4 815 lukukertaa ·
10 vastausta
5k lukukertaa
10 vastausta
Rimoittaa seinä - rakentaa parvi - kantavuudet?
Hei kaikki,
Kyllähän minun pitäisi pystyä rakentamaan seinä ja rakentamaan parvi
Pitkä tarina lyhyesti, meillä on valtava olohuone, jonka haluamme jakaa. Katto on todella korkea, joten ajatus on lisähuone ja nukkumaparvi.
Minulla on melko paljon rakennuskokemusta, mutta en halua tehdä virheitä, joten kysyn asiantuntijapaneelilta.
Oikealla kuvassa on pieni seinä, joka ulkonee ja joka rakennettiin talon rakentamisen yhteydessä, ajatus on jatkaa tuota seinää niin, että se kohtaa seinän toisella puolella, ovi laitetaan vasemmalle. Vaaleanpunainen esittää seinää.
Aion myös rakentaa parven, joka kantaa oman painonsa + teini-ikäinen + sänky ja mahdollisesti muutamia kavereita.
Parven jänneväli tulee olemaan 4 m ja se ulottuu noin 2 m huoneeseen (vihreänä).
Kysymykseni:
* Kuinka jatkan olemassa olevaa seinää ja saan sen täysin suoraksi? mittaan seinän keskipisteen lattiaan, asennan metallikiskon, mutta katto ei ole yhtä helppo koska se on hemmetin korkea?
* Kuinka suuri aukko minun pitäisi jättää metallikiskoon lattiaan vakiokokoista sisäovea varten?
* 4 metrin jänneväli varmaankin vaatii omat puupalikkansa. Onko mitään kätevää tapaa laskea, kuinka paksuja niiden pitäisi olla?
* Laitanko 4 m pitkän puupalikan, ja useita lyhyempiä 2 m poikittain cc60:lla, vai useita pitkiä, yhtäjaksoisia 4 m?
* Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä, asennan tietysti kantavan palkin kolmelle kantavalle seinälle parven kiinnittämistä varten, mutta tarvitseeko minun vahvistaa uutta seinää jollain tavalla, vai riittääkö cc60?
Paljon kysymyksiä, ja ne, jotka jaksavat, voivat vastata niihin, mihin jaksavat
Kiitos etukäteen!
Kyllähän minun pitäisi pystyä rakentamaan seinä ja rakentamaan parvi
Pitkä tarina lyhyesti, meillä on valtava olohuone, jonka haluamme jakaa. Katto on todella korkea, joten ajatus on lisähuone ja nukkumaparvi.
Minulla on melko paljon rakennuskokemusta, mutta en halua tehdä virheitä, joten kysyn asiantuntijapaneelilta.
Oikealla kuvassa on pieni seinä, joka ulkonee ja joka rakennettiin talon rakentamisen yhteydessä, ajatus on jatkaa tuota seinää niin, että se kohtaa seinän toisella puolella, ovi laitetaan vasemmalle. Vaaleanpunainen esittää seinää.
Aion myös rakentaa parven, joka kantaa oman painonsa + teini-ikäinen + sänky ja mahdollisesti muutamia kavereita.
Parven jänneväli tulee olemaan 4 m ja se ulottuu noin 2 m huoneeseen (vihreänä).
Kysymykseni:
* Kuinka jatkan olemassa olevaa seinää ja saan sen täysin suoraksi? mittaan seinän keskipisteen lattiaan, asennan metallikiskon, mutta katto ei ole yhtä helppo koska se on hemmetin korkea?
* Kuinka suuri aukko minun pitäisi jättää metallikiskoon lattiaan vakiokokoista sisäovea varten?
* 4 metrin jänneväli varmaankin vaatii omat puupalikkansa. Onko mitään kätevää tapaa laskea, kuinka paksuja niiden pitäisi olla?
* Laitanko 4 m pitkän puupalikan, ja useita lyhyempiä 2 m poikittain cc60:lla, vai useita pitkiä, yhtäjaksoisia 4 m?
* Viimeisenä mutta ei vähäisimpänä, asennan tietysti kantavan palkin kolmelle kantavalle seinälle parven kiinnittämistä varten, mutta tarvitseeko minun vahvistaa uutta seinää jollain tavalla, vai riittääkö cc60?
Paljon kysymyksiä, ja ne, jotka jaksavat, voivat vastata niihin, mihin jaksavat
Kiitos etukäteen!
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
4 metrin palkin täytyy olla liimapuuta (tai vastaavaa materiaalia). 90x225 riittää. 2 metrin palkeille c/c 600 mm riittää 45x120 C 24. Seinään kiinnität sopivasti kantavan puurungon. Se voi myös olla 45x120. Liimapuupalkin tulisi levätä kummassakin päässä pilarilla. Näiden pilareiden alustan täytyy kestää pistekuormat, jotka syntyvät. Kuva ei näytä, miten pilarien kiinnitykset pitäisi toteuttaa, mutta se on asia, josta sinun täytyy huolehtia.
Kiitos tästä, kaikki kuulostaa järkevältä.J justusandersson sanoi:4 metrin palkin täytyy olla liimapuusta (tai vastaavasta materiaalista). 90x225 riittää. 2 metrin palkeille c/c 600 mm riittää 45x120 C 24. Seinään kiinnität suotuisasti kantavan puun runkorakenteeseen. Se voi myös olla 45x120. Liimapuun tulee levätä vastakkaisissa päissä pylväillä. Näiden pylväiden alustan on kestettävä syntyvät pistemäiset kuormat. Kuvasta ei näy, miten pylväiden kiinnikkeet tulisi tehdä, mutta se on asia, josta sinun on huolehdittava.
Toinen puoli palkista tulee lepäämään uudessa seinässä, siinä minun pitäisi pystyä järjestämään jotain, joka kestää pistemäisen kuorman.
Toisessa päässä seinää, ikkunan kohdalla, on ulkoseinään puulevy, en tiedä, miten ratkaisen sen kiinnityksen.
Ajatus, joka tuli mieleeni, onko mahdollista käyttää vain pitkittäisiä liimapuupalkkeja, jotka kiinnitän seinän kantaviin palkkeihin, jotta vältytään pilareilta? Eikö silloin kaikki paino kohdistu yhteen liimapuupalkkiin?
Ruotsalaisen puun Lathund on aina hyvä olla asennettuna mittojen laskemiseen.
Jos makuuparvi asetetaan pitkin huonetta, se vie paljon valoa huoneesta. Jos se sen sijaan asetetaan uuden seinän suuntaisesti, päivänvalo voi saavuttaa koko huoneen. Makuparven ei tarvitse olla, eikä saisi olla suurempi kuin sänky, joka siellä tulee olemaan. Oleta makuuparven korkeudeksi 2300 mm, saat normaalin vaikutelman huoneen tilan tunteesta siellä alla.
Jos makuuparvi asetetaan pitkin huonetta, se vie paljon valoa huoneesta. Jos se sen sijaan asetetaan uuden seinän suuntaisesti, päivänvalo voi saavuttaa koko huoneen. Makuparven ei tarvitse olla, eikä saisi olla suurempi kuin sänky, joka siellä tulee olemaan. Oleta makuuparven korkeudeksi 2300 mm, saat normaalin vaikutelman huoneen tilan tunteesta siellä alla.
Klikkaa tästä vastataksesi