Onko kukaan aiemmin törmännyt tähän ilmiöön ja osaa selittää, miksi seinän sisällä on naulattu matto. Voisiko se olla äänieristystä tai ehkä palosuojausta varten? Kaikki muut sisäseinät vaikuttavat olevan täysin ontoja ilman eristystä.

Ympyränmuotoinen aukko seinässä, jossa näkyy maton kaltainen materiaali. Mahdollisesti käytetty äänenvaimennukseen tai palosuojaus. Aukko seinässä, jonka sisällä on matto kiinnitettynä, mahdollisesti äänieristeenä tai palonsuojauksena. Seinän pinta valkoinen ja karkeakuvioinen.

Nyt olen saanut tiedon, että se on jonkinlainen palosuojamatto ja se sisältää tietysti asbestia. Ikävää ja hankalaa, että reiät on jo tehty.

onko kukaan tehnyt samaa virhettä ja onko vinkkejä, miten käsitellä mahdollisesti levinneitä kuituja?

mopata lattiat

Åsa Lund
Pyyhi kaikki tasaiset pinnat kostealla pyyhkeellä.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Sain vinkin ilmanpuhdistimesta, jossa on HEPA-suodatin, mutta en tiedä kuinka tehokas se on. Mutta kosteapyyhintä aiomme tehdä, mutta kuinka nopeasti se täytyy tehdä?. Olemme imuroineet imurilla, jossa on HEPA-suodatin. Kuinka nopeasti kuidut oikeastaan haihtuvat, jos ilmanvaihto on esimerkiksi tehostettu.

Åsa Lund
Kuivaa mahdollisimman nopeasti ja tuuleta sitten loput pois.

Olen nyt pyyhkinyt kaikki lattiat alakerrassa kostealla.

Raskaampaa kun ei voi nähdä kuituja ja tietää, että todennäköisesti koko perhe hengittää niitä. :(

Olen ainakin teipannut reiät, jotta mitään ei leviäisi ennen kuin saamme lopullisen vastauksen lähettämistäni näytteistä. Mutta todennäköisesti kyseessä on asbestimatto. Reiät täytetään ilmanvaihtoputkilla. Onko teillä vinkkiä, miten tiivistää tämän ympärillä, jotta lisää pölyä ei pääse taloon?

F flossfloss sanoi:
Olen nyt pyyhkinyt kostealla kaikki lattiat alakerrassa.

On rasittavaa, kun ei voi nähdä kuituja ja tietää, että todennäköisesti koko perhe hengittää niitä. :(

Olen ainakin teipannut reiät umpeen, jotta mitään ei leviä enempää, kunnes saamme lopullisen vastauksen lähettämistäni näytteistä. Mutta se on todennäköisesti asbestimatto. Reikien tulisi täyttyä ilmanvaihtoputkilla. Onko teillä vinkkejä siitä, miten nämä tiivistää niin, ettei lisää pölyä pääse taloon?
tec7 tai mahdollisesti lateksi

BirgitS
F flossfloss sanoi:
Olen nyt pessyt kaikki lattiat alakerrassa.
Sinun täytyy pyyhkiä kostealla kaikki vaakasuorat pinnat esim. huonekaluissa. On hyvä toistaa se parin päivän kuluttua, kun lisää kuituja on laskeutunut.

Kiitos vinkeistä. Miten ajatellaan tekstiilien kanssa. Esim. sohvat? Voiko imuroida tavallisella Hepa 14 -imurilla?

BirgitS
Luultavasti parempi kuin ei mitään. Jos sohvassa on irrotettava verhoilu, sen voi ottaa pois.
Tekstiilit kuten tyynyt, joita voi siirtää ulos, voi sopivasti ravistaa tai vastaavaa ulkona, ja sellaiset, jotka voi pestä koneessa, voi pestä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.