Hei!

Ajattelin asentaa ullakkotikkaita. Minulla on 54 cm väli kattopalkkien välillä ja olen löytänyt tikkaat, Dolle Clickfix, joiden karmien ulkomitat ovat 54 cm leveät. Siinä sanotaan, että aukko pitäisi olla 55 cm. Kysymykseni on, täytyykö minun olla 5 mm kummallakin puolella jostain syystä, vai voinko asentaa tikkaat suoraan kattopalkkeja vasten?

https://www.dolle.se/shop/vindstrappa-clickfix-56s

https://img.bygghemma.se/pfiles/Mon... 56__e3c372b8-b60f-40db-a5c9-b76dd3f78dcb.pdf

/S

Yleensä halutaan muutama mm, jotta voidaan tiivistää hieman eristystä. Muuten välille ei ole mitään merkitystä.

Kiitän siitä!

T
S Soy sanoi:
Hei!

Ajattelin asentaa ullakkotikkaat. Minulla on 54 cm han-palkkien välillä ja olen löytänyt tikkaat, Dolle Clickfix, joiden karmivarjon mitat ovat 54 cm leveät. Siinä lukee, että aukon pitää olla 55 cm. Kysymykseni on, onko minun pakko/pitäisikö minun jättää 5 mm kummallekin puolelle jostain syystä vai voinko asentaa tikkaat tiiviisti han-palkkeihin kiinni?

[linkki]

[linkki] ClickFix 56__e3c372b8-b60f-40db-a5c9-b76dd3f78dcb.pdf

/S
Hei! Kuinka ratkaisit sen. Olen asentamassa isompia Clickfix 76 -tikkaita, joiden aukon mitat ovat 115x70, missä karmit ovat 113x68, mutta huomaan, että karmien ja han-palkkien väliin tulevat tiivisteet eivät kuulu mukaan. Mistä ihmeestä löytää 10 mm paksuja puupaloja? Kiitos vastauksesta!

T Tobbe_G sanoi:
Hei! Kuinka ratkaisit sen. Olen asentamassa isompaa Clickfix 76:ta, jonka reikäkoko on 115x70, jossa kehys on 113x68, mutta huomaan, että karmien ja tukipalkin väliin tulevat levyt eivät sisälly. Mistä ihmeestä löydät 10 mm:n puulevyjä? Kiitos vastauksesta!
Lisää vaneria tai vastaavaa sivuille, jotta siitä tulee vakaa.
Ei ole mitään järkeä käyttää heikkoja pieniä etäisyyksiä, kun sen voi tehdä todella vakaaksi.
Hienoa, että valitsit leveämmän portaikon kuin se 55cm, jonka minä valitsin, mutta se oli se, mitä oli tarjolla 30 vuotta sitten.....ennen internetiä.......
Kadun valintaani joka kerta kun kävelen siellä, ahdasta....

Onnea asennukseen :-)

/W

T
Workingclasshero Workingclasshero sanoi:
Tukeminen vanerilla tai vastaavalla sivuilta, jotta siitä tulee vakaa.
Ei ole järkeä käyttää ohuita pieniä välikkeitä, kun voi tehdä sen todella vakaasti.
Hienoa, että valitsit leveämmän portaikon kuin ne 55 cm, jotka minä valitsin, mutta se oli se, mitä oli tarjolla 30 vuotta sitten... ennen internettiä...
Kadun sitä joka kerta kun kävelen siellä, ahdasta...

Onnea asennukseen :)

/W
Kiitos vinkistä! Oletan, että minun täytyy ostaa koko vanerilevy sitten. Ajattelin muuten, että höylätty 8 mm voisi toimia, mutta kunnolliset vaneripalat saattavat olla parempi.

https://www.k-rauta.se/produkt/planhyvlad-moelven-8x43mm-obehandlad-furu-33m/7040431895625

Joo, 70 cm vaikuttaa hyvältä. Toivottavasti voin nostaa muuttolaatikon ylös kääntämättä sitä reiän ohi.

T Tobbe_G sanoi:
Kiitos vinkistä! Oletan, että minun täytyy ostaa koko vanerilevy sitten. Ajattelin muuten, että höylätty 8 mm voisi toimia, mutta kunnolliset palat vaneria voivat olla parempia.

[linkki]

Joo, 70 cm vaikuttaa hyvältä. Toivon mukaan voin nostaa muuttolaatikon ilman, että käännän sen reiän ohi.
Se toimii hienosti höylätyllä, se on kuitenkin vain etäisyys, ei kantavaa. Muutama lisäruuvi, kun siinä pitää seistä, niin kun seisoo tikkailla, siis :-)

• Tykkään
Tubie
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.