I
Käytin 5,5 mm betoniporanterää, mutta kummallista kyllä, reikää ei tullut? Vaikuttaa siltä, että näissä seinissä on käytetty monia eri materiaaleja. Se, mihin nyt porasin, antoi kuitenkin hieman vastusta (luultavasti ei ole siporex) ja kun ruuvasin ruuvit sisään suoralla torx-ruuvimeisselillä niin kireälle kuin pystyin, se kesti paineen. Rakenne tuntui yllättävän vakaalta.

Aion ehdottomasti jatkaa näillä holkeilla! Toivottavasti ne kestävät pitkään!

I
Asensin tänään uuden oven adjufix-holkin avulla, tällä kertaa minun piti säätää, kun karmi oli paikoillaan. Muutaman holkin piti olla lyhyempiä, mikä tarkoittaa, että täytyy kiertää vastapäivään, mikä puolestaan löysää holkin läpi menevää ruuvia ja suoraan seinään!?

Joten miten tämän on ajateltu toimivan.

T
Liima ei ole vaihtoehto?

I Ironside sanoi:
Asetin tänään uuden oven adjufix-holkin kanssa, tällä kertaa jouduin säätämään karmia sen asennuksen jälkeen. Muutama holkki piti lyhentää, mikä tarkoittaa, että pitää kiertää vastapäivään, mikä taas löysää ruuvia, joka menee holkin läpi suoraan seinään!?

Joten miten tämän on tarkoitus toimia.
Pitää kai säätää karmia holkilla ennen kuin ruuvaa sen kiinni.. Betoniruuvi on siitä hankala, että saa vain yhden yrityksen (tai sitten olen kelvoton.. :rofl:) hyvin helppo rikkoa reikä

I
Tässä tapauksessa olimme avanneet karmisarjan pari päivää ennen työtä, mikä osoittautui huonoksi ideaksi koska karmit olivat vääntyneet. Paikoilleen asennettuna karmit siis kaartuvat keskellä sisäänpäin ja jotta ne saadaan oikeaan asentoon, karmikapselin täytyy vetää seinää kohti, mikä tietenkin asettaa suuren paineen ruuviin. Ruuvi itsessään ei koe vaikeuksia kestää tätä painetta tässä tapauksessa, mutta kun käännät karmikapselia (vastapäivään) säätääksesi, ruuvi irtoaa?

Tavallisilla karmiruuveilla ei ole tätä ongelmaa, niitä voidaan säätää mihin tahansa suuntaan ilman että se vaikuttaa kiinnitykseen seinään. Ei tunnu järkevältä tarvita liimaa, minun täytyy olla unohtanut jotain siitä, miten karmikapselin on tarkoitus toimia jälkisäädössä?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.