T
Rakennan parhaillani Attefall-taloa. Perusta on laattojen varassa maan päällä. Olen kiinnittänyt terassilaudat lattianiskojen alle, joiden päälle olen sitten laittanut asfalttilevyn. Alusta on siis levyä, joka on kiinnitetty juoksujen väliin.

Kysymys on, riittääkö asfalttilevy suojaamaan kosteudelta/tuulelta. Voinko laittaa eristyksen suoraan asfalttilevyn päälle vai pitäisikö minun laittaa tuulensuoja paperi asfalttilevyn ja eristyksen väliin?

Poista ddm ja aseta tilalle kuitusementtilevy, muuten saat myöhemmin ongelmia kasvuston kanssa alapuolella.

T
Nyt olen ostanut asfaltsboardin eikä sitä voi palauttaa. Mutta jos kasvusto on ongelma, ehkä voisimme laittaa tuulensuojapaperin asfaltsboardin alle? :thinking:

• Tykkään
Lande
  • Laddar…
Joo, asfaboard riittää. Ei tarvita mitään tuulipaperia tai muuta myöskään.
Ja asfaboardille ei kasva enempää kuin kuitusementille.
Varmista vain, että sileä musta puoli on alaspäin.

• Tykkään
Tovin
  • Laddar…
Olemme poistaneet asfaltboardimme, koska se alkoi pullistua, mikä teki eristyksen näkyväksi ja tarjosi piilopaikan hiirille. Käytä kuitusementtiä.
Meidän tapauksessamme asfaltboard oli noin 15 vuotta vanha.

S saltet sanoi:
Olemme repineet pois meidän asfaltboardin, kun se alkoi pullistumaan...
Joo, asfaltboard ei ole erityisen muotopysyvä. Kuulosti kuitenkin siltä, että TS olisi rakentanut trallin alla olevan blindbottenin ? niin se voi kyllä toimia. Suurten vaakasuuntaisten asfaltboard-levyjen asentaminen ilman tukea ei toimi pitkällä aikavälillä.

M MagHam sanoi:
Joo, asfaltboard ei ole erityisen muodossaan pysyvää. Kuulosti kuitenkin siltä, että TS oli rakentanut piilopohjan trall:ista alle? joten se voi toimia. Suurten vaakasuorien asfaltboard-levyjen asettaminen ilman tukea ei toimi pitkällä aikavälillä.
Se on juuri sitä, mitä tapahtui meidän mökillä. Siksi purimme kaiken.

• Lattia purettu mökissä, esillä suuret kivet ja maata. Lattiatyökaluja, kuten lapio ja harja, näkyvissä. Taustalla koristeellinen tapetti ja patteri.
  • Tykkään
fremax
  • Laddar…
Asfaboard, asennettuna oikein päin alaspäin, ei pitäisi kasvaa enempää kuin muut sopivat levyt. Vai mitä? Ongelma on muodonstabiilisuus, kuten joku kirjoittaa. Ajattelen, että TS voisi laittaa jonkinlaisen tuen osastojen väliin estääkseen asfaboardin roikkumisen?

T
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.