M
Aiemmat omistajat ovat tehneet oviaukon kellarissa, mikä luultavasti on kantavassa seinässä. Seinä on tehty betoniharkosta ja aukko on ollut siinä ainakin muutaman vuoden. Yläkerran lattia (yksikerroksinen talo rakennettu 1946) kallistuu hieman tämän oviaukon yläpuolella.

Onko tämä riittävä tuenta vai pitäisikö olla huolissaan? Käytetäänkö tasoterästä näin?
 
  • Kellarin ovenkarmi, yläpuolella näkyy betonimuurin aukko, jossa on metallilatta tuki. Seinään jää betonijäämiä.
ei sen pitää olla kulmarauta
 
  • Tykkään
Muuuuurtin
  • Laddar…
M
T tergo sanoi:
nej det skall vara vinkeljärn
Myöhästynyt vastaus minulta, pahoittelen, mutta miten minun pitäisi edetä tämän kanssa? Sehän on jo asettunut, joten minun on kai jollain tavalla nostettava sitä muutaman millimetrin ja sitten korjata se oikein.

En ole voinut nähdä, kulkeeko joku palkki, joka tukee itseään oven aukon yli, mutta toivottavasti ei. Vaikka se hieman pullistaa alaspäin, viittaa ehkä siihen, että on palkki, joka ei saa tukea?
 
Arvaisin, että oven yläpuolella on juuri lattiahirsi koska siellä on naulausrivi katossa. Näyttää siltä, että seinä oven yläpuolella on alkanut halkeilla hieman.
 
M
Centano Centano sanoi:
Arvaisin, että siellä on lattianpalkki juuri oven yläpuolella, koska siellä on naularivi katossa. Näyttää siltä, että seinä oven yläpuolella on alkanut halkeilla hieman.
Joo, ehkä. Kuitenkin naularivi sijaitsee aukon sivulla toisella puolella seinää. Ja katossa on melko runsaasti vahvoja naularivejä, joten tämä pitäisi olla yksi monista kantavista lattianpalkeista. Että yksi makaa sydänseinän aukon yllä ei ehkä ole niin vaarallista, lukuun ottamatta painumia. Se näyttää kuitenkin pysähtyneen, ei ole ollut muutoksia 6 kuukauteen ainakaan.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.