Hei, minulla on kuona-seinä huoneen ja keittiön välillä asunnossani, jonka haluan purkaa saadakseni avoimemman pohjaratkaisun. Seinä on 10 cm paksu. Yhdistys haluaa ammattilaisen hyväksynnän, että se ei ole kantava, mutta ajattelin kysyä ensin, voiko joku täällä foorumilla antaa lausunnon?

Liitän mukaan piirustuksen.

• Pohjapiirros keittiöstä ja huoneesta, joissa on punainen nuoli osoittamassa seinää, joka halutaan purkaa avoimen pohjaratkaisun saavuttamiseksi.
Tuntuu kuin talo 1930-50-luvuilta, joka on remontoitu. Kantavat seinät vaikuttavat olevan muuratut. Välipohja on todennäköisesti raudoitettua betonia. Jos nämä oletukset pitävät paikkansa, on hyvin epätodennäköistä, että merkitty seinä on kantava. Tarkistamalla, mistä materiaalista se on rakennettu, voi varmistaa asiaa lisää. Jos se on esim. tehty puusta, laudoista tai koolauksista, se ei voi koskaan olla kantava betonivälipohjalle.

J justusandersson sanoi:
Se vaikuttaa vuosien 1930-50 talon, jota on muutettu. Kantavat seinät näyttävät olevan muurattuja. Välipohja on todennäköisesti raudoitettua betonia. Jos nämä oletukset pitävät paikkansa, on hyvin epätodennäköistä, että merkitty seinä on kantava. Tarkistamalla, mistä materiaalista se on rakennettu, voi saada lisää varmuutta. Jos se on esimerkiksi tehty puusta, laudoista tai parruista, se ei voi koskaan olla kantava betonivälipohjalle.
Okei! Kiitos paljon! Seinä on tehty kuonatiilestä (gråsuggevägg)

Kohtaan täsmälleen saman kysymyksen ja näen, ettei siihen koskaan tullut vastausta?

Minulla on kuonakivimuuri, joka aiemmin jakoi keittiön ja olohuoneen. Edellinen omistaja on poistanut kaksi kolmasosaa, ja haluan poistaa jäljelle jäävän osan. Hyväksyntä hallitukselta on olemassa, kunhan se ei ole kantava. Minun on kuitenkin todella vaikea ajatella seinää kantavana, koska se on erittäin huokoinen. Asun kaksiosta, joka aiemmin oli kaksi yksiötä, ja niiden sydänseinä on käytetty yhdistämiseen. Vertaan seiniä ja näen, että kantava seinä on noin 50 cm paksu ja vankka, tämä on vain 10 cm ja sallii tärinöiden ja äänen kulkemisen, kun koputat siihen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.