19 337 lukukertaa ·
56 vastausta
19k lukukertaa
56 vastausta
Heitän pyyhkeen kehään!
Asuntoremontoija
· Sverige
· 504 viestiä
Jos et ole selvillä siitä, mikä on normaali standardi, sinun on määriteltävä kaikki työt ja metodologia, jonka mukaan käsityöläinen toimii, joten voi olla arvokasta perehtyä ja ymmärtää standardi, johon useampi täällä on viitannut.D Derbyboy sanoi:Ymmärrän......
Absurdin tarkkuuteni johtuu varmaankin usein siitä, etten tiedä mikä on hyväksyttävää. Jos se olisi AMA:n mukaan ok, uskoisin hyväksyväni toteutuksen.
Esimerkki:
Haluan parkettilattian olohuoneeseen. Haluan lattialämmityksen ikkunaosion eteen. Alustana on 22 mm lattialastulevy. Olin ajatellut laittaa T2 reflectalevyjä sinne, mihin haluan lattialämmityksen, ja loput alueesta lattiakipsillä, ja sitten parketti koko alueelle.
Sanon käsityöläiselle, että haluan juuri tämän parketin ja lattialämmityksen ikkunaosien eteen.
Hän tekee työn ja kaikki on hyvin, kunnes parkettilattia alkaa narskua.
Sitten ilmenee, että sekä reflectalevyt että lattiakipsi voidaan hyvin asentaa lattialastulevyille, mutta se on ymmärrettävä, että lattialastulevyt on oltava hyvin ruuvattu alapuoliseen kehikkoon. Tässä tapauksessa se oli vain heikosti naulattu.
Kuka maksaa korjaamisen?
Onko käsityöläinen tehnyt virheen, koska ei tarkistanut, että lattialastulevyt on kunnolla ruuvattu?
Käsityöläinen väittää todennäköisesti, että olen saanut sen, mitä olen pyytänyt, eikä hän ota vastuuta siitä, oliko lattialastulevy riittävästi ruuvattu.
Jos aiot laatia supertarkan sopimuksen, sinun on palkattava todella hyvä asianajaja, joka itsessään maksaa enemmän kuin koko rakennusprojekti...
Asuntoremontoija
· Sverige
· 504 viestiä
Sen on oltava asianajaja, joka on erikoistunut rakennussopimuksiin, mutta asianajajan tehtävä on laatia sopimus ohjeidesi mukaan, joten sinun tulee olla asiantuntija, asianajajalla on tieto siitä, miten itse sopimus laaditaan, ei rakennusnormit.D Derbyboy sanoi:
Mutta tämä oli vastaus kysymykseen, kuinka "varmistaa", että toimittaja tekee työn juuri haluamallasi tavalla.
Se on sitten täysin toinen kysymys, kuinka löytää toimittaja, joka ottaa työn vastuulleen, ja se ei tule olemaan halpaa. Mutta niin se on kaikissa sopimuksissa, mitä enemmän vaatimuksia sinä asiakkaana asetat, sitä kalliimmaksi sopimus sinulle tulee. "Jokaisen vaatimuksen asettaminen maksaa." Joten asiakkaana ei pitäisi asettaa enempää vaatimuksia kuin on tarpeellista saadakseen haluamansa.
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 070 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 070 viestiä
Voin kirjoittaa sopimuksia, joten se osa on kunnossa. Tässä tapauksessa ei tarvita asianajajaa.
kysyin rakennusnormeista, standardeista ja rakennussäännöistä. Rakentajan pitäisi noudattaa näitä, ja sen pitäisi sisältyä hintaan.
kysyin rakennusnormeista, standardeista ja rakennussäännöistä. Rakentajan pitäisi noudattaa näitä, ja sen pitäisi sisältyä hintaan.
Oliko sinulla useampia yrityksiä, jotka maalasivat?S Styrman_jansson sanoi:Sanoisin, ettei sinulla pitäisi olla liian suuria odotuksia. Valitettavasti.
Palkkasin maalareita maalaamaan uusien talomme sisäpinnat, koska en yksinkertaisesti ehtinyt maalata itse ja halusin todella hienon viimeistelyn meidän uuteen taloon.
Tulokset olivat vaihtelevia. Olen maalannut melko paljon ennen vanhan talomme remontissa, ja rehellisesti sanottuna, omat maalaukseni olivat yleisesti ottaen korkeatasoisempia, vaikka olen amatööri. Kun he halusivat lisämaksua siitä, että halusin sen näyttävän hyvältä, kieltäydyin. Olin ajatellut käyttää heitä myös ulkopinnan lopulliseen maalaamiseen, mutta päätin tehdä sen itse tämän jälkeen.
On kuitenkin huomattava, että he olivat uskomattoman paljon nopeampia kuin minä. Kun minä maalaan, palaan usein useita kertoja parantamaan jälkeä ja käytän paljon aikaa huolelliseen suojaamiseen.
Odotukseni maalareiden suhteen olivat siis korkeammat. Eikö ole enää ammattiylpeyttä?
(Myös mainittakoon, etten valinnut halvinta tarjousta ja heillä oli useita hyviä suosituksia)
Asuntoremontoija
· Sverige
· 504 viestiä
Näin voisi ajatella, mutta paras on lisätä se sopimukseen ja vaatia, että riippumaton tarkastaja on hyväksynyt rakentamisen ilman huomautuksia ennen toimituksen hyväksyntää, ja vasta sitten he voivat laskuttaa. Niin kauan kuin työ kestää alle kuukauden, muuten toimitukset on jaettava osiin. Teemme usein näin omalla alallani (IT).D Derbyboy sanoi:
Kaikkitietävä
· Östergötland
· 4 362 viestiä
On olemassa riski, kuvauksesi perusteella, että et ole tyytyväinen voimassa oleviin suosituksiin/säännöksiin/standardeihin laadunarvioinnin ja mahdollisen toimenpiteen suhteen.D Derbyboy sanoi:
Säännöt eivät ole mustavalkoisia, vaan sallivat poikkeamat olosuhteista riippuen, esimerkiksi että virheen korjaaminen ei ole kohtuullista suhteessa kustannuksiin, vaan se voi johtaa hinnanalennukseen.
Lopputulos riippuu myös käytetystä materiaalista, tuotteista jne., ja siitä, mitä yksittäiset valmistajat ovat suositelleet käytölle. Täälläkin on sudenkuoppia sen perusteella, miten eri tuotteita käytetään yhdessä. Tässäkin on vaikeuksia, koska mikään yritys/käsityöläinen ei voi tuntea kaikkia markkinoilla olevia tuotteita, jos esimerkiksi itse vaatisi oikeuden valita materiaalit.
Klikkaa tästä vastataksesi