Bronken
Bronken: Testattu sorkkaraudalla nyt. Toinen jalka toimii kääntämällä - vastapäivään=pitempi jalka :-) Toinen on kuitenkin ruostunut(?) kiinni. Paljon ruosteenirroitusainetta nyt päällä. Jalat ovat irti, mutta niillä ei ole korkeus/säätötoimintoa, vaan niiden pitäisi vain seistä tukevasti lattialla, kun kääntää jalkoja luulisin.
6 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
P
Paxman: Olen taivuttanut paljon Grundtal S-koukkuja erilaisiin tarkoituksiin. Esimerkiksi käytän niitä koukkuina sadevesikouruihin, jotta tomaattikasvit voivat kiivetä köyttä pitkin. Taivutan toisen pään niin, että se muodostaa suljetun silmukan köyden sitomiseksi, ja alkuperäinen pää koukuttaa sadevesikourun etureunaan. En kuitenkaan ole koskaan kiertänyt sitä, mutta en näe syytä miksei
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
useless
useless: Ei.
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
useless
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
V
Vitahusknutar: Hei, Nyt olemme olleet kesämökillä yli vuoden. Tähän mennessä olen kunnostanut ryömintätilan, tehnyt salaojituksen, rakentanut attefall-talon, purkanut sisäseinän ja rakentanut terassin. Ja kaikki on mennyt suhteellisen hyvin. Joten seuraava luonnollinen askel on rakentaa terassiovet, totta kai. En tiedä miten tämä tehdään. Mutta voin arvata melko hyvin. Ja google on ystäväni
0 vastausta · 754 lukukertaa
·
F
fredand44: Hei Olen rakentamassa pientä kanalaa, jossa on tärkeää, että kanat eivät altistu vedolle, kuten kumppanini on selittänyt. Nyt runko on valmis ja asennan OSB-levyt sisäpuolelle. Miten ammattilaiset yleensä tekevät, kun he asettavat levyt huoneeseen? Arvelen seuraavaa järjestystä: 1 levyt kattoon, tiiviisti seinän pystyhirsien vasten. 2 levyt seinään, tiiviisti katon levyn vasten.
0 vastausta · 937 lukukertaa
V
vardan1986: Miten saa "epätasaisuuksia" kattoon, kun tasoittaa? Täytyy olla aivan eri tekniikka. Jos tasoittaa normaalisti, niin kaikkihan tasoittuu. Kysyn, koska aion tasoittaa paikan, jossa vanha kattolamppu oli, ja haluan saada sen suunnilleen samanlaiseksi kuin muu katto. Kiitos!
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
Huddingebo
Huddingebo: Naputa reikä puhtaaksi ja muuraa kiinni C-laastilla, puhdista C-laastilla.
1 vastaus · 2,9k lukukertaa
·
AhlRobert
AhlRobert: [citat] Mukava kuulla ammattilaisen lausunto! Suuret kiitokset!
7 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
K
ktd: [citat] Kiitos vastauksesta. Betoniin kiinnitetään kaksi-kolme terassia vierekkäin (noin 300 mm). Sen jälkeen tulevat tavalliset puukoolaukset, ja silloin voin käyttää tavallisia tralliruuveja. Kaksi-kolme vierekkäin, jotka kiinnitetään betoniin, tulevat "leijumaan" (asennettujen välikkeiden päällä) noin 15-20 mm, ja saadakseni hyvän otteen betoniin ajattelin käyttää hieman
12 vastausta · 2,4k lukukertaa
H
Huzzbutt: Ruotsalaisen puun Lathund on aina hyvä olla asennettuna mittojen laskemiseen. Jos makuuparvi asetetaan pitkin huonetta, se vie paljon valoa huoneesta. Jos se sen sijaan asetetaan uuden seinän suuntaisesti, päivänvalo voi saavuttaa koko huoneen. Makuparven ei tarvitse olla, eikä saisi olla suurempi kuin sänky, joka siellä tulee olemaan. Oleta makuuparven korkeudeksi 2300 mm, saat normaalin
10 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
KnockOnWood
KnockOnWood: Hei Micke, tervetuloa Bygga Hus -foorumille! Jotkut betoni-hålsten varmaan riittävät? [bild] Miten sitten pintakäsittelet, on makuasia, rappaus tai mitä tahansa. Käsittääkseni tämä ei ole kantava rakennusosa, vaan vain tuulensuoja ja ulkonäköä varten.
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
L
Lechuza: [citat] Ardex F5 on hyväksytty, se kestää lisääntyvää kosteutta ja on diffuusiolle avoin. Mutta on parempi käyttää rappausta. Halvempi, ja ardex F5 on todella vaikea hioa.
12 vastausta · 10,4k lukukertaa
N
neo11: Luulen, että tarvittaisiin joitakin kuvia ymmärtämiseen paremmin. Alhaalla maan tasalla pitäisi olla a-laasti, mutta yläpuolella c-laasti, jota olet käyttänyt.
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
pelle plåttak
pelle plåttak: Useimmat toimivat, mutta on tärkeää tarkistaa, että se on UV-suojattu.
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
T
trasan: Ok, minun täytyy tarkistaa valmistajalta, mitä he suosittelevat, muuten täytyy varmaan käyttää kaksipuolista saumateippiä, kiitos vastauksesta
4 vastausta · 4,6k lukukertaa
I
Ironside: Tässä tapauksessa olimme avanneet karmisarjan pari päivää ennen työtä, mikä osoittautui huonoksi ideaksi koska karmit olivat vääntyneet. Paikoilleen asennettuna karmit siis kaartuvat keskellä sisäänpäin ja jotta ne saadaan oikeaan asentoon, karmikapselin täytyy vetää seinää kohti, mikä tietenkin asettaa suuren paineen ruuviin. Ruuvi itsessään ei koe vaikeuksia kestää
19 vastausta · 9,0k lukukertaa
T
TheGame: [citat] En tiedä luin varmaan väärin 12cm paksusta seinästä.
14 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
P
Perka.77: Hei hei kaikille. Meillä on kesämökki, joka tarvitsee uuden lattian. Siellä on betonilaatta, jonka päälle on laitettu platonmatto, styroksi ja noin 6 mm laminaattilattia. Tämä ei toimi kovin hyvin. Joten nyt ajattelin ottaa asian käsittelyyn ja suunnitelmani on poistaa laminaattilattia, laittaa 12 mm lattia-/seinälastulevy, joka on pontattu ja liimataan yhteen. Tämä vaihtoehtona 22
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
D
Danielswe88: [citat] Hei ja kiitos vastauksestasi :) Mutta ne eivät ole naulatappeja, vaan ne ovat julkisivutappeja, joihin ensin kiinnitän tapin ja sitten ruuvaan ruuvin tapin sisään, jotta se laajenee. Soitan rakennusliikkeeseen huomenna ja kysyn, miksi ne ovat sähkösinkittyjä, en ollut tietoinen / en ajatellut sitä. Mutta he suosittelivat minulle näitä, kun kerroin mitä aioin tehdä, ja näytin
13 vastausta · 7,4k lukukertaa
·
N
neonskij: Ok. Kiitos. Kyllä, käytämme kauttaaltaan silikaattimaalia kaikilla rappauspinnoilla ja pohjamaalin ennen.
2 vastausta · 2,9k lukukertaa
Ithurtswhenip
Ithurtswhenip: Hei, aion asentaa autotallin oven kooltaan 3000x2200 mm kantavaan ulkoseinään. Seinään on aiemmin ollut asennettuna ovi ennen kuin autotalli muutettiin asuintilaksi... edellinen ovi oli 2500 mm leveä, ja nyt haluan asentaa leveämmän oven. Kysymys on, pitääkö minun kasvattaa nykyisen HE-B 120x120 -palkin kokoa vai riittääkö pidempi palkki? Nykyään palkin päällä lepää 3
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
J
justusandersson: On oltava hieman varovainen, kun on tekemisissä elementtirakennettujen talojen kanssa. Ilman alkuperäisiä asennuspiirustuksia on vaikea ymmärtää, miten talo on rakennettu. En usko, että seinällä, jonka haluatte purkaa, on kantavaa tehtävää, mutta en voi sanoa sitä varmasti.
1 vastaus · 3,4k lukukertaa
·
R
rufsig: [citat] Kiitos hyvistä vinkeistä. Ryhdyn siihen.
2 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
Jonatan79
Jonatan79: Kaskua! Tryckat on kosteudenkestävämpi ja tarkoitettu ensisijaisesti maanläheiseen rakentamiseen. Pergolaan käytän ei-tryckat ja maalaan.
3 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
putte22
putte22: Kiinnitä keltaisella rakennusteipillä parkettiin ja sitten sille teipille kiinnitä lattiasääntö kaksipuolisella teipillä. Helppo poistaa myöhemmin...
6 vastausta · 3,6k lukukertaa
Mazen
Mazen: 1 cm on aika paljon täytettäväksi, kokeile täyttää se puusepäntasoitetta tai 2-komponenttia käyttäen. Tai leikkaa rimpoja, jotka liimataan paikoilleen ja sitten tasoitetaan/spaklataan.
13 vastausta · 10,0k lukukertaa
·
J
Johannes Persson: Aion rakentaa uuden terassin ja halusin vain varmistaa, että olen ajatellut oikein ruuvipalkkien kanssa. Olen ajatellut jakaa terassin keskeltä, jotta välttäisin useimmat saumakohdat. Kuitenkin kehys täytyy liittää, koska se on liian pitkä. Olen myös harkinnut piilotettujen ruuvien käyttöä. Muutamia pohdintoja: 1. Miten ruuvataan ne laudat, jotka on sahattu vinoon vasemmassa
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
D
Demokrati: [citat] Muutama esimerkki, onnea!
6 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
N
noone70: Kiitos vastauksesta. Olen laskenut uudelleen vähän ja säätänyt hieman tetris-rakennelmaani, vie liikaa aikaa ja energiaa puuhata millimetrirakennelmien kanssa. Se ei ole täysin optimaalinen tilan hyödyntämisen kannalta, mutta paljon enemmän marginaalia. :)
5 vastausta · 5,2k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.