richardtenggren
richardtenggren: Olen naulannut asennuskerroksen pian jo yli puoleen talosta, jokunen ruuvi on toki tullut käytettyä vain yksintyöskentelyn helpottamiseksi :)
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
B
bellman83: Onko talo jo romahtanut?
6 vastausta · 6,0k lukukertaa
S
sofftis: Nyt se on valmis, siinä kesti useita viikkoja huokaus. Jouduin ottamaan hieman rappausta [bild] myös savupiipun puolelta. Rakastan laatikoita, jotka nielevät paljon.
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
C
cpalm: Täytyy olla jonkinlainen kallasfaltin tavaramerkki.
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
oobum
oobum: Minulla on hyviä kokemuksia Milwaukee MX4 4-leikkuuteräporasta SDS-Plus MX4 borr – 4-skärs (milwaukeetool.eu)
23 vastausta · 22,0k lukukertaa
T
Tovin: Kiitos! Juuri tällaisia vastauksia toivoin. Ja mahtavaa, että on kuva (y)
10 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
kulle
kulle: [citat] Ei ole riskiä, onhan se palanut kuukauden nyt.
2 vastausta · 896 lukukertaa
M
Mjolnir: [citat] Mahtavaa, se toimii varmasti hyvin :)
24 vastausta · 100,8k lukukertaa
·
H
hempularen: Olisin luottanut raporttiin. Olen kuullut galvanisesta korroosiosta, joka aiheuttaa ongelmia, kun on kyse kuparista terästä vastaan. Kotona lapsuudenkodissani asennettiin sinkitty syöksytorvi, joka sai vettä kuparikatolta. Putki ei ollut kosketuksessa kattoon, vaan vain kupari-ionit vesisateen mukana pääsivät putkeen. Putki oli täysin loppu 8 vuoden jälkeen, käytännössä tuhottu.
8 vastausta · 9,8k lukukertaa
É
ÉlPon: Kysymykseen 1 tarkoitin siis näin, onko tämä parempi menetelmä? [bild]
1 vastaus · 2,5k lukukertaa
·
T
Tompafix: [citat] Onko sinulla vain osb:tä seinissä? Se on erinomaista ottaa alas osb yhdeltä puolelta ja eristää, jotta voit sitten laittaa kipsilevyn. Jos eristät ääntä varten, kipsi on parempi kuin osb, mieluiten kaksinkertainen kerros.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
P
psu: Olen ostanut talon, joka on rakennettu vuonna 1925. Haluaisin poistaa sisäänkäynnin portaat ja rakentaa uudet, jotka kulkevat suoraan edestä. Onko kenelläkään tietoa, miten portaat rakennettiin ennen vanhaan, ovatko portaat valettu kellariin kiinni vai valettiinko ne erikseen niin, että ne voidaan poistaa kaivinkoneella tai vastaavalla? Vai vaihtoehtoisesti purkaa pois... Piirustus ei
0 vastausta · 925 lukukertaa
·
P
Pappa1986: Hei hopp Tietenkin olisi pitänyt ajatella tätä aiemmin, mutta.... nojoo, Olen tehnyt laajennuksen, minulla on noin 10 cm rako perustan ja lattiapalkin välillä, joka täytyy eristää jollain fiksulla tavalla. Onko jollain vinkkejä? Yrittää asettaa kapeampi palkki ja kiinnittää alemmas voisi toimia vähän fiksailemalla. Kiinnittää syllpapp palkkiin, joka sitten asetetaan perustaa
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
J
jonaserik: Seuraavaksi tärkeämpää on, että pinot eivät ole vastakkain, jotta ilma voi kiertää niiden välissä. Noin 5 cm rako niiden välillä on hyvä, sen voi tehdä työntämällä säännöllisin välein puupala takana olevaa pinoa kohti, se lukittuu paikalleen kun pinoa lisätään., Minulla on muovialustoja, ne eivät lahoa, minulla on muutama jäljellä 12001200 mm
43 vastausta · 8,8k lukukertaa
·
N
Niklaspe: Huomasin nyt yläkerran varastossa, että vettä on tiputellut/tiivistynyt kattohuuvan kautta, missä ilmakanava kulkee. Lattialla näkyi, että vuotoja on ollut aiemminkin, mutta ne näyttävät olevan harvinaisia. Ainoa mitä voin kuvitella on, että lämmin kostea ilma nousee eristeeseen, joka ei ole kondenssisuojattu. Tunsin siellä eristeessä, että se on hieman kosteaa. Miten tähän voi
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
P
Poyapoya: [citat] Katsoin myös sellaista ratkaisua, mutta ilman kosteudenpoistajaa osaa ‍♂️ ei tuntunut loogiselta ilman kosteudenpoistajaa hahah
10 vastausta · 2,1k lukukertaa
useless
useless: Sahaa reikä ja katso.
1 vastaus · 844 lukukertaa
raveper
raveper: Aseta ruuvit levyprofiileihin niin sinun ei tarvitse miettiä kaikkia Expander:ia ja ankkureita.
9 vastausta · 3,6k lukukertaa
D
Derbyboy: Voisiko alempaa uurretta ehkä pienentää käyttämällä vinkelstål regeln (45x45) sijaan? Vinkelstålet kiinnitetään limträbalken (bärlinan) pitkin.
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
·
B
BSOD: Tarvitsetko edes tasoittaa silloin? https://www.bauhaus.se/golv-kakel/golv/foam-fuktsparr On olemassa kaikenlaisia paperi- tai foam-tuotteita, joita voidaan käyttää kahden alustan välillä. Kuulostaa siltä, että sinun pitäisi käyttää diffuusioavointa tuotetta. Olen joskus yhdistänyt paperin ja foamin, jotta voisin paikallisesti rakentaa jonkin neliömetrin muutaman millimetrin
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
S
Sebbe66: Asunto, joka on rakennettu 1955. Joten se käytettiin ennen kuin ikkunoihin rakennettiin tuuletusaukot ja niin edelleen. Joten yhdistyksestä on ollut ihmisiä täällä ja sanonut, että voimme tukkia sen.
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Y
Yojimbo22: Kiitos! Kallistun saman puoleen, mutta todennäköisesti vain ruiskutan ja muovitan palkiston ja otan seinät myöhemmin. Mahdollisesti laitan eristystä seinien yläpuoliskoon.
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
B
Björn Danielsson: Sinun tulee käyttää Weber 135:tä tai vastaavaa. Se on puhdas KC-laasti, jossa on vähän täyteainetta.
3 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
J
Jonas Birgerson: [citat] Löysitkö joitain listoja? Oletko saanut paneelin valmiiksi? Itse mietin paneelin rakentamista ja pidin toisesta näyttämästäsi kuvasta, mutta miten se tehdään?
4 vastausta · 5,9k lukukertaa
Mr.Maker
Mr.Maker: Hei, Olen parhaillaan remontoimassa avokeittiö/olohuonetta toisessa kerroksessa, jonka yläpuolella on vintti. Minulla on kolme kysymystä. Puuseppä eteni hieman nopeammin kuin olisin halunnut, mikä saattaa kuulostaa makaberilta ongelmalta. Mutta hän on ehkä tehnyt virheitä. Mitä on tapahtunut, on se, että puuseppä on purkanut ruokakomeron ja jättänyt siten ”reiän” seinään,
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
U
Utsliten och utdömd: Ruotsissa on yleisempää käyttää julkisivulevyjä, jotka on tehty fibercentistä, sen sijaan että käytettäisiin osb-levyä liimatulla kalvolla. Zip näyttää myös tarjoavan levyn, jossa on 5-20 mm eristystä liimattuna (markkinoidaan kylmäsiltojen katkaisemiseksi). Vaikuttaa kuitenkin melko nopealta, jos siitä tulee niin tiivis kuin mainostetaan. Niitä käytetään laajalti koko
3 vastausta · 4,2k lukukertaa
L
Lotta100: [citat] Onko todennäköistä, että siinä asuinrakennuksessa on myös kaksinkertainen rakenne kuten kuvassa eli alarunko kattopalkin päällä sijoitettuna ulkoseinään ja sitten palkki muurattu seinään. Eli se, joka on liian matala ja joka täytyy nostaa, poistetaanko se?
13 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
Campar
Campar: Olemme aloittamassa Attefall-talon rakentamista, mutta meillä on pieni ongelma... Talo tulee sijoittaa rinteeseen, josta poistamme kallion. Tämä tarkoittaa, että talon takapuoli tulee olemaan noin 80 cm maanpinnan alapuolella, kun taas etupuoli on maanpinnan tasolla, joten se on enemmän tai vähemmän osittain maanalainen. Olemme ajatelleet rakentaa seinät mahdollisimman ohuiksi...
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
J
justusandersson: Siporex-levyt, joilla on pienin tilavuuspaino, tarjoavat noin puolet eristysarvosta verrattuna solumuoviin. Jos sinulla on runsaasti tilaa, saat paremman seinärakenteen kaksinkertaisella määrällä siporexia sisäpuolella. Korkeampi tilavuuspaino ja vähemmän hauras.
6 vastausta · 2,5k lukukertaa
Kristofferm
Kristofferm: Minulla on keittiössä savupiippu, jossa savupiipun toisella puolella on kipsiseinä. Haluaisin laittaa klinkkeriä sekä savupiipun päälle että kipsiin niin, että siitä tulee yhtenäinen, sileä seinä ilman näkyviä saumoja tai vastaavia. Savupiipun alaosa on aiemmin ollut laatoitettu ja yläosa maalattu. Haluan laittaa klinkkerin, koska haluan käyttää samoja laattoja lattialla
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.