2 334 lukukertaa ·
12 vastausta
2k lukukertaa
12 vastausta
Nasta-ankkuri A4 8x120?
Onko kenelläkään vinkkejä mistä voi ostaa spikplugg A4 8x120 "tavallisista" kaupoista? Olen etsinyt ympäriinsä mutta en ole löytänyt oikeaa. Pituus ei ole erittäin tärkeä mutta lyhyempi kuin 120 mm ei ole toivottavaa.
Ruuvit ja naulat eivät ole minun alaani, joten olen varmasti vain ohittanut jotain.
Ruuvit ja naulat eivät ole minun alaani, joten olen varmasti vain ohittanut jotain.
Bolistilla on se valikoimassa. Jos se ei ole varastossa, se pitää voida tilata.
Näin se toimii ainakin "minun" Bolist-kaupassani Fjugestassa.
SPIKPLUGG R-FX RAWL EFZ 8X120 – RAWLPLUG – Spikplugg – Bolist
Bolist on eräänlainen itsenäisten rauta-, maali- ja rakennusliikkeiden järjestö.
Sinunkin lähistölläsi on varmasti jokin Bolist-kauppa:
Butiker – Bolist
Näin se toimii ainakin "minun" Bolist-kaupassani Fjugestassa.
SPIKPLUGG R-FX RAWL EFZ 8X120 – RAWLPLUG – Spikplugg – Bolist
Bolist on eräänlainen itsenäisten rauta-, maali- ja rakennusliikkeiden järjestö.
Sinunkin lähistölläsi on varmasti jokin Bolist-kauppa:
Butiker – Bolist
Linkkaa mielellään A4 spikplugi, joka mielestäsi riittää. Vai olitko vain kirjoitustuulella?B Bonzo2000 sanoi:
Terassi tulee olemaan noin 20 mm betonin yläpuolella "distanseilla", joten mielestäni spikplugin pitäisi mennä alas ja kiinnittyä kunnolla.
Mutta kuten sanoin, olen kaukana asiantuntijasta, joten on hyvä, kun "asiantuntijat" osaavat näyttää tietä.
Odotan innolla vinkkejäsi. Kiitos!
En ole täysin varma siitä, miten aiot rakentaa. Onko ajatus siis, että lattia on etäisyysosilla ja haluat kiinnittää lattian betoniin samalla tavalla kuin se tavallisesti kiinnitetään lattialistoihin? Vai aiotko rakentaa lattian suuremmissa osioissa ja sitten kiinnittää ne betoniin?K ktd sanoi:Linkitä mielellään A4 spikplugg, jota pidät riittävänä. Vai olitko vain kirjallisesti innostunut?
Lattia tulee olemaan noin 20 mm betonin yläpuolella "etäisyysosilla", joten spikpluggin tulisi mielestäni mennä alas ja kiinnittyä kunnolla.
Mutta en ole, kuten sanottu, mitään asiantuntija, joten on hyvä, kun "asiantuntijat" voivat näyttää tietä.
Odottelen innolla vinkkejäsi. Kiitos!
Ei, minulla ei ehkä ole kaikkia vastauksia juuri nyt, reaktioni herätti ruuvin koko, sillä tavallisesti lattiaruuvit ovat noin 4,2x55. Se tulee lisäksi todella kalliiksi, jos käytät sellaista ruuvia lattiaruuvina.
Mutta laita mielellään pari kuvaa, jos haluat neuvoja tehtävän ratkaisemiseksi. Muuten Essvellä on ruostumattomia julkisivukiinnikkeitä (spikplugg) suurissa mitoissa.
https://www.essve.com/sv/produkter/...-inkl.-skruv-med-forsankt-skalle.-rostfri-a4/
Kiitos vastauksesta. Betoniin kiinnitetään kaksi-kolme terassia vierekkäin (noin 300 mm). Sen jälkeen tulevat tavalliset puukoolaukset, ja silloin voin käyttää tavallisia tralliruuveja. Kaksi-kolme vierekkäin, jotka kiinnitetään betoniin, tulevat "leijumaan" (asennettujen välikkeiden päällä) noin 15-20 mm, ja saadakseni hyvän otteen betoniin ajattelin käyttää hieman pidempiä ruuveja. Haluaisin todennäköisesti mennä alas ainakin >50 mm betoniin. Vai onko se tarpeettoman paljon?B Bonzo2000 sanoi:
Olen katsonut useiden valmistajien sivustoja, ja löytyy paljon vaihtoehtoja, mutta en ole löytänyt liikkeitä, joilla olisi niitä varastossa tai jotka voisivat toimittaa ajoissa. A4 ei vaikuta olevan kovin yleistä (paitsi tralliruuvina).
Olen kääntymässä puuruuvien ja tulppien puoleen joka tapauksessa. Mukavaa, että ei ole niin paljon, mitä ei tarvitse kiinnittää puuhun.
Klikkaa tästä vastataksesi