin liimannut kipsilevyt makuuhuoneen rappauksen päälle, ja ne alkoivat haista homeelta. Talo on rakennettu tiilestä, sitten tulee jokin musta eristys ja sen jälkeen rappaus.
Olen nyt purkanut kipsilevyt niin, että vain rappaus on jäljellä, mutta seinässä on isoja halkeamia ja se tuntuu "heiluvan", siksi kipsasin sen alun perin.
Jos tasoitan sen, halkeamat tulevat taas esiin, joten kysymykseni on, mitä voin tehdä?
Kiitos!
Olen nyt purkanut kipsilevyt niin, että vain rappaus on jäljellä, mutta seinässä on isoja halkeamia ja se tuntuu "heiluvan", siksi kipsasin sen alun perin.
Jos tasoitan sen, halkeamat tulevat taas esiin, joten kysymykseni on, mitä voin tehdä?
Kiitos!
Asuntoni sijaitsee kolmannessa kerroksessa, joten vain tiili, eristys ja rappaus
Oletko puhunut hallituksen kanssa seinästä? Siitä, että se on kostea ja rappaus tuntuu epävakaalta, tarkoitan? Jos se viittaisi ongelmaan, niin kaikki pintakerroksen alla on kuitenkin yhdistyksen vastuulla (ja oikeus).
Remontoija
· Stockholm
· 388 viestiä
Ensimmäinen askel olisi tietenkin selvittää, miksi siellä on kosteutta, mutta jos haluat vain saada aikaan hyvän seinän, joka ei halkeile, voit rakentaa uuden runkotyön juuri vanhan eteen.B Bygginator sanoi:Minulla on asunto-osake, jossa ulkoseinissä on jonkin verran kosteutta, huomasin sen kun olin liimannut kipsilevyt rappaukseen makuuhuoneessa, ja sitten ne alkoivat haista homeelta. Talo on rakennettu tiilestä, sitten jonkinlainen musta eriste ja sen jälkeen rappaus.
Nyt olen repinyt kipsit pois niin että vain rappaus on jäljellä, mutta siinä on suuria halkeamia ja tuntuu, että se "keinuu", siksi alun perin kipsilevytin sen.
Jos levitän laastin, halkeamat tulevat jälleen näkyviin, joten kysymykseni on, mitä voin tehdä?
Kiitos!
Ulkovuori on saumaattu uudelleen neljä kuukautta sitten, joten kosteuden ei pitäisi enää päästä sisälle.
Kun remontoin asuntoa kuusi kuukautta sitten, havaitsin kosteutta olohuoneen seinässä, jolloin Anticimex asetti sinne kuivaimen. Joten hallitus on tietoinen ongelmasta, mutta kuten sanottu, se on nyt korjattu uusilla saumoilla. Vanha kosteus kuitenkin on vielä jäljellä.
Ajattelin korjata makuuhuoneen ennen kuin otan heihin uudelleen yhteyttä, koska olen aiheuttanut hometta laittamalla kipsilevyä, en halua, että he takertuvat siihen, jos teen ilmoituksen.
Voiko seinää koolata ja laittaa tavallista kipsilevyä ilman että se homehtuu?
Voiko käyttää jotain vedenkestävää kipsilevyä, joka ei homehdu? Vai estänkö silloin seinän hengittävyyden?
Minulla ei ole paljon tietoa tästä aiheesta.
Kun remontoin asuntoa kuusi kuukautta sitten, havaitsin kosteutta olohuoneen seinässä, jolloin Anticimex asetti sinne kuivaimen. Joten hallitus on tietoinen ongelmasta, mutta kuten sanottu, se on nyt korjattu uusilla saumoilla. Vanha kosteus kuitenkin on vielä jäljellä.
Ajattelin korjata makuuhuoneen ennen kuin otan heihin uudelleen yhteyttä, koska olen aiheuttanut hometta laittamalla kipsilevyä, en halua, että he takertuvat siihen, jos teen ilmoituksen.
Voiko seinää koolata ja laittaa tavallista kipsilevyä ilman että se homehtuu?
Voiko käyttää jotain vedenkestävää kipsilevyä, joka ei homehdu? Vai estänkö silloin seinän hengittävyyden?
Minulla ei ole paljon tietoa tästä aiheesta.
Jos seinä "keinuu", kun painat sitä, on todennäköistä, että rappaus on enemmän tai vähemmän irronnut kokonaan seinästä kosteuden vuoksi. Oikea tapa olisi koputtaa rappaukset alas ja rapata uudelleen, mutta tiilet tulisi kuivattaa ensin.
Kun hallitus oli tietoinen kosteudesta olohuoneessa, tehtiinkö muita ulkoseiniä koskeva tutkimus? Tuntuu kohtuulliselta toimintatavalta. Jos kyseessä ovat paksut tiiliseinät, ne voivat imeä paljon vettä, joten lisää kuivatus voi olla tarkoituksenmukaista.
Ei tunnu järkevältä korjata seinääsi ennen kuin se on tarkistettu ja perusongelma korjattu.
Sinun olisi pitänyt ilmoittaa hallitukselle suoraan, kun huomasit, että seinä "keinuu".
Kun hallitus oli tietoinen kosteudesta olohuoneessa, tehtiinkö muita ulkoseiniä koskeva tutkimus? Tuntuu kohtuulliselta toimintatavalta. Jos kyseessä ovat paksut tiiliseinät, ne voivat imeä paljon vettä, joten lisää kuivatus voi olla tarkoituksenmukaista.
Ei tunnu järkevältä korjata seinääsi ennen kuin se on tarkistettu ja perusongelma korjattu.
Sinun olisi pitänyt ilmoittaa hallitukselle suoraan, kun huomasit, että seinä "keinuu".
Olen puhunut hallituksen kanssa ja kosteusmittaus on varattu. Todennäköisesti kuivatuksen jälkeen tulee yritys, joka kunnostaa seinän. Joten muutto ulos kuukaudeksi on varmaan edessä.
Kiitos kaikesta avusta!
Kiitos kaikesta avusta!
Se kuulostaa hyvältä. Toivottavasti toimenpiteet etenevät nopeasti ja sujuvasti sinulle.B Bygginator sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi