Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
ColonelKurtz: [citat] Kiitos vastauksesta! Sen ei siis tarvitse edes olla savupiipputiiltä? Joten tiili, sitten kerros tulenkestävää tiiltä, ja päälle tulenkestävä laasti. Oikein?
huggan: Paras on läpipultti mutterilla.
Emst: [citat] Okei, joo meidän täytyy kutsua joku, joka tietää enemmän kuin me. Kiitos vastauksestasi ja ajastasi!
Skyflakes: [citat] Vesi, joka virtaa alas harjapannoista, pysäytetään tiivistysnauhalla seuraavaan pannaan, ja vesi ohjataan tavallisiin pannoihin. Tämä koskee myös viimeistä harjapannaa.
sepani: [citat] Toivottavasti ne on naulattu, vaikka mitään nauloja ei näy... mutta ne eivät ole naulattu harvalautaan vaan siinä tapauksessa raakaponttiin, jonka näen parvelta. Pitää yrittää vääntää yksi irti aluksi.
prototypen: OK, et halua esitellä ongelmaa, joten minun on kerrottava, kuinka portaikkokäytävämme on koottu. Mutta ensin kirjoitat kirjoitustyynyn........ niillä yleensä teen merkintöjä, joissa aion sahata tai porata. Itse kaide on kiinnitetty vankoilla puuruuveilla vanginpalkkeihin, myös käsijohteet sillä puolella on ruuvattu. Toisella puolella seinää vasten käsijohde on kiinnitetty
justusandersson: Se ei vaikuta olevan OK. On pakko olla pääsy kaikkiin mittauksiin voidakseen laskea sen. On hyvä tietää, että 3 m pitkä liimapuupalkki, jonka mitat ovat 90x225, kestää noin 900 kg/m kuorman ilman, että se taipuu liikaa.
-Vinnie-: Hei! Luovuin ideasta käyttää gotlandsbrukia. Hinta oli 10 kertaa korkeampi, mutta ratkaisin sen toisella tavalla, joka myös toimi hyvin. Käytin KC bruk ja värjäsin KC färg HYDRAULITilla. Kiiltää, ei ole halkeillut, näyttää kalkkituhkalta, kestää paremmin ja on paljon halvempi. Voi tulla vähän kasvustoa pohjoispuolelle, mutta se häviää itsestään, kun sää lämpenee. Todella
tompalompas: Talo on rakennettu ennen vuotta 1909 ja se remontoitiin 50-luvulla ja sitten jälleen hieman siellä täällä 2000-luvulla. Mutta nyt on meidän vuoromme ja aiomme remontoida keittiön ja pidän todella paljon yhden huoneen katosta, josta tulee uusi keittiö. Laudat ovat täyspitkiä ilman saumoja mitä voin nähdä ja melko levein välein. Olen yrittänyt etsiä, mutta löydän vain locktak ja
Ankarstjärna: Hei, minulla on kaksi pohdintaa. Aion laittaa seinät, joista tulee kylpyhuone. Pitkä puoli on vinokattoa vasten. Mietin vaakasuoraa säädintä vinokattoa vasten. Näin, että on olemassa vinokatolle sovitettu teräskisko. Mutta voiko myös sahata kiiloja? Mikä on vakain? Ajattelin käyttää pystyssä olevia puukiskoja cc300:lla ja vaakasuoria teräskiskoja. Toimiiko se? Vai pitäisikö minun
Kakao: Hei, Olen saanut kellarissa seinän kevennettyä avauksen aikana kaikkien taiteen sääntöjen mukaan (toivottavasti). Onko kellään vinkkejä siitä, miten tiivistää tämä palkki niin, että siitä tulee seinän ja katon kanssa yhtenäinen kokonaisuus? Haluaisin myös tietoa siitä, mitä materiaalia voidaan käyttää tiilten, kellarin seinän ja lattian kunnostamiseen kuvien mukaisesti.
Rickard.: Onko tolppa todella huono? Näyttää, että vain ulkopuoliset laudat ovat huonoja, ne ovat todennäköisesti vain esteettisiä.
Abije112: Nyt on aika asentaa paviljonki terassille ja tarvitsen hieman apua, koska en ole asiantuntija. Riittävätkö kantaruuvit paviljongin kiinnittämiseen? Ja kestääkö se, kun se menee vain laudan läpi, vai pitäisikö minun ruuvata niin, että se osuu myös alla olevaan "koolaukseen"? sillä silloin se ei tule aivan siihen paikkaan, jota ajattelin.
KnockOnWood: [citat] Se riippuu siitä, mihin suuntaan ovi pitäisi avata. Että lattia ei-avautumissuunnassa on pari cm korkeampi kuin toisella puolella, se on varmaan kestettävissä. Tai jätä kynnys pois ja laita viisto/kalteva lauta oviaukkoon. Rakensin itse talon vuonna 2010 ilman yhtäkään kynnystä sisällä, ja olen nyt muuttanut asuntoon ilman kynnyksiä. Yksinkertaista ja hyvä siivouksen
drewek: Tapaus 1 on väärin. Tapaus 2 on myös aika lailla väärin. Tapaus 3 on hyvä, silikonin kanssa sopivassa värissä laattapuolelle, niin siitä tulee hieno. Tapaus 4 on oikea tapa tehdä se, sitten kyse on enemmän toteutuksesta, missä on virheitä. Tapaus neljässä olisin mennyt rautakauppaan ja ostanut kynnyksen (tai tasohöylätyn tammenpalan), joka on riittävän leveä, ja sitten
lillsnickare: [citat] Se on hyvin monimutkainen aihe, mutta kyllä, kulmia asetetaan saadakseen suuremman vetolujuuden kuin vinolla ruuvilla. Esimerkiksi kattotuoleissa on olemassa riski, että puu halkeaa, ja silloin se heikentää kantokykyä ja lujuutta, joten on paljon helpompaa laskea, kuinka paljon ne kestävät. Mutta usein ei tarvitse miettiä sitä, ja useimmiten pärjää ilman niitä.
snowjim: [citat] Haha joo, ovi asennettiin hyvin, mutta jälkikäteen ajatellen se saattaa olla hieman liian korkealla. Muu perhe on sitä mieltä, että se on hyvä, mutta en ole täysin varma. Ajatuksenani oli vähän tarkastella, onko olemassa joitakin ohjeita, joita noudatetaan, kun asennetaan ovi, vai asetetaanko se niin kuin halutaan, lepäävän nykyisellä lattialla tai kahden lattian välissä.
dan.nyb: Hei! Olen istunut ja pohtinut ilman, että tulisin viisaammaksi. Meidän pitää tehdä välikerros autotalliin, joka näyttää seuraavalta. Mitat ovat kuvassa. Punainen - Liimapuupalkki 56x270 - 3 palkkia, jotka menevät poikittain CC200 Sininen - 45x220 CC60 - Asennettu CC60 päälle palkkikengillä. Kestääkö tämä painetta varastona/olohuoneena?? Asennetaan lattiaspäntä 22mm, liimataan
jonitz: Sain ilahduttavan tiedon. Hienosti ja nopeasti hoidettu Beijer! Hei taas, Saat uudet materiaalit huomisen aikana.
Anonymiserad 353950: [citat] Voisin korjata reiät C-laastilla. Sen jälkeen koko pinnan ohuella laastilla ja lasikuituverkillä. Silloin syntyy kokonaisuus. Uusi seinä. (sto evo. Alt hayde)
Zimmermann75: On talo rakennettu -63 viihtyisällä kellarilla. Vanha lattia on purettu, se oli puupalkeilla, joissa painekyllästetyt etäisyyslevyt ja lasivilla suoraan melko epätasaisella laatalla. Tila on tähän asti ollut huomattavan vajavainen ilmanvaihdon osalta, ja laatan purkamisen yhteydessä siinä oli merkkejä kosteudesta. Seinät on myös eristetty sisäpuolelta samalla tavalla kuin lattia,
TheGame: [citat] Homma on se, että kyseessä on seinä, joka on rakennettu kiinni olemassa olevaan sisäseinään. Tarkoituksena on tehdä nykyisestä seinästä paksumpi ja mahdollistaa putkien ja verkon vetäminen. Olemassa oleva seinä on 45*45 ja mielestäni erittäin huonosti rakennettu paperinauhoilla, jotka tekevät siitä jäykän, enkä halua ryhtyä käsittelemään sitä, koska se alkaa
hempularen: Tonttikartta on monissa tapauksissa virheellinen, voi erota useita metrejä. Erityisesti, jos rajat eivät ole määritetty nykyaikana. Juridisesti pätevät todelliset rajamerkit. Ne voivat olla maanmittaustoimiston aikoinaan asettamia teräsputken tynkiä.
prototypen: Et voi verrata 10 mm byggboardia treetexiin samana päivänä. Käännä muutama ruuvi OSB:hen, se lohkeaa myös hieman takapuolelta. TS, asenna täyslevyt ja ruuvaa sekä rungon että kipsin reunoilla. Protte
Hammare&Spik: Eikö kenelläkään ole mitään ideaa?
huggan: Useimmiten se asennetaan vaakasuoraan, mutta jos sinulla on monteringsanvisning, sinun tulee aina noudattaa sitä.
witten: Kuinka suuri palkki on, ei tiedetä ennen kuin se on laskettu, mutta 40-60 mm on yleinen leveys. Se upotetaan seinään vasapalkin alle. Kyllä, jäykkyys on suurempi kuin saman kokoisessa rakennuspuussa.