3 602 lukukertaa ·
6 vastausta
4k lukukertaa
6 vastausta
Jaa huone kipsiväliseinällä
Aion jakaa huoneen väliseinällä ja minulla on nyt joitain ajatuksia:
Huoneen lattia on parkettilattia, jonka alla on betonia. Kysymys on, pitäisikö minun poistaa parketti sieltä, missä seinän pitäisi seisoa, ja kiinnittää lattiatukipuu betoniin, vai laittaisinko tukipuun parketin päälle ja käyttäisin kaksipuolista teippiä tukipuun kiinnittämiseen?
Katto on betonia, joten ruuvaan siihen kiinni kattotukipuun, ja toinen seinä on betonia, joten ajattelin ruuvata siihen seinätukipuun. Mutta toinen seinä on kipsilevyä, pitäisikö minun myös kiinnittää seinätukipuu siihen seinään?
Muuten aion käyttää tukipuita 40*70, OSB:tä ja yksinkertaista kipsiä.
Huoneen lattia on parkettilattia, jonka alla on betonia. Kysymys on, pitäisikö minun poistaa parketti sieltä, missä seinän pitäisi seisoa, ja kiinnittää lattiatukipuu betoniin, vai laittaisinko tukipuun parketin päälle ja käyttäisin kaksipuolista teippiä tukipuun kiinnittämiseen?
Katto on betonia, joten ruuvaan siihen kiinni kattotukipuun, ja toinen seinä on betonia, joten ajattelin ruuvata siihen seinätukipuun. Mutta toinen seinä on kipsilevyä, pitäisikö minun myös kiinnittää seinätukipuu siihen seinään?
Muuten aion käyttää tukipuita 40*70, OSB:tä ja yksinkertaista kipsiä.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 224 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 224 viestiä
Tervetuloa foorumiin!
Riittää hyvin, että kiinnität uuden seinän kattoon ja pitkin sivuja. Lattiaa vasten se pysyy vakaana jännitettyjen pystypuiden paineesta.
Näin kerran TV-ohjelman, jossa Timell asensi väliseinän vuokra-asuntoon, jossa lattiaa ei saanut muuttaa.
Riittää hyvin, että kiinnität uuden seinän kattoon ja pitkin sivuja. Lattiaa vasten se pysyy vakaana jännitettyjen pystypuiden paineesta.
Näin kerran TV-ohjelman, jossa Timell asensi väliseinän vuokra-asuntoon, jossa lattiaa ei saanut muuttaa.
Edellyttäen, että seinä ei tule olemaan pidempi kuin 4-5 metriä, niin se on mahdollista ilman lattiaan kiinnittämistä. Jos olisin tehnyt sen, olisin sahannut sekä lattian vastaisen säännön että pystysäännöt hieman ylipitkiksi. Ei paljon, mutta niin, että ne täytyy naputella paikoilleen. Silloin myös alaosa pysyy tukevasti.
Se toimii. Kiristä pystysuorat tukitangot tiukasti lattiaa vasten ja laita mieluiten hieman joustavaa materiaalia alle. Olen tehnyt kaksi sellaista seinää. Ensimmäinen "irti" noin vuoden kuluttua. Luulen, että se johtui siitä, että puu kutistui kuivuessaan. Toisen seinän kohdalla laitoin kumilevyn palan lattiatukitangon alle, kun kiristin pystysuoraa tukitankoa. Se pysyy kuin kallio.
Teippiä varoisin. Se voi muuttua hankalaksi tahmaksi, joka vahingoittaa parkettia.
Teippiä varoisin. Se voi muuttua hankalaksi tahmaksi, joka vahingoittaa parkettia.
Loistavaa, seinä on lyhyt, noin 3,2m, en ruuvaa lattiasääntöä kiinni, vaan noudatan neuvoa naputtaa pystysäännöt paikoilleen.P PatrikJo sanoi:Edellyttäen, että seinä ei ole pidempi kuin 4-5 metriä, se menee hienosti ilman kiinnitystä lattiaan.
Jos olisin tehnyt sen, niin olisin sahannut sekä lattian säännön että pystysäännöt hieman ylikokoon. Ei paljon, mutta niin, että sinun on naputeltava ne paikoilleen. Sitten myös alapalkki pysyy tukevasti.
Klikkaa tästä vastataksesi