Hei!
Uusi asukas ja tietämätön taloista, joten ajattelimme, että voisimme ehkä esittää kysymyksen tässä asiantuntevassa foorumissa!
Talo on niin kutsuttu modohus, rakennusvuosi 72. Modulitalo, joka toimitettiin ilman sisustettua yläkertaa, jos olen ymmärtänyt oikein.
Asiaan liittyy, että ajattelimme purkaa seinän keittiön/makuuhuoneen välillä pohjakerroksessa, mutta emme ole täysin varmoja, miten palkit kulkevat yläkerrassa (jotta emme vahingossa purkaisi kantavaa seinää).
On itsestään selvää, että talon läpi kulkeva seinä olisi kantava, mutta kun katsotaan, miten palkit kulkevat katossa, epäröin...
Jos nostamme levyn sivuvintillä, näemme, että palkit (mahdollisesti liian heikot ollakseen palkit?) kulkevat päinvastoin kuin luulimme, eli pitkäsiirtäjän/mökin pitkittäissuunnassa eikä ristiin yli.
Samaa voi nähdä siitä, miten raakapontti on naulattu pohjakerroksen kattoon ruokailutilassa. C/c 40, myös c/c 40 seinän pilareiden välillä, jonka aiomme purkaa.
On myös suurempi (palkki?), joka kulkee "oikeaan" suuntaan, katso kuva.
Joten kysymys on: Voimmeko purkaa tämän seinän vai tulisiko meidän tehdä jokin toinen ratkaisu palkin kanssa?
On oltava hieman varovainen, kun on tekemisissä elementtirakennettujen talojen kanssa. Ilman alkuperäisiä asennuspiirustuksia on vaikea ymmärtää, miten talo on rakennettu. En usko, että seinällä, jonka haluatte purkaa, on kantavaa tehtävää, mutta en voi sanoa sitä varmasti.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.