Hei,
Minulla on pari reikää kellarin seinässä, jotka minun pitäisi täyttää ennen maalaamista, katso kuva.

Ajattelin käyttää betonia. Onko se oikea valinta vai pitäisikö minun käyttää jotain muuta?

Kiitos!

/L

Kuva, jossa näkyy kipsilevyn reikä kellarin seinässä putkien ympärillä, taustana valkoinen seinä ja harmaa lattia.
 
janwide
Mitä tulee siihen, millainen liitäntä sinulla on seinässä. Vai onko se pukeutuki? Onko se ok valaa sisään?
Betoni toimii ihan hyvin vai haluatko tehdä jonkinlaista muuramista. Betonihan voi olla hieman hankalaa saada pysymään niin, että saat siistin pinnan. Ehkä ensin betoni ja sitten rappaus siihen päälle?

Enemmän kysymyksiä kuin vastauksia, mutta ajattelin, että sinun täytyy saada keskustelu käyntiin ;)
 
janwide janwide sanoi:
Mitä tulee seinässä olevan liitoksen tyyppiin. Vai onko se tukivipu? Onko se ok valaa sisään?
Betoni toimii hyvin vai aiotko suorittaa jonkinlaista muurauksen. Betoni voi olla hieman hankala saada pysymään paikallaan, jotta saat siistin pinnan. Ehkä ensin betonia ja sitten rappaus päälle?

Enemmän kysymyksiä kuin vastauksia, mutta ajattelin, että sinun on saatava keskustelu käyntiin ;)
Kiitos avusta keskustelun käynnistämisessä ja vastauksesta!

Se on vain tuki, joten mitään liitoksia ei valeta sisään. Panostan betoniin silloin!
 
janwide
Kyllä, ajaa betonilla. Sekoita vähän vettä niin, ettei siitä tule liian juoksevaa. Jättäisin muutaman millimetrin uloimpaan osaan, jonka tasoittaisin tavallisella hiekalla. Näin on helpompi saada siisti pinta. Helpompi tasoittaa ja myös helppo hioa.
 
janwide janwide sanoi:
Kyllä, käytä betonia. Sekoita hieman vettä, jotta siitä ei tule juoksevaa. Jättäisin muutaman millimetrin reunan, jonka tasoittaisin tavallisella hiekkanokituksella. Silloin on helpompi saada kaunis pinta. Helpompi levittää ja myös helppo hioa.
Hyvä vinkki, kiitos!

Onko hiekkanokitus ok vaikka se olisi kellarin seinällä? Tosin salaojitettu.
 
janwide
Ehkä ei hiekka-spackel kellarissa. Mutta laittaisin silti pintakerroksen jälkeenpäin. Putsbruk toimii hyvin.
 
L lantzen sanoi:
Hyviä vinkkejä, kiitos!

Ok hiekka-tasoitetta vaikka se on kellarin seinällä? Tosin salaojitettu.
Käytä esim. Weber 318, joka on rotbruk, joka kuivuu nopeasti. Sitten voit tasoittaa 1-2 päivää valun jälkeen. Sen jälkeen tasoita kalkkilaastilla, koska se on kellari. Onnea matkaan!
 
@janwide & @ByggPlankan - Kiitos vastauksistanne. Juttelin naapurin kanssa, joka oli tehnyt saman asian. Hän sanoi, että rakentajat olivat käyttäneet jotakin spakkelia reikien täyttämiseen. Hän ei kuitenkaan tiennyt, mitä tyyppiä se oli. Onko teillä tietoa?

/L
 
Päätin täyttää reiän betonilla. Toimi hyvin. Tyhmä kysymys ehkä, mutta kuinka kauan minun täytyy odottaa ennen kuin laitan rappauksen päälle.

Reiän syvyys oli noin 5-10 cm.

Ja onko tarpeen käyttää verkkoa näin pienillä pinnoilla?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.