Rappaus kellarin sisäseiniltä. Kevytbetonitalo vuodelta 1954. Kellarin seinä on betoniharkkoa.
Mitä rappaus voisi olla, puhdasta kalkkia vai KC-laasti?
Se on erittäin hiekkainen ja murenee helposti. Ei erityisen kova. Ei lopeta murenemista vaikka lakaisisi. Uskaltaako joku arvata?
 
  • Vanhan talon rapautunut rappaus kämmenellä. Vaalea, hiekkainen ja helposti mureneva.
Vastaan itselleni. Sen täytyy olla kalkkilaasti. Olen nyt hionut paljon ja törmännyt paikkauksiin ja savupiippuun, joissa on huomattavasti harmaampi väri ja huomattavasti kovempi/tiukempi rappaus. Nämä paikkaukset täytyy olla jonkinlaista sementtisekoitettua laastia. Suuri ero kuvan kermansävyiseen rappaukseen, joka on paljon hauraampi.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.